-> #1
Det er primært rettet mod grafik, og vil - for så vidt det er muligt - tage CPU'en ud af ligningen. Naturligvis er jeg klar over, at det ikke er en mulighed, men idéen er at finde frem til, hvorvidt div. engines skalerer alt efter grafikkortet.
Jeg kan lige så godt afsløre, at det bliver testet på ATi-grafikkort, da jeg er bedst kendt med deres teknologier. Dog vil jeg gerne påpege, at skulle det være mig muligt at inddrage noget nVidia grafikkort (8800 GT, GTX260 og GTX280), vil det naturligvis skabe en langt mere generel samling resultater.
Jeg kan desværre ikke afsløre så meget mere end dét, da jeg ikke selv er helt klar over hvordan jeg skal behandle de kommende resultater. Det er naturligvis en første prioritet, at få fremskaffet en lang række testresultater, som jeg kan regne på og udstille formler fra.
Det bliver noget forfærdeligt matematikerei, men jeg satser på at kunne finde hoved og hale i det.
Naturligvis skal der testet i Unreal-motoren, det havde nærmest ikke strejfet mig. Grafikmotoren til S.TA.L.K.E.R. hedder vistnok noget med "Ray", og bør nok overvejes.
FarCry har jeg til at ligge et eller andet sted, og ville nok også være repræsentativt for et sådanne spil. Men det er primært i nyere titler, da suiten skal fungere som en "guideline" til fremtidige køb og en begrænset teknisk indsigt i hvordan ydelse, regnekraft og software går (eller bør gå) op i en højere enhed.
Måske en række CPU-krævende titler kan inddrages, men hvordan mener du man kan argumentere og adskille disse, fra titler der primært beror på grafikkortet?