-> #34
Har du prøvet at "klage" hos PostDK? Har du stået ved en skranke, forvirret, fortvivlet og på grædestadiet, fordi at pakkebudet (igen igen) ikke ringede på og man død og pinemig skal bruge sin pakke?
Nu er jeg så priviligeret, at jeg normalt er hjemme når budet kommer, og jeg kan se ham. Han har før forsøgt at "stikke af", men det er lykkes mig at fange ham. Så må han finde på en god forklaring ved centralen om hvorfor han har lavet en afhentningsseddel, når nu modtageret står med krydsede arme og gerne ville have sin pakke.
Det er sgu også nederen, at tage fri fra arbejde, netop fordi man venter en vigtig pakke.
Hvorfor er PostDK lagt for had? De har de sgu kun sig selv at takke for.
Måske det er et utaknemmeligt job, men jeg vil nu en gerne rose de (få?) pakkebude, der rent faktisk leverer en kanon service. Men det bør ikke være en undtagelse, det burde være en selvfølge, når nu man har betalt for en "service".
Så vil jeg fandenfløjtemig også kunne sidde i min lune stue og vente på at ringeklokken klirrer og der står et forfrossen pakkebud derude.
Man har sgu mere lyst til at invitere en sød rødhåret kvindelig pakkepost inden for, end en sur gammel- eller ung dum (for den sags skyld) møgkælling på kaffe.
Gå du blot ned på dit posthus med en klage. Så kan du være heldig, og de fyrer det demente pakkebud. Blot for at opdage, at idioten de hyrer bagefter, er endnu dummere og endnu mere doven. At de mestrer energi til at gå hen til postkassen med en lille slip er mig en gåde, når de ikke engang kan finde pegefingeren frem og trykke på en ringeklokke.
"Åhh og Ihh! Nogle steder er der ikke en ringeklokke, hva' så?!"
Jo. Så knytter man næven og banker på døren.
Det kan selv en 7-årig finde ud af. Og det ved jeg alt om, for de står der søndag efter søndag og tigger en 20'er til godgørende formål.
Det ville sgu være trist, hvis PostDK skulle til at hverve børnearbejdere, for at få gennemført den lovede service. At PostDK skulle være (blandt) Europas bedste, kan kun henledes til gru, for de lande der er ringere stillet end os.
-> #37
Pointen er sådan set, at jeg betaler for at få pakken leveret ved døren. Hvorfor skal jeg så på posthuset og hente den? 🙂
Kald mig endelig snobbet eller luksusdyr, men der er - som sagt - jo en grund til at man ofte gerne vil have pakkerne bragt til døren.
Den Shuttle XPC jeg anmeldte i sin tid, måtte jeg hente på posthuset. Ikke just en sjov dag, da jeg nemlig sad hjemme dagen forinden og ventede på pakken. Da jeg så endelig - dagen efter - kan få lov til at hente den, stod det ned i stænger.
Det var ikke en papkasse med en Shuttle i. Det var papmaché med en Shuttle i.
-> #38
Den slags bude er altid herlige. En skam de ikke har tid til det længere :no: