pc vil ik starte

Diverse d.  17. december. 2008, skrevet af wuffer28
Vist: 228 gange.

wuffer28

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 13:52:28
Svar/Indlæg:
202/76
Da jeg idag sku lave en genstart kom der en meddelse frem om at windows sku bruge installations cd'en og at man sku vælge reparer. Men tastatur og mus holder op med at lyse så snart den går videre fra start skærmen med bios. Jeg kan sagtens gå ind i bios og lave om på tingene men jeg kan ikke komme videre. Ligesom om at den lukker alle funktioner ned efter den er kommet forbi bios skærmen.

Har pillet alt fra så det kun er det mest nødvendige der sidder i til at den kan starte op men intet hjælper :no: :no: :no: :no: :no:

Håber en kan hjælpe
steen

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 14:10:08
Svar/Indlæg:
2870/65
Har du prøvet det gamle cowboy-trick med at holde Insert-knappen nede inden du starter maskinen...og holder den nede indtil du er inde i Windows?
(tvinger default video-settings igennem). Virker det ikke, har du muligvis problemer med bundkortet.

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 14:12:12
Svar/Indlæg:
1037/59

Har du en PS2 mus- og tastatur? Altså, en gammel mus og tastatur som ikke er usb.

wuffer28

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 14:21:51
Svar/Indlæg:
202/76
har trådløst logitech mus og tastetur og har prøvet at skifte fra usb til ps2.
Cowboy tricket??? nå men prøvet og samme fejl. må i gemmerne og lede efter en gammel mus og tastatur

wuffer28

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 14:38:50
Svar/Indlæg:
202/76
Efter skift af tastatur kan jeg nu komme videre eller dvs til der hvor jeg skal vælge om jeg vil installere windows eller reparere. Vil ik formatere hd'en men når jeg vælger reparere så ryger jeg bare ind i den der dos skærm ting hvor jeg skal skrive en masse og det fatter jeg hat af. Kan jeg lægge windows ind oveni den gamle bare ved at vælge at installere winxp nu og så mister jeg ikke dokumenter osv på den hd??

steen

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 14:45:52
Svar/Indlæg:
2870/65
Nu kommer det jo lidt an på hvad du skal reparere. Hvis du f.eks. skulle reparere din MBR, skriver man fixmbr og trykker enter. Så klares det og man kan bagefter genstarte.

Du kan godt lægge Windows oveni, men så ryddes dine dokumenter og andre ting som ligger på C-drevet.

Ville smide disken over i en anden maskine og få data ud af den dér. Bagefter ville jeg så re-installere Windows.

Anbefaling: Brug Acronis til at lave et backup-image med. Acronis 11 Home Ed. koster knap 250 kroner. Sparer dig for igen at skulle re-installere, da du med Acronis kan lave en boot-cd som "spoler" tilbage til et gammelt image.

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2008 15:50:27
Svar/Indlæg:
1158/321
#5 han kan da godt installere windows oven i uden at slette de gamle filer?

Men så bliver det bare 2 windowsinstallationer oven i hinanden.

Men gør det, få kopieret dine filer over på en anden harddisk, og formater så den er helt frisk.

Men vil sige at det er nemmere som #5 siger at smide harddisken over i en anden computer og så kopiere filerne der over på.

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 16:00:58
Svar/Indlæg:
1037/59

Man kan også "skrue" computeren en opdatering tilbage.

wuffer28

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2008 17:47:18
Svar/Indlæg:
202/76
nu har jeg købt sådan en docking station til sata diske så jeg kan få gemt de vigtige filer og så ryger der en frisk installation på. Så håber jeg det funker igen.
Tak for hjælpen indtil videre 🙂