-> #0
Hvis du er et nogenlunde fornuftigt menneske, har du intet at frygte. Dem der siger: "Der var bare lige den eeeene ting, som gjorde, at jeg dumpede" - Nej! Motorsagkyndig er ikke en idiot. Der er højest sandsynligt flere ting, som gør at de dumpede.
Så bare tag den med ro 😎
Jeg var møgnervøs da jeg selv skulle til køreprøve. Mest fordi, jeg kort forinden, var lige ved at køre over en idiot på cykel (ikke fordi han gjorde noget forkert, men kender manden og ved, at han er en idiot 😛). Anywho.
Jeg blev fortalt, af min kørerlærer (tak for lort), at min motorsagkyndig var manden der dumpede flest elever. Så det var med nogen bævren, at jeg satte mig ind i bilen. Oplevelsen med cyklisten kort forinden, gjorde mig blot endnu mere opmærksom.
Jeg mistede fuldstændig fornemmelsen for tid, men jeg kan huske, at der var en pinlig tavshed i bilen. De spørgsmål han stillede kort forinden, havde jeg svaret på kort og koncist, så han tænkte nok "Nørd! Han har lært det hele udenad".
Da vi havde kørt i omkring 5 minutter (selvom det føltes som en evighed), brød jeg alligevel tavsheden og spurgte ham, hvordan man blev motorsagkyndig. Bare for at "fedte" lidt, og få en samtale i gang.
Han startede med at fortælle, at man først blev betjent og derefter tog et kursus. Han stoppede sin del af samtalen brat, nærmest som om han kom i tanke om, at han helst ikke skulle konversere. Men jeg blev ved.
Nogle minutter efter, spurgte han mig så hvor jeg kom fra. Jeg svarede kækt "Holmegårde", men han mente nu nok hvor jeg var adopteret fra. Hvilket jeg også konkluderede ret hurtigt efter og fik tilføjet den lille detalje.
Derefter gik det hele slag i slag. Jeg tror vi kørte i sammenlagt 15-20 minutter og endte på samme parkeringsplads hvor vi startede ud. Da jeg havde drejet nøglen og trukket håndbremsen (jeg holdt stille, ha ha), vendte han sig imod mig og spurgte:
"Nåeh... hvordan synes du så selv det gik? 😐 "
Dumsmart og flabet som jeg er, svarede jeg:
"Jamen. Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg selv det gik ret godt 😀"
[Tavshed i ca. 10 sekunder] - Hvorefter han siger:
"Det gjorde det sgu også 🤣 Tillykke med kortet 😉 "
Jeg glemmer aldrig de ti sekunders tavshed, hvor jeg rent faktisk troede, at han ville dumpe mig. Men nærmest mod al forventning, fik jeg kortet og samme dag kørte jeg, i Starlet'en, til Randers og købte "Mafia" i Elgiganten for at fejre det nye kort 😎