lave en backup cd

Diverse d.  18. december. 2008, skrevet af JensAnd16
Vist: 257 gange.

JensAnd16

Overclocker
Tilføjet:
18-12-2008 12:25:23
Svar/Indlæg:
483/62
hey kan man installere styresystem på ens harddisk og så lave et image af det og brænde ud. og så hvis ens comp fucker så bare formatere med den cd/dvd og så er det hele som det var fra den gang man tog det image ?
eller kan man kune have image liggende på computeren og kun gendanne med Acronis. har nemlig købt acronis :) men kan kun finde ud af og lave en backup fil hvor jeg kan gendanne med selve acronis programmet. håber i forstår hvad jeg mener. :)
Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2008 12:30:30
Svar/Indlæg:
2263/135
Ja det mener jeg skam godt du kan. Der findes et program hvor du også kan tage registrerings filerne med også. Men ja så tage et image af det hele når at fungere og alle drivere er installeret korrekt.

JensAnd16

Overclocker
Tilføjet:
18-12-2008 12:34:11
Svar/Indlæg:
483/62
det er det jeg har gjordt men ikk så jeg kan brænde det ud det kan jeg ikk hitte ud af

steen

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2008 13:21:45
Svar/Indlæg:
2870/65
Når du bruger Acronis lokalt (backup til/fra HDD) skal du have minimum 2 partitioner, hvor du lægger imaget på den sekundære partition.

Det er også herfra, at du laver en restore...hvis du vil have imaget lagt tilbage.

I Acronis er det muligt at lave et boot-medie (1 cd), sådan at du kan boote fra cd-en, pege på dit image (på den sekundære partition) og bede Acronis om at restore det image til C-drevet.

Når du laver sådan en restore tager det det ikke så lang tid at køre sådan et image tilbage. Alternativt kan man også lægge imaget på en USB-disk eller på et netværksshare. Acronis kan sagtens klare det også. I menuen (i Acronis på restore cd-en) finder du Tools. Herunder kan du se Eth0 (og Eth1 - hvis flere netkort). Her kan du sikre dig, at Acronis har fået en IP adresse fra din router (hvis du har dhcp kørende på routeren).

Når du har sikret dig, at Acronis har fået en IP adresse, kan du connecte til et netværksshare ved at taste maskinens IP adresse og sharenavn ind i Stien. Så bliver du spurgt om brugernavn og password...og så er du inde og kan hente imaget fra den sekundære maskine. Load det image du vil bruge og lav en restore til C-drevet. 10-15 minutter senere skal du reboote maskinen...og så kører det. Husk at opdatere antivirus og Windows update...og du er kørende.

JensAnd16

Overclocker
Tilføjet:
18-12-2008 13:38:02
Svar/Indlæg:
483/62
lyder smart det må jeg se på :)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2008 14:21:42
Svar/Indlæg:
2870/65
Får du problemer kan du sende mig en PM, så skl jeg nok guide dig igennem den første gang.

Har du prøvet det et par gange, er du ikke længere i tvivl om hvordan du gør. Det eneste der er det "svære" i Acronis er at holde styr på hvad der er destinationen (som jo altid er C-drevet 😉