vilken 1TB HDD af dise 2

Diverse d.  17. december. 2008, skrevet af saiot
Vist: 556 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 08:24:30
Svar/Indlæg:
7111/480
ja er megt tet på af bestile en 1TB mere da jeg som sagt en af mine 1TB siger lyde så bare lige for af flytte det vekdiste data over så vile jeg købe en jeg har 3 F1 samsund 1TB HDD hvor den ene er til RMA og så den der siger lyde nu så tænkte på en anden HDD har kig på
WD Caviar Green WD10EACS 1 TB
samt Seagate Barracuda 7200.11 1 TB
har hørt WD har problmer med den bliver langsom og er lang tid om af gå i gang igen kener ikke noget til seagate anden ind de er ved af få deres enegi fra vendmøler og det lyder jo godt spicel når prisen er den samme :yes: men nolge der kan sige lidt om dem og spicel om der er længer garanti på nolge af mærkerne ind andre

lige til sidst er der forskel på støelsene af HDD ved jo af en HDD ikke har 1TB lare plas mine samsung har nemlig 931 GB men har de har 2 HDD også det eller kan de ringe det ud på forsklige måder så der kun er 900GB feksmpel ?

edit har lige læst lidt kan se WD har 3 år på den HDD kan ikke se det ved Seagate lige umelbart syns jeg WD lyder mest fer med granti syns der er så mange mener med seagate er der enlig en måde på om de kan se om man ahr burgt den meget for står af grantien ikke deker vis man har brugt den til komecel brug alser virksomhes brug og jeg har min pc ståene tent meget og var også planen med servern men er jo ikke fedt vis de kan se jeg har haft det og så ingen granti 😕
kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 09:40:04
Svar/Indlæg:
1436/25
Tror at det har noget med noget omregning eller at der ryger noget til formatering.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 09:42:44
Svar/Indlæg:
7111/480
1# tak så er der iverfal et problem mendre 😀

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:06:28
Svar/Indlæg:
2885/268
WD er kendt for deres holdbarhed

seagate går is tykker bare du kigger på den GG

lige pt har jeg stadig en WD ide disk på 50 mb og den virker endnu lol

og har en 500 GB WD disk fra starten af 2006 som også stadig virker som den skal

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:07:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Jeg vil gerne se nogle statestikker på flg. udtalelser: "WD er kendt for deres holdbarhed" og "seagate går is tykker bare du kigger på den" 😎

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:13:27
Svar/Indlæg:
2885/268
jeg kan kun sige hvad jeg har oplevet

har haft seagate både som IDE sata og sata 2

den eneste der stadig virker er Ide disken

sata disken gik i stykker 6 måneder efter jeg fik den

sata 2 disken holdte så dog et år

min kammi fik en defekt disk leveret fra prcdata en helt ny disk som ikke virker
kender en computer foratning som ikke handler med seagate mere efter hans kunder kommer tilbage med defekte diske alle sammen seagate

han har for den sags skyld også på et tidspungt modtaget sine vare med posten
hvor 10 ud af 20 diske ikke virkede igen helt nye diske der ikke virkede

så min konkluktion er at seagate ikke virker
men det er jo så bare min holdning

holder mig til WD de ved hvad de laver

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:16:52
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Så hvis jeg siger, at jeg har oplevet langt større nedbrud på WD-diske, gør mit udsagn lige så brugbart?

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:22:16
Svar/Indlæg:
7111/480
6# ja vis du har det da ? 😉 har det selv lidt på samme måde med samsung som 3# har med Seagate af dem jeg har 4 HDD jeg har haft er 2 af i støker eller på vej 🙂

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:23:40
Svar/Indlæg:
3332/33
Tror det er meget tilfældigt, hvorvidt bestemte mærker af harddiske går istykker. Så jeres diskution er pointless 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:31:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

For at være helt ærlig, så har jeg ingen præferencer. Jeg har ikke oplevet, at nogle harddiske skulle være bedre end andre. MTBF er stort set ubrugeligt (det har flere undersøgelser vist, bare Google lidt), og eftersom nogle harddiske holder 5 år, er det mere et spørgsmål om den specifikke produktion.

Dermed stiger prisen også på disken, og man må forvente at harddisken holder længere. Men det til trods, er det jo langt fra en garanti for, at harddisken holder 5 år.

Jeg har kun haft to specifikke harddiske, som var rent ud sagt elendige:
En Seagate 2.1 GB'er (meget længe siden)
IBM Deskstar, eller "DeathStar" som den blev kaldt.

Derudover? Så har det være hip som hap hvad der der fungeret og hvad der ikke har fungeret.

Jeg har en Seagate 7200.10 250 GB'er til at ligge, som har kørt upåklageligt. Det samme gælder en 160 GB Hitachi som jeg anvender til back-up.

Faktisk, så har jeg oplevet større fejlrate ved Western Digital, men om det skyldes at diskene har været gamle eller fordi det er noget lort, er jo svært at sige. Jeg gætter dog på, at det er fordi de er gamle.

Tager man diskens alder i betragtning, er det jo ligemeget hvilken producent vi kigger på. Man kan jo, uanset hvad, være uheldig og få en fucked op disk, fra dag et.

Maxtor, som nogle jo er meget gale på, har jeg heller aldrig oplevet nævneværdige problemer med. Det er helt tilbage fra dengang vi gik fra IDE til S-ATA. De døde dog, men det har alle mine harddiske været ude for.

Så om hvorvidt Western Digital er bedre end andre, vil jeg på ingen mulig måde gør mig til dommer over. Jeg ville blot påpege, at man kan have fået to uheldige forsendelser, og udstikker derfor en dom over samtlige harddiske fra den givne producent.

IBM's harddiskdevision overgik til Hitachi, som jo er ret populære inden for high-end og workstation. Så er Hitachi et bedre valg? Nu har jeg jo også haft Hitachi diske, som led en hurtig død.

Efter min mening, er det fuldstændig ligemeget hvilken disk man vælger, hvis blot den opfylder ens kriterier (støjniveau, varmeudvikling, ydelse og ikke mindst pris).

Så derfor prøver jeg at påpege, at det måske er lidt tamt at anbefale en given producent frem for en anden, især hvis udtalelsen er baseret på erfaringer opnået med en træls generation/batch.

Pt. har jeg to Seagate harddiske i min computer. De kører fint. Jeg har, som sagt, en Hitachi til fornøden backup. Derudover har jeg noget Western Digital til langtids-backup. Eftersom jeg regelmæssigt har skiftet harddisk siden slutningen af 90'erne, ville jeg mene, at der ikke er nogen som er mere anbefalelsesværdige end andre.

I så fald, bør den udtalelse baseres på ovenstående kriterier og ikke en uheldig forsendelse.

- synes jeg 🙂

-> #8

Det var så netop dét, jeg sad og skrev, da jeg skriblede ovenstående. Tak for at sammenfatte i retrospekt 🤣 😛

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:32:41
Svar/Indlæg:
2885/268
#8 ikke helt

WD diske er generalt lidt dyre end de andre mærker men til gengæld får man også lidt bedre kvalitet

der er rigtig mange der køber seagate og eller maxtor skal lige siges at begge firmar ejes af samme person/chef

de er bilige og derfor får de solgt så mange diske

men til dem som går efter lidt mere kvalitet køber fx wd diske

lidt hen ad i sammenligning med bærbar pc
hvor azer bliver solgt alle steder i store mængder men det er jo sjovt nok kun den gamle bedste far som ville igang med it værden eller den uvidene student som køber azer netop fordi de er så bilige

men har man lidt kendskab til it værden så køber man asus zepto msi eller lign

steen

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:32:47
Svar/Indlæg:
2870/65
Min erfaring med Seagate og WD er, at begge disk-fabrikater er mere stabile end normale diske.

Det kan dog ikke udelukke at der er fejl ved enkelte diske af begge fabrikater.

Der er nu ikke noget så godt som backup. 😀

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:34:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

"WD diske er generalt lidt dyre end de andre mærker men til gengæld får man også lidt bedre kvalitet" - Det svarer vel til at sige, at bare fordi du køber en VW, så er det bedre end en Skoda?!

Fis i en hornlygte. WD-diske går lige så meget i stykker som alle andre.

Dem der går efter kvalitet køber harddiske med stor pålidelighed = workstation/server-segmentet. Prisen er også derefter.

Har man lidt kendskab til IT-Verdenen, så ved man, at pris følger kvalitet. Men at man heller ikke skal lade sig butt-fucke og storme ud og købe en Mac 😎

Vil man have kvalitet, så køber man Thinkpad.

-> #11

Enig. Jeg synes også de er lige gode/dårlige :yes:

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 10:58:43
Svar/Indlæg:
2885/268
hvorfor er mine WD så ikke gået i stykker endnu

hvorfor er min kami`s HDD så ikke gået is tykker endnu

han sidder med en gammel 40 GB ide disk

så der må jo være lidt om snakken

det sjove er jo også at computerforatningen kun har haft 2 kunder med dorlige WD diske efter han droppede seagate

og her snakker vi om at han har solgt ca 100 maskiner siden

#0 mener også der er noget med at et bestem intel chibset smadre samsung f1 diske men kan ikke huske hvilket chibset det var
det er vel ikke såen at du netop har dette chibset ???....

for har endnu ikke haft samsung diske men efter hvad jeg læser tråd for tråd her på hwt.dk så skulle deres samsung`s fi diske være rimlige gode og pålidlige

med mindre man er uheldlig og side med et bundkort hvor dette chibset er på
lige hvad der sker har jeg ingen anelse om

for nogle år tilbage da athlon xp cpu`rne kom byggede jeg en bilig computer til mig selv i den computer foratning hvor jeg var i lære

tror det var ca 6 måneder efter jeg fik maskinen der gik min maxtor 120 GB disk i stykker ( eller det troede jeg ihvertfald )

for i min maskine startede den op og slukkede startede op og slukkede sådan gjorde den hele tiden

så gik jeg ned med disken og der nede fejlede den ingen ting men de gjorde så sådan at den kom til og fejle noget og sendte den til RMA og fik en ny disk leveret sam tidlig

den disk virkede så i ca 1 måned så skete det sku igen

tror jeg fik min disk byttet 6 gange eller sådan noget
inden de sagde at jeg skulle komme ned med min pc hos dem
for hver gang vidste det sig at diskene virkede ned hos dem bare ikke i min pc

de kunne også se da jeg kom ned med maskinen at harddisken ikke virkede for den gjorde som jeg forklarede dem

så fandt de ud af at det var den inbyggede ide controller der sendte forkerte signaler til hardisken som harddisken så ikke kunne klare

dvs var disken helt ny så kunne den køre indtil den blev hvad kan man kalde det lidt slidt eller noget i den dur

så fik jeg ny moderbord og ny hdd igen

og kørte så med maxtor i lang tid

den maxtor gik så i stykker 1.5 år sener hvor jeg så købte en ny maxtor og den holdte også 1.5 år

og så kan jeg ikke huske mere der fra

skal så også siges at den gang havede jeg ikke selv meget kendskab til IT værden kun at man kunne game på dem men det var også derfor jeg gik i praktik der GG

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 11:26:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Jeg kan jo ligeledes svare med: "Hvorfor er mine WD'ere så gået i stykker?" - og så står vi lige?

Jeg forsøger blot at forklare dig, at det er en dårlig ting, at basere en generel antagel på et par uheldige diske. Hvis nu manden i forretningen kun solgte WD-diske, vil det jo logisk nok give en stor fejlrate på WD-diske, eftersom det er det eneste han sælger... ikke sandt?

Forstå mig ret. Det er muligt du har haft nogle uheldige oplevelser med Seagate, det vil jeg ikke anfægte. Men jeg vil jo ligeledes sige, at jeg ikke har oplevet, at nogle harddiske er bedre end andre. I hvert fald ikke i det almene segment 🙂

Så du kalder WD gode, og Seagate dårlige. Det gør jeg også. Men for dem begge 😉

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 11:28:45
Svar/Indlæg:
5750/124
#13 Husk nu lige hvad fejlraten er på en HDD serie 😉 Det er noget med nogle få promiller...

#0 Hvis den skal være stabil, så skal du jo have dig en server disk. IBM, Maxtor, WD, Samsung, Toshiba eller Seagate, lige gyldigt, for en Server disk skulle være 1/10 fejlbehæftet i forhold til en alm. disk.

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 11:47:07
Svar/Indlæg:
1313/83
Jeg har for kort tid siden investeret i en 320 GB + en 1TB Samsung F1 disk, og de kører helt fantastisk!
Jeg havde 2 x 250Gb WD + 1 x 160Gb WD før, og de nye siger væsentligt mindre!
Ligeledes er mit Vista Indeks steget fra 5,6 til 5,9 i transfer rate!
Jeg ved godt det ikke kan bruges til det store, men der var da en målelig forskel på skiftet!
Så F1 diskene kan jeg varmt anbefale, bare det er 320 - 640 - 1Tb!

sonsora

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2008 11:58:52
Svar/Indlæg:
188/41
hahaha

hvad snakker du om ??

Acer fejler sgu ikke en skid, jeg har haft et par stykker nu, og ingen af dem er gået i strykker på nogen måde, dog er det rigtigt at deres kabinet føles noget plastik agtigt..

og så siger du at IT nørder vælger Zepto, ahhr kom igen, en af mine venner har en zepto som studiepc, den har indtil videre været til reparation 3 gange, hver gang har det taget omkring 3 uger.

Desuden er hans oplader lige død, så nu går han og venter på de sender en ny.

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 12:05:00
Svar/Indlæg:
789/17
Uden at have læst tråden kan jeg sige følgende

Samsung og segate har 3 års garenti - WD 5 års som de eneste tilbage :) samsung stoppe deres pr 1. januar 2009

I en stor test af google for 2 år siden viste det sig at der IKKE var nogen forskel på nedbrud ved forskellige fabrikanter og at harddiske ikke har færre nedbrud hvis de er kølet. bare de ikke er over 50 grader varme

Så køb efter performance og evt tag WD's garenti med :D

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 12:07:14
Svar/Indlæg:
5750/124
Jeg vil altså også give #17 ret... jeg har selv en acer, den er godt nok ved at være slidt nu, men så er det også det. Den fejler intet, andet end normalt slid, hvor jeg til gengæld har set en del af mange andre "anerkendte " mærker med ødelagte touchpads, ødelagte tastaturer samt de falder fra hinanden (Og det er altså af slid, ikke andet. Det er ikke vold). Så vil egentlig bare sige, den med bærbare, så napper man enten den bedste af det bedste på specifikationerne, ellers er det ThinkPad der er vejen frem, da de kan holde til noget der er vildt.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 12:12:19
Svar/Indlæg:
2870/65
Nu er det ikke nogen hemmelighed, at der har været problemer med bestemte serier af diske...og her tænker jeg på IBM´s Deskstar (Deathstar) modeller for en håndfuld år siden.

Ligesom der har været en del problemer med visse Maxtor-modeller for et par år siden.

Samsung har også haft ry for, at deres diske skulle gå i udu lidt hurtigere end andre diske, men....

Alt taget i betragtning, synes jeg ikke der er bestemte diske som er dårligere i det alm. forbruger-segment.
Som Nonig siger: Vil man have kvalitet, må man betale prisen. Sådan har det nu altid været.

Personligt har jeg en fokærlighed for WD...det begrunder jeg med, at de "altid" har holdt længe i mine maskiner. Har da haft WD diske der er stået af efter kort tid, men synes ikke at jeg har været specielt uheldig med dem.

Har til gengæld været rimeligt uheldig med Maxtor, men det har været i den problemfyldte serie for nogle år siden. Sådan er der så meget....

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 12:30:03
Svar/Indlæg:
781/56
Vil da bare lige sige at jeg har en gammel Maxtor disk på 8gb fungere stadig fint, Har også en gammel 20gb IBM disk fungere også fint. en 160GB seagate disk som er ved at dø. Har også et par 80gb diske som også har det fint.

Har endnu kun haft 1 disk som er gået ned og har skabt tab af data. og det var en 30gb IBM Deskstar, der sprang lodningerne simpelthen til strøm stikket, fik dem loddet på igen med det var dog kun et spørgsmål om tid.

Alt andet køre bare derud.

Min bror til gengæld har mistet 3-4 WD diske i løbet af de sidste par år, alle 200GB diske jeg har selv 2 af samme model som han har mistet men mine fungere stadig fint.

Så vil mene at det ene mærke er lige så godt som det andet.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 21:05:48
Svar/Indlæg:
7111/480
tak for imput alle tro det blive en WD på grund af den semple grund af den er mere størmbesparne og så fløler jeg mig ikke så skramt af deres RMA teks på ders hjeme side og som is iger så er det jo nok lige fedt hvad det er 🙂 er fkaits også den biligeste med 20kr

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 21:07:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Jeg har selv kig på Seagaten på 1.5 TB til min NAS (der skal så sidde fire stk. 😴), anywho. Jeg tror nok, at du bliver tilfreds, uanset hvilken du vælger 🙂

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 21:10:12
Svar/Indlæg:
7111/480
23# ja dem har jeg også set 🙂 dog ringet jeg lidt på det priserne per gb og der var 1.5gb lidt dyre og efter som jeg ringer med af kune have op til 12 HDD så kan jeg lige så godt tage 1TB diske syns jeg og så glede mig til 2010 og 5TB HDD http://www.trendygadget.com/20... 😲

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 21:21:05
Svar/Indlæg:
7111/480
fik lige skravet med en ven der linket til min overføseld hastigheden var nede på 38.mb sek ved sku ikke om det er nok 😕 så måske det skule blive Seagaten 😕 er fo0rdi den skal kune overøfer en 6GB film som iso eller avi mens den stemes 😕

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 22:30:56
Svar/Indlæg:
2885/268

han sidder sikkert med sata 1 så

for mine WD 320 gb ligger på ligeomkring de 80 mb/s
og min gamle 2.5 år gammel disk ligger på ca de 70 mb/s

tager jeg mine 2 wd 320 i raid 0 opnår jeg en hastighed på 160 mb/s

håber du kunne få lidt ud af det

mvh Dennis

p0inT

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 22:31:51
Svar/Indlæg:
112/12
Som der er blevet sagt så er det næsten lige meget hvad du køber, bare gå efter hvad der der yder bedst, så tag Seagate´n da den sikker har den bedste performance!

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 22:35:03
Svar/Indlæg:
7111/480
26# nej det er fra tomsHW test det er fordi den har den spare fungsion med sptrm så den sæter farten ned 🙂

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 22:41:25
Svar/Indlæg:
2885/268
#28 hvad ????...

den må jeg lige have nærmer forklaring på for den fattede jeg hat af 😕

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 22:43:42
Svar/Indlæg:
7111/480
29# se test her http://www.tomshardware.co.uk/... grunen til de er langsommer er af de ikke køre så hurdige da den skruger ned for af spare størm iverfal sådan jeg har fåget det af vide

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 22:46:26
Svar/Indlæg:
2885/268
er det fordi den hedder green ????

så tag en black i stedet lol 😀

jeg er for søvnig til at læse en masse nu så har ikke lige kigget på dit link

mvh Dennis