Man kan spare en ganske god lommeskilling ved at købe ved en af de efterhånden mange online cykelforhandlere, men ærlig talt: At få ordentlig vejledning af en prof, den direkte kontakt og mulighed for lige at stikke snuden forbi ved evt problemer, og vished for at cyklen passer både arme, ben og ikke mindst; røv, er nu også noget værd.
Hvis du ved tilstrækkeligt om cykler til selv at kunne servicere dem, og tjekke en kandidat grundigt ud, har Nonig dog en god pointe mht dba. Med undtagelse af indvendige gear, kan man jo lave freaking alt på en cykel selv, uden at ofre mere på nødvendigt specialværktøj, end den første reparation koster.
Men det er op til dig selv. Føler du dig lidt usikker vil jeg anbefale den lokale cykelhandler, af flere årsager. Jeg har to cykler, en racer købt hos cykelpusheren, og en mtb købt brugt og privat. Førstnævnte kan jeg til hver en tid finde stumper til, no worries. Men mtb'en, som er fra Harald Nyborg (Busetto Pro), er det en noget anden sag med. Da jeg købte den manglede geardroppet, men jeg fik den altså rigtig billig, så jeg tænkte hva faen.. Men søreme om ikke HN melder ud, at hvis de kan skaffe et geardrop, bliver det nok motherfuckerdyrt. Umiddelbart mener de dog slet ikke at kunne levere?! Jeg skal så have fusket mig frem til en løsning, men for faen det er lausig support på egne varer, og jeg anbefaler i hvert fald ikke folk at handle cykel hos HN efter det.
Det koster lidt mere hos en prof, men det er imo merprisen værd.