Mere mellem himmel og jord?

Hyggehjørnet d.  16. december. 2008, skrevet af CrazyEyes^DK
Vist: 834 gange.

CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 07:30:37
Svar/Indlæg:
2388/52
Hej.

Nu vil jeg gerne lige have afklaret, om jeg er den eneste der har oplevet at der findes noget mellem himmel og jord, liv og død.

Denne tråd kommer af at #Devastator i denne tråd http://hwt.dk/forumthread.aspx... hvor jeg jeg fik smidt en kommentar i hovedet om at jeg var komplet sindssyg og skulle tage piller, for at jeg har oplevet - og tror på at der er mere mellem himmel og jord.

Det jeg har oplevet af uforklarlige ting som ikke kunne forklares på nogen som helst logisk måde er;

Da jeg arbejdede som aftenvagt på et HC special center her i KBH- Omegn, der havde jeg flere uforklarlige oplevelser, bl.a. en aften hvor mig og en kollega sad i sofaen og så TV, så lige pludseligt fik jeg de sygeste kuldegysninger, og 1 sekund efter fik min kollega også de sygeste kuldegysninger - alle vinduer og døre var lukkede og låst. Vi mærkede bagefter efter for at se om der kom vind ind nogen steder - intet. Der var heller ikke nogen af beboerne der havde haft åbnet deres dør, og deres vinduer var også lukkede. Da vi gik ude på gangen, følte vi gentagne gange, at der var nogen der holdte øje med os, skønt der hverken var videoovervågning eller andre end os to der var vågne og oppe. vi følte også en skærende kulde flere steder på gangen, som om der var nogen der prøvede at stoppe os.
Eneste forklaring vi kunne komme frem til, var at det havde været et væsen af en eller anden slags, nogen kalder dem spøgelser, andre kalder dem genfærd, men det der befinder sig mellem liv og død, himmel og jord, og som man bare ikke kan se.
- Det er dog kun to af flere oplevelser jeg har haft der.

Efter det, begyndte jeg at tænke over, hvorfor der nogle steder i min étværelses lejlighed kunne være så brandvarmt på gulvet nogle steder og lugtede af cigaret røg, når nu jeg boede i stuen og havde en iskold kælder som underbo.
Begyndte at spørge min farmor og farfar som boede i samme boligselskab, og et halvt år forinden, var der en der var brændt inde ved at han havde tabt sin smøg, og så var det hele gået op i røg og brændt så meget ned, at man var nødt til at lægge nyt gulv og ordne hele lejligheden før de så kunne leje den ud igen - det var så mig der overtog den lejlighed.
Var nede at tjekke i kælderen, og der var intet lige under min lejlighed som kunne forklare de varme områder på gulvet. Cigaret røgen kan forklares ved at det muligvis var naboer der røg kraftigt.


men kom med jeres oplevelser, og om i overhovedet tror på sådan noget, eller om i også stempler mig som en komplet sindssyg.


Og for lige at slå det fast, så er jeg hverken bange for sådanne oplevelser, jeg finder dem dog interessante og lettere morsomme :)
Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 07:46:14
Svar/Indlæg:
2676/147
Du er sq ikke alene! 😳

Kan da lige finde en frem her fra gemmeren:

Da jeg boede hjemme ved min mor, hvor hun stadig bor, skete der flere underlige ting.
Det skal lige siges at hun bor over på en smedje, så vi befinder os på 1 sal.

2 gange er vi kommet hjem efter skole/arbejde og fundet ting smadret på stue gulvet. Første gang var det 2 lysestager, der normalt står i viduskarmen, og vinduet stod da os på klem, så vi tænkte det måtte være vinden. Senere har også 2 blomster, vejer godt 2 kg. stykket, forladt selv samme vinduskarm, og lå smadret godt 2 meter fra vinduet. Dét kan et vindpust sq ikke gøre ... imo ^^

Noget het andet var, at både min mor og jeg, så skygger, bevæge sig over væge, fra 'dørskygge' til 'dørskygge. Det var i gangen, og der er der ikke vinduer, eller lys udefra der kan påvirke dette. Det lignede store mænd. Det var gentagene gange.

Kunne komme med flere, men syntes der skal være plads til de andre os ❤ 😳

-Tahiti


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 07:49:11
Svar/Indlæg:
2388/52
#1
hehe, så er mine oplevelser da intet i forhold til dine 🤣 okay der ved de 2kg tunge potteplanter ville jeg nok begynde at blive lidt spooked :)


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 07:57:58
Svar/Indlæg:
2676/147
#2

Trust me! Det var jeg satme os 😳

Indrømmer sq gerne at det kan 'få det bedste af mig' til tider.. :)

Havde en klassekammerat tilbage i folkeskolen. de havde i deres hjem, 2 billeder, af de der 2 klassiske børn der græder. En morgen da de står op, mener det var en lørdag morgen, der ligger begge billederne på gulvet, og det er 4 våde striper ned fra, der hvor billederne hang, og ned til gulvet. Ydermere vare ALT lys i hust tændt og alle skabe, og søleskabet, og skuffer åbne.

Døre og vinduer var lukket.
😲 😐 ☹

-Tahiti



CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 07:59:28
Svar/Indlæg:
2388/52
#3
Okay, se det er så endnu mere spooky og uforklarligt end det du selv har oplevet :/


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:00:20
Svar/Indlæg:
2676/147
#4

Yup, det er nemlig MEGA klamt 😐

-Tahiti


dzeroe
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:04:05
Svar/Indlæg:
84/5
jeg har engang skidt i bukserne


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:05:28
Svar/Indlæg:
2388/52
#6
Det har relevans til emnet hvordan?


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:11:08
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg tror man skal opleve det før jeg tror på det. Men igen, ved ikke om det er noget jeg vil opleve. Tror det kommer til at hjemsøge end resten af livet.

Og tror det vil være alt for overvældende at opleve. Men jeg kunne godt nok ikke bo sådan et sted hvor der var sådan nogen underlige ting.


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:13:04
Svar/Indlæg:
2388/52
#8
Ja, tror også man skal opleve det før man kan tage stilling til det :)

det hjemsøger da ikke mig, men det er så heller ikke de vildeste ting jeg har oplevet i den dur, det er ingenting i forhold til Tahiti - som ikke virker til at have taget skade af det :)


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:18:58
Svar/Indlæg:
2676/147
#9

Nahh - Vi har sq snakket en del om det min mor og jeg, og jeg tror da helt sikkert på at der er noget, hvad end det så er, selvom jeg stadig er meget skeptisk! 😀

Kan huske i vores gamle hus, som min oldefar og oldemor byggede, var jeg alene hjemme en dag, var måske 8 år gammel eller så, jeg lå i sofaen og slappede af, mens resten af familien og vores hund, var gået ned for at handle, der kom der en konstant latter, sådan klovne agtig, i ca 10 sekunder, oppe fra 1 sal.

Kan husk jeg gemte mig under tæppet til mine forældre og min bror kom hjem, bar pisse bange 😳

Har ingen idé om hvad dælen kunnehave lavet den lyd, heller ikke den dag idag. Min mor oplevede også underlige ting i det hus. Sjovt som min bror, far og søster ikke 'oplever' disse ting som min mor og jeg .. 🙂

-Tahiti


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:31:38
Svar/Indlæg:
2263/135
#10 Du er særlig udsat tror jeg. Tror de vil snakke med dig. Eller bare i kontakt med dig. Måske du skulle blive claivoyant..


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:32:07
Svar/Indlæg:
2388/52
#10
Tror bare der er nogen der er mere åbne over for det end andre, hvordan det kan være skal jeg så ikke kunne svare på :)


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:33:09
Svar/Indlæg:
2676/147
#11

Jeg er MEGET skeptisk overfor claivoyanter.... virkelig. Men, kan da være du har fat i noget :yes:

-Tahiti


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:48:49
Svar/Indlæg:
1455/78
Jeg er formand for en bar på et kollegiet og jeg er tit alene i baren når jeg lige skal tælle op eller ligende. Har altid kunne mærke at der er noget selvom jeg er alene, men det er ikke noget som er skræmmende.

Vi skulle åbne efter en ferie og jeg havde vildt travlt og var lidt stresset, gik i gang med at støvsuge gangen til baren.
Lige pludselig så stoppede støvsugeren, jeg tænkte WTF, så prøvede jeg at trykke på off/on knappen Der sket ingen ting.
Så kiggede jeg på stikkontakten, og så at stikket var blevet hevet ud og der var stadig ca. 4 meter ledning før at den var strakt helt ud, så det kan ikke være mig som var kommet til at hive stikket ud.
Så sagde jeg højt "hold nu op med det, jeg har ret travlt" og så skete der ikke mere.
Og jeg var alene i baren da det skete.

Det et sket et par gange at en stor blik dåse som er fyldt med fyrfadslys som vejer 2.5/3 kg ryger på gulvet og den står 5 cm fra bordkanten, og ingen personer står i nærheden af den...


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:54:12
Svar/Indlæg:
2263/135
#14 Jeg har aldrig oplevet noget, hvor jeg har stoppet op og tænkt at der foregår noget underligt her. Men det lyder godt underligt.

Men det der med at man kan mærke der er nogen eller noget i nærheden, hvordan føles det?


#16
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:54:43
Svar/Indlæg:
5750/124
Jeg har engang haft den mest spooky "opgave" nogen sinde, og det var i første klasse eller anden. Jeg sidder og skriver en kort tekst (som altid i de klasser), hvor jeg så lige kigger væk i 5-10 sekunder. Så når jeg kigger ned på mit arbejde igen, så er der fanme skrevet en 1½ linie tekst (med en pænere skrift end den jeg havde dengang). Skal lige siges, at jeg i de 5-10 sekunder kom til at tænke på hvordan min tipoldemor ville have været, hvis jeg kunne huske hende (døde da jeg var 1½ år gammel, blev 106 😎 ). Det synes jeg er spooky. Jeg har også oplevet (så sent som i aftes) at det lød som om fjernsynet kørte (der var stemmer jeg ikke genkendte, slet ikke da de var så lave), men det var slukket, og jeg var alene hjemme.

Så Crazy, du er ikke den eneste, men lad nu vær med at gøre for meget ud af det 🤡


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:57:25
Svar/Indlæg:
5891/423
#14 det med støvsugeren er nok bare en afbrydelse? 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-12-2008 08:59:01
Svar/Indlæg:
15982/637
Der er en forklaring på alt, spørgsmålet er bare hvilket svar man godtager 🙂

Det eneste jeg har oplevet er UFO'er engang vi var på var til Italien og vi kørte om natten. Det er foregik på himlen var yderst besynderligt. Mere mærkeligt blev det da jeg ca 4år senere så en dokumentar fra Discovery Channel hvor de viste optagelser der var 100% identiske med det jeg havde set i Italien... bortset fra at optagelserne var fra USA.


#19
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 08:59:50
Svar/Indlæg:
5750/124
#17 Der må da have været knald på hvis det kan smække stikket ud af stikkontakten 😉 ... #15 Det føles underligt, men så er det også det. Jeg tror det er meget normalt man til tider lige føler nogle kigger efter en, hvis man lige har haft en anderledes / abnormal oplevelse (noget som man ikke lige kan forklare med andet end overtro).


#20
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 09:20:46
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg vil ikke sige at jeg tror på at der findes spøgelser. Jeg vil sige at jeg håber...

Det samme kan jeg sige med gud, jeg tror ikke på at hans findes, men jeg håber.

Jeg håber også at der er andet liv ude i rummet, men har aldrig set rigtige beviser for det.


Jeg har svært ved at tro på noget jeg ikke selv har oplevet, men derfor håber jeg stadig på at det er rigtigt. Jeg har svært ved at tro på at vi bare er alene i universet, og her tænker jeg både med hensyn til gud og rumvæsener. Det er i mine øjne meget sørgeligt, hvis vi er den eneste form for liv hele universet, så jeg håber da på at der er mere mellem himmel og jord end videnskaben kan bevise, og jeg håber der er andre livsformer uden for vores solsystem.

Noget jeg ikke kan forstå er hvordan folk så hurtigt bare kan sige at alt de ikke kan bevise ikke eksistere. For hvad ved vi egentlig os mennesker? Ved vi hvordan det hele er opstået? Nej, det gør vi ikke. Hvorfor er universet uendeligt? Kan vores univers ikke ligeså godt være en glaskugle ligesom man så i slutningen af Men In Black II?

Jeg synes nogle folk er meget hurtige til at afvise "overnaturlige" fænomener, og det synes jeg er mærkeligt når vi ikke engang ved hvor vi selv kommer fra. Det kan sagtens være rigtigt, at der findes en gud. Det ved vi jo, i og for sig ikke en skid om. Desværre er det i nutidens verden bare sådan at hvis det ikke kan bevises, så eksisterer det ikke, men hvad er det for nogle regler at lave? Det er jo ikke os der har skabt det her, så hvordan kan vi tillade os at have den regel, når vi ikke selv har skabt den verden vi lever i?


Nu er der sikkert nogen der synes at jeg lyder som en eller anden mentalt forstyrret person 🤣


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 09:24:56
Svar/Indlæg:
1455/78
#15 Det er lidt forskelligt, men det føles underligt...
Det jeg kan mærke når jeg er alene i baren, så kan jeg mærke at der også er noget andet tilstede, men jeg bliver ikke bange, lidt lige som at jeg kan føle at der ikke vil ske mig noget ondt.

Den lejlighed som jeg delte med 2 andre gutter, før at jeg flyttede på kollegie. Det var strakts meget værre, så snart at jeg tråtte ind af døren fik jeg en følelse af at her var jeg ikke velkommen og jeg skulle bare smutte.
Det er sket to gange hvor de to andre sov hos deres kæreste, og jeg var alene i lejligheden, efter jeg fald i søvn, så vågner jeg op mens at jeg er i gang med at løbe ud fra værelset og råber "få det væk fra min ryg" Og jeg aner ikke hvad det er jeg prøver at få væk fra min ryg, der var jeg seriøst spooked og havde jeg en følelse af at nogen havde prøvet at angribe mig, og fik ikke sovet resten af natten.

#17 Der var nok nogen som mente at jeg havde brug for en pause 😛


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2008 09:37:17
Svar/Indlæg:
14079/622
He he - det er sjovt at høre om folks møde med det overnaturlige.
Jeg har desværre aldrig selv oplevet noget, jeg kunne forbinde med det, så jeg har ikke selv nogle situationer at forholde mig til.

Men en af mine ekskærster boede i et stort 'spøgelsesagtigt' hus.
Der sagde hun, at hendes familie ofte oplevede, at alle dørene pludselig smækkede. Og at hendes mor så et decideret genfærd. 😲

En af mine kollegaer oplever af og til lyden af skridt i sin lejlighed, samt ting der også smadrer uforklarligt.

Det ER ret freaky - men skal nok opleve noget selv, før jeg er helt overbevist om noget som helst. :yes:


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 09:40:42
Svar/Indlæg:
23132/740
Uha. De historier jeg kunne skrive ville kvalificere til en direkte indlæggelse 😎


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 09:51:54
Svar/Indlæg:
1431/233
Jeg har nu altid syntes at alt det hokus pokus var noget noget "fis i en hornlygte" men har dog flere oplevelser jeg ikke selv kan finde forklaring på selv om jeg gerne ville.

Dette er bla en af dem.

Mig og en kammerat sidder i min lejlighed ved sofabordet og spiller lidt terninger. der er kun os. Alle vinduer er lukket.

Pludselig bevæger min drikke dunk sig på spisebordet ca 2 meter væk. den begynder simpelhen at gynge frem og tilbage. Mig og min kammerat kigger på den og bagefter på hinanden og undre os meget.

Men det mest skumle er at der ikke er noget som helt der kunne forudsage dette. bordet stod frit. og der var ellers stille i lejligheden. ingen træk eller noget som helst.
En ganske harmløs ting, men alligevel nok til at få nakke hårene til at rejse sig.


Der var flere ting i min gamle lejlighed af spooky ting. det slipper jeg heldigvis for i den nye 🙂.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 09:58:31
Svar/Indlæg:
1455/78
Uhh kom i tankte det mest spooky jeg har oplevet...

Jeg var ca. 5 år gammel min mor og hendes kærste sad og drak en Fredag ell. Lørdag aften, jeg blev lagt i seng og de tror at jeg er faldet i søvn. Så de smutter ned på tanken efter et eller andet drikkelse.

Inden i stuen over vores spisebord der hang en rød lampe som kunne trækkes op og ned, og den havde en metal skærm.
Jeg ligger og prøver at falde i søvn, min dør til gangen står åben, pludselig så kan jeg høre inde fra stuen at der nogen som banker langsomt på lampe skærmen med en finger, og det lyder lidt som en klokke.
Jeg bliver skide bange og gemmer mig under dynen, jeg overvejer at tænde for lyset men så skal jeg gå tværs gennem mit værelse for at nå hen til kontakten, så det gør jeg ikke :no:

Så tager jeg mig sammen og råber "hallo er der nogen" også stopper den bankelyd med det samme og ca. 10 sek efter begynder den igen indtil min mor og hendes kæreste kommer tilbage, jeg var skærmt fra vide og sans.

Jeg får stadig kuldegysninger når jeg tænker på den oplevelse!

Der skete også andre mærkelig ting i den lejlighed, billeder som hang på væggen havde skiftede plads i nattens løb



Nightcover
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2008 11:38:38
Svar/Indlæg:
620/11
Noget der er spookey er når man for klarsyn (lucid på engelsk) i sin søvn og vågner op med at man ikke kan bevæge sig og kan høre stemmer.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 11:42:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Når man i sin søvn vågner op til stemmer, og ens Onkel sidder ved sengekanten med et fjernt blik i øjnene og man har mystiske pletter på nattrøjen?

Jotak...


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 11:44:47
Svar/Indlæg:
5891/423
#27 det har du prøvet eller hvad? 😲


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 11:45:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Nøeh... man hører jo bare historier rundt omkring 😐


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 11:45:40
Svar/Indlæg:
3233/128
Der findes ikke noget mellem himmel og jord. Hvis der gjorde ville der helt sikkert være beviser for det og der er ALDRIG bevist noget som helst! Alene det modbeviser det.

Men det er da et sjovt håb at klamre sig til. 😉


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:04:57
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg skulle til at skrive en masse om natarbejde og aftenvagt og generelle ting om hjernens påvirkelse af sindet og synet i sådan et arbejde, som er lidt skummelt i sig selv, men så læste jeg tråden igennem og er lidt i chok...

Jeg har nogle gange fået kuldegysninger ved at gå ned i kælderen sent om aftenen, fx. hvis jeg lige skulle sætte en vasketid på eller hente noget HW-emballage hehe - det er så hvad det er - det er helt sikkert bare mig selv som gør det ved mig

Men hvis jeg tænker mig godt om, så er jeg forundret over de gange hvor jeg har ladet soveværelsesdøren stå åbent når jeg skulle i bad. Når jeg så trådte ud af badet og ind for at få tøj på, så var døren lukket i. Ikke helt men på klem.
Hvis jeg så selv åbnede den og ville prøve at få den til at gå i ved at stå og vente, så skete der intet.. og normalt går den heller aldrig i af sig selv.
Det er faktisk sket en 3-4 gange i en periode over et års tid, hvor jeg var alene om aftenen, da kæresten arbejdede nat og jeg gik hjemme. Men igen et scenarie som indbyder til at hjernen kan spille en et puds.. det er IKKE godt at være alene, guys...

Når man lægger det oveni hvor meget RAM og bundkort der er stået af i min PC i år, så er der da et eller andet helt galt? 😲

Ej jeg tror ikke på den slags... men rystende at læse det i skriver, for jeg tror på jer men ikk på spøgelser.

I 99% af alle tilfælde er folk deres eget spøgelse...


AberdeeN
 
Superbruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:22:25
Svar/Indlæg:
327/125
Har også været ude for nogen uforklarlige ting. En gang i 4 5 klasse havde mig og nogen venner en dille med at spille onden i glasset et spil som jeg slet ikke tror på men en dag efter vi havde spillet det og var på vej ud af lokalet sprang en pære i lampen så der var glaskår ud over gulvet ret underligt!

Har også som nogen af jer andre prøvet det at man sidder to gutter i en lejlighed og man begge for kuldegysninger hen over ryggen uden vinduer eller noget er åben og steoanlæg bliver tænd og skruet helt op for lyden et par gange i træk..

Tror helt klart der er mere mellem himmel og jord og ville da også være meget underligt vis vi menesker var det eneste i universet!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:23:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

Der er jo både flora og fauna, så mon ikke den pointe er bevist på forhånd? 😛


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:23:49
Svar/Indlæg:
1431/233
30# Enig....
Jeg tror stadig ikke på det. men bla episoden i 24# ville jeg rigtig gerne selv finde en forklaring på. Men det er bare ikke muligt.
Hvad fanden skal man så tro?

Jeg kan ikke forklarer det. men tror sådan set heller ikke på spøgelser.


Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:26:17
Svar/Indlæg:
621/31
#30
Bevis og bevis, min kone havde forskellige længde ben, hvilket gjorde hun havde ondt i ryggen. Vi hørte om en person med "helbredelsens nådegave", som kom til en pinsekirke i Horsens (vi kommer ikke selv i pinsekirken, men i LM). Han bad for min kone, og mens han bad blev hende ben længere... Hun kunne føle en varme i benet. Hun var efterfølgende til kontrol hos lægen, som kunne konstatere at benene nu var lige lange... Det er måske ikke det du kalder et bevis, men det er rigeligt til at jeg tror på der findes en Gud.
Min svigerfar har været missionær i Tanzania, og der har han været med til en del uddrivelser af onde ånder. Det er også historier som kan få de små hår på ryggen til at rejse sig...


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:26:30
Svar/Indlæg:
2676/147
Hvis man vågner, og ikke kan bevæge sig, og ser underlige ting, det her et ord, der kaldes: søvnparalyse, eller noget i den dur.
Man er et sted mellem at være vågen og sover. Hvis man prøver det, har jeg selv 1 gang, så skal man, åbenbart, prøve at vrikke med storetåen, og så skulle man angiveligt vågne.

-Tahiti


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:27:44
Svar/Indlæg:
1581/5
#0 det du skriver at jeg har skrevet om dig er lodret løgn og fordrejet i en sådan grad at det minder om det groteske, heldigvis kan folk selv se hvad jeg har skrevet i den relevante tråd.

Men når det er sagt så har videnskaben hver gang den har fået lov til det, kunnet 100% jorde alle spøgelsesjægere, elementer der kan tale med døde (ja hej de googler det...) og andre ukulte elementer, og det er der en ganske fornuftig grund til, nemlig at hjernen er en ufattelig indviklet mekanisme som vi ikke selv har styr over, og at der findes nok tosser rund om kring som er selvudråbte healere/profeter etc. etc.

Man skal have lov til at tro på hvad man vil, men det er ikke det samme som at man skal have lov til at tro det uden at få kritik.


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:33:58
Svar/Indlæg:
1581/5
#35 - der er utallige eksempler på "healing" hvor folk har fået helbredt diverse skavanker, men at det er nogen højere magt der gør det, og ikke ens hjerne/psyke er det aldrig blevet bevist.

Den med benet er en klassiker, og jeg forstår fuldt ud de folk der prøver de forskellige ting for at få det bedre, om det så er crystal healing eller håndspålæggelse, man kan jo sådan set være ligeglad, bare det virker for en - og ikke skader en på nogen måder.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:36:01
Svar/Indlæg:
3233/128
#35 Der er stadig intet bevist her. Problemet med hokus pokus er at det aldrig er bevist i offentligt rum. Ingen video optagelser nogen steder. Hvad jeg i modsætning tror på er, at hjernen kan påvirke kroppen ufatteligt meget. Man kan tænke sig rask og man kan tænke sig syg.

Der findes en amerikaner som giver 1,000,000$ den den persom som kan bevise noget overnaturligt, men ingen har endnu kunnet? Det er bevis nok for mig til at sige at det er noget folk finder på inde i hovedet fordi de har et behov for at kunne placere nogle tanker de ikke kna få bugt med.

Hvorfor er der f.eks aldrig set noget overnaturligt i større folkemængder? Fordi det er "fis" og ikke andet.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-12-2008 12:37:48
Svar/Indlæg:
15982/637
#30: Det man ikke, kan se det eksisterer så heller ikke ?.
Det alene, at man ikke kan bevise, at der ikke er noget, er heller ikke bevist !
Alt kan ikke måles og vejes, men derfor erkender man stadig dets eksistens f.eks kærlighed mv.
Der er tværtimod lavet mange forsøg om alt muligt der dækker ting ml. himmel og jord, men jeg tror ikke du har læst/hørt meget om det for ellers ville du ikke kunne afskrive det så nemt. De mest fremhævede eksempler er f.eks forskning i tvillinger mv.
Alle hemmeligheder er langt fra afdækket.

Det med håb og tro er sjovt... for den soldater ligger og skriger efter næstefter deres mor på dødslejet er Gud.

#39: Du kan jo ikke slynge en påstand ud uden at have dine definitioner klar. Hokus Pokus og overnaturlig er ikke definitioner i sig selv men begreber.



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:40:50
Svar/Indlæg:
1581/5
#40 kærlighed kan måles rent kemisk, ganske simpelt.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:42:25
Svar/Indlæg:
6293/359
Hjernen kan gøre et menneske sygt. Også fysisk

At hjælpe hjernen på rette spor og at folk tror på at den hjælp de får virker, så flytter det virkeligt bjerge og gøre et menneske raskt

Det er så sandt som jeg ser mig selv i spejlet 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-12-2008 12:49:10
Svar/Indlæg:
15982/637
#41: Og så alligevel ikke... seneste interne resultater selv blandt de naturvidenskabelige forskere har jo erkendt, at de ikke har løsningen på det hele - enter den hypotetisk-deduktive metode.

Problemet er også, at du ikke kan tage kærlighed ml. to mennesker og så dissikere kærligheden og se hvad den består af i sig selv... du kan kun følge den ved at undersøge de to "subjekter".
Kemi'en resulterer den i kærligheden eller er den resultatet af kærligheden.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 12:55:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #43

Hva' sker der for dig Gollum? 😛


AberdeeN
 
Superbruger
Tilføjet:
16-12-2008 13:01:17
Svar/Indlæg:
327/125
#43 har jo ret.. mensker at "bygget" til at finde svar og løsninger.. vis ikke vi kan det drager vi en konklusion som vi kan forholde os til... tanken om det ukendte er jo en kniv i siden i vores logik


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 13:04:22
Svar/Indlæg:
6293/359
#43 som de forsøg der er lavet med tvillinger... og ja hitler havde også gang i noget sygt under 2. verdenskrig med sådanne forsøg 😩

#44 max lol - ja det er den indre stemme der taler til overjeget 😀


Nightcover
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2008 13:06:33
Svar/Indlæg:
620/11
#36 Det er nemlig fuldstændig korrekt 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-12-2008 13:08:50
Svar/Indlæg:
15982/637
#44/46: Typo. Narh men ellers er det resultatet af at terpe igennem f.eks Søren Kjørups Menneskevidenskaberne og mange andre "teori-bøger"... så er der noget der hænger ved.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 13:11:00
Svar/Indlæg:
3233/128
#43 Det er fint du tror på noget overnaturligt, det har jeg ikke noget problem med.

Det at der er så meget som peger imod, og intet for, slå hovedet på sømmet for mig. LOL...


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-12-2008 13:19:37
Svar/Indlæg:
15982/637
#49: Læs nu hvad jeg skriver. Jeg skriver at vi ikke ved alt ... og næppe kommer til det.
Dit argument er mindst lige så intetsigende i såfald.
Fantasi er at springe nogle fastsatte grænser - nogen ting der ikke var troet mulige blev mulige. Det at flyve i sin tid blev jo også anset som overnaturligt... det handler om at skubbe grænserne så det overnaturlige bliver naturligt.

Nej jeg tror ikke på Nisser, Julemanden og Påskeharen.


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 13:55:19
Svar/Indlæg:
4107/224
#50 Hehe, julemanden findes skam, han er bare død 😛


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 14:29:47
Svar/Indlæg:
2072/117
Oplever fandme noget underligt hver måned 😩

Går og arbejder hårdt og har fået fortalt hvad jeg får hvad time, og jeg tæller samtidigt hvor mange timer jeg arbejder.

Men alligevel stemmer det beløb der kommer ind på min konto ikke overens med hvad jeg burde få. Hvor bliver de penge af 😩 Er det onde ånder?

Har tjekket, min arbejdsgiver gør ingenting forkert.


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 14:47:48
Svar/Indlæg:
2388/52
#37
Jeg skrev:
#8
haha ja jeg kom også lige til at tænke på spøgelser :D - hvorfor ved jeg ikke, for min nuværende lejlighed er ikke hjemsøgt. det var min gamle derimod :)


Du svarede:
#10 man kan få medicin imod den slags............

Hvilket jeg kun opfatter på én måde, som om du tror jeg er skingrende sindssyg - hvilket jeg ikke bryder mig om! og da slet ikke da jeg ikke er det! - okay jeg er måske fucked på nogle punkter rent psykisk, men det er grundet grov mobning hele min lorte barndom igennem! men de få psykiske ar, er ingenting i forhold til andre jeg kender.

Og så da jeg beder dig lukke, da jeg ikke finder den kommentar passende, fyrer du følgende af:

den var heller ikke ment som en vittighed, selv om man godt kan sige at det er en vittighed at en på 22 tror på spøgelser.


hvor du så også kalder mig en vittighed!
-okay, hver mand sin mening - men at kalde mig for en vittighed? det vil jeg ikke mene er den rette tone på dette forum.


Nu skal du også lige tænke på, at det er forskelligt, hvordan folk læser det man skriver, jeg oplevede det som et angreb på mig - i og med at jeg bekendtgjorde, at jeg tror, at der findes mere mellem himmel og jord.
-Og jeg er da ikke alene, er jeg? er vi så alle skingrende sindssyge og skal have medicin for de ting vi har oplevet og ikke kan forklare på nogen måde?
Og nej, jeg mener ikke jeg har drejet hvad du har skrevet, i sådan en grad at det minder om det groteske. Derimod synes jeg det er grotesk at du går til angreb på en person som du overhovedet ikke kender!

Hvad har videnskaben bevist? at man ikke kan se det? nja, det kan i og forsig være rigtigt nok, men jeg mener stadig at have læst og hørt om diverse måleredskaber, der kan mærke en ubalance i omgivelserne, som så kan være et fingerpeg til om der er noget andet til stede som vi på vores plan ikke kan se eller røre ved.

Som Gripen90 også selv skriver, så er det ikke alt videnskaben kan bevise - bare se hans eksempel som med kærlighed - forelskelse kan man læse da der frigives flere endorfiner (rigtigt?) end normalt, men at man elsker en, kan man ikke måle på nogen måde, det er kun én selv der ved det.

Og det er da også fint du kommer med kritik, men behøver det være kritik på et personligt plan?
- og jo, jeg er pissed over at du bare sådan uden videre går til angreb på en person som du overhovedet ikke kender.


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 16:02:31
Svar/Indlæg:
1581/5
#52 og det er jo en direkte hån at kalde det "MÅNEDSLØN" den holder jo max 14 dage

#53 fred være med dig - jeg synes folk, uanset om jeg kender dem eller ikke, som tror på spøgelser, har en lille bitte smule roterende fis i kasketten.
betyder det så at jeg synes de er sindsyge? næ det gør det ikke, men jeg synes det er sjovt.


#55
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 16:18:21
Svar/Indlæg:
5750/124
#51 en der som så "Bones" på TV3+ i går aftes 🤡


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
16-12-2008 17:03:25
Svar/Indlæg:
1214/62
#ALL

Tror nu man skal tro på det, før ens hjerne fortæller en at man skal få det til at ske.

Min mor bla. mener hun kan se genfærd osv. og at der boede nisser i vores hus i Norge :no:

Og at hun nogen gange er synsk 😕


Ja har svært ved at fatte det, men ville mene at det mere var min mor der burde indlægges og ikke min far. Som min mor ville have det til! 🤣


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 17:24:29
Svar/Indlæg:
10398/435
Altså kuldegysninger er en naturlig reaktion på noget. Det er ikke påkrævet at der er åbne vinduer for at man kan få kuldegysninger. Man stiller vel heller i spørgsmålstegne ved at to person gaber med kort tids mellemrum?

Varmt gulv har jeg selv oplevet. Det kaldes dårligt isoleret varmerør. Radiatorrør trækkes ofte under gulvet. Tjek igen til sommer. 😉


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 18:22:27
Svar/Indlæg:
2072/117
#54 eller en god bytur 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 18:25:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #52

Er det fænomenet "SKAT" du tænker på? 😛


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 18:29:50
Svar/Indlæg:
2072/117
#59 Hvad er det ☹
Er det dem som stjæler mine penge? :no:


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 19:07:39
Svar/Indlæg:
5891/423
#60 nej det er dem der bidrager til dit hospital ophold 😉


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 19:14:19
Svar/Indlæg:
2072/117
#61 Hvem tager dem så, hvis det ikke er de der "SKAT" ? :'-(


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
16-12-2008 19:37:38
Svar/Indlæg:
1214/62
#62

Hvis jeg udtaler mig om det vil min kommentar bare blive slette for at være for racistisk, men tænk bare på at der blev smidt 14 milliarder ud på dem i 1997. Mener jeg at kunne huske, og vi fik 1,2 milliarder tilbage. Ved at de arbejde!


Så de er sgu de rigtige tyve!!


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 20:30:31
Svar/Indlæg:
5891/423
#63 okay mester... hvem var det der ville a´have billig arbejdskræft i første omgang!?.... så kan du sku ikke brokke dig.... 😐

----

"de" kan du sku heller ikke sige... der er altså en del der også arbejder hvis de har mulighed for det :yes: (Det er jo ikke alle der er nasere vel)


fuuuuck nu kommer vi ind i en laaaaaaaaaaaaaaaaaang politisk debat 🤡


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 20:35:04
Svar/Indlæg:
10398/435
on topic tak..


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 20:40:58
Svar/Indlæg:
6181/270
Det der er mest scary er Morten-turi's kat 🤣 😛 😀 😲


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
16-12-2008 20:42:09
Svar/Indlæg:
1214/62
#63 Så er der bare dét mærkelige at Danmarks Statistik ikke må offentlig gøre det mere. Det vil altså sige at hvis det blev, ville DF få 65-77% stemmerne, eller sådan noget. Er da for langt ud!!


Men okay on topic, når man får deja vu! Det er lidt scary! 😲


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 20:59:08
Svar/Indlæg:
5891/423
#67
øhh nej... der er ligesom nogle der bruger den ting der sidder under skallen, lidt mere end andre 😉

Ontopic..

Er det egentligt muligt at få et Deja vu, ligesom i filmen (udover de bruger en maskine)...

Det mest spookey jeg har prøvet op til flere gange, er at jeg har drømt noget, og så er det sket et par dage efter 😲 faNDME uhyggeligt :no:


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
16-12-2008 21:57:54
Svar/Indlæg:
2600/84
#0
Det med kuldegysninger kan vel let forklares, det er bare fordi i ikke har fundet årsagen til det. At i får det samtidigt kan være præcis som når man gaber... det smitter jo også.

Imo er du bare sindsyg :) Du skal bare finde den rigtige forklaring, for den er der ALTID. De gange hvor ting bliver anset som "mere mellem himmel og jord", er det ALTID enten tilfældigheder eller mangel på information.


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2008 22:14:38
Svar/Indlæg:
461/10
Jeg tror på F.E.A.R spøgelser 😲
Jeg sad og spillede med en af mine kammier alene hjemme, vi spillede det der fear combat lan ultra mode gratis sjov, og som i kan tænke jer til spillede vi over LAN, men så joinede en der hed hercules banen, og jeg har personligt kryptereet med kvante fysik vores netværk(næsten)så det var ikke naboen, og når man spiller et uhyggeligt spil som FEAR er skal der squ ikke ret meget til, så vi spillede squ kun flash spil efter han joinede :no:
Er der nogle af jer der har støt på Hercules the evil LAn game joiner? 🤡


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 22:24:22
Svar/Indlæg:
3577/353
Jeg tror at LOST er filmet på "SKIDTØ " dem der bor på Lolland eller tæt på ved hvad det er,

nå til det seriøse hehe

Jeg tror et eller andet sted i Universet at der er noget der ligner vores planet,
Selvom vores blev til ved et tilfælde.

Så tror jeg, der er ihvertfald noget liv på en anden planet 🙂


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2008 22:32:04
Svar/Indlæg:
461/10
Til det seriøse, Hvad er gud???
er gud=gud=enevældig konge???
Er gud=kærlighed?
Er gud energien der skabte big ban?

Findes der sorte huler?
Hvis der findes sorte huller, hvor mange paralle dimensioner er der så? eller er de forskudte?
Er spøgelser andre dimensioner?
Eller er det mennesket hjerne der lukker ned pga. for meget varme udvikling pga. oc?


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 22:41:02
Svar/Indlæg:
2388/52
heh det sgu da noget af en mystisk tråd jeg fik oprettet her 🤣


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 22:52:36
Svar/Indlæg:
3577/353
#73

Det kan jo udløse en del debat om diverse ting, det har været oppe mange gange før

både seriøse ting til fuldstændige latterlige som mit indlæg + et seriøst

men nu tror jeg ikke på noe tror nok man er Ateist så ☹ kan ikke huske det

tror bare man lukker øjnene og så er det sort....

men stadig så tror jeg der er en planet, meget lig vores et eller andet sted henne i den fjerne galakse, jeg tror på Life in space 🙂


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 22:55:49
Svar/Indlæg:
5421/53
Okay, jeg har det sku dårligt med at læse dette..

Bliver måske et andet tidspunkt.. nåede/kan ikke at læse over halvdelen ☹


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2008 23:19:54
Svar/Indlæg:
2388/52
#75
Det er også heftige ting der er nogen der har oplevet, så kan sgu godt forstå dig


#77
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2008 15:08:47
Svar/Indlæg:
4156/111
Det må være en eller anden bug der er i universets kodning 😕

Ellers er min idé med paralelle universer da ikke helt tosset 🙂 Jeg tror sagtens at der kan være en forbindelse mellem flere verdner der påvirker hinanden gennem dimensioner vi ikke kan se.

At vi ikke kan se det er jo ikke lig med at det ikke eksistere. Vi kan heller ikke se luften, alligevel bevæger træerne sig i vinden! 😲 Det er sgu da skræmmende?

Nåh nej, vi ved jo godt hvordan det hænger sammen 😛

Lad os antage at der findes uendelige universer. Nogen ligner vores på en prik, andre ligner slet ikke vores univers. Lad os så antage at der er en usynlig (for det menneskelige øje, og nutidens teknologiske indstrumenter) forbindelse mellem alle disse universer. De universer der ligner vores rigtig meget kan jo sagtens have en indflydelse på os. Alle universer har, i følge M-Theory en indflydelse på vores univers. Dog ikke i forstanden af spøgelser osv. men tyngdekraftens "svage" kraft skyldes andre universer.

Lad os tage eksemplet i #24. Forestil dig at i et andet univers får "du" skubet til bordet, og dunken vil derfor vippe. Hvad dette skyldes kan jeg ikke forklare, måske er der noget der har været ustabilt, eller en specielt "kraft" har gjort at det er havnet i det forkerte univers, via dimensioner vi ikke kan se eller måle pt. Da det kun er dunken der er blevet påvirket (eller måske kun dele af dunken) vil bordet, og alle andre ting på bordet stadig stå stille.

Såfrem det er rigtigt kan det jo forklare alt. Jeg vil dog lige sige at jeg tror at denne hendelse er sjælden, og at der i de fleste tilfælde er en anden forklaring.

Men jeg synes at tanken om paralelle universer er fed! 🙂