Nørd
Tilføjet:
17-12-2008 17:40:10
Svar/Indlæg:
11/2
Hejsa. Jeg købte "ny" computer i Juli 08, for 7000,- kr.
Det skulle sigende være et Geforce 8800GT grafikkort som sidder i maskinen, i hvert fald det som de reklamere med. Men jeg har desværre oplevet ekstrem ringe fps, i mange spil.
Jeg ved godt kortet ikke er toppen af poppen, eller noget som helst, men sad og samlignede det med en ven, som også har et 8800GT. Det var helt ekstrem, så stor forskel der var på vores FPS i forskellikge spil f.eks. Cs:S, Crysis osv.
Det er møg irriterende, nu hvor GTA IV er kommet, det vil jeg gerne køre uden probs.
Har prøvet at tage kortet ud, for at finde ud af, hvem frabikanten er, men der står intet, det eneste der står er Geforce 8800GT 512Mb DDR3 HDCP og så RoHS
Computeren er fra Fujitsu Siemens. Det var en af deres "gamer" computer, det er en Scaleo P. Det "skulle" være en ok computer, I får lige de andre oplysninger.
AMD Phenom 9500 2.2Ghz
2X2 GB Ram fra samsung
Geforce 8800GT
lyd og netkort er fra realtek
På bundkoret står der (AMD690VM-FMH)
For at vende tilbage med selve problemet, er det fordi jeg oplever ringe FPS i CS:S som ryger helt ned på 40 og den ryger maksimalt op på 150-200.
I den stresstest som er i CS:C får jeg et slut resultat på 120-125
Ham min ven med et Geforce 8800GT, lå meget højere end jeg. Mener det var en 290 stykker.
I Crysis ligger jeg med en FPS på 20-30, den ryger ikke op på 40 og slet ikke, når der er gang i den. (alt er på medium med en opløsning på 1280 X 960)
GTA IV er ikke til at spille, det hakker alt for meget, desværre.
I starten troede jeg at Vista bare var noget pis at spille spil i, så installerede XP istedet, men det hjalp ikke.
Har kørt de nyeste driver ind til grafikkortet.
Jeg ved der kan være mange årsager, men vil først se om det er grafik kortet. Så låner et sapphire af min bror og ser om det hjælper.
En anden ting, er det kun nogle grafikkort som passer til nogle bundkort, eller kan jeg godt smide et andet grafikkort i spanden, uden der sker noget.
Sorry for den lange roman og på forhånd tak. :)