Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 00:15:59
Svar/Indlæg:
4107/224
Hej rødder 🙂
Da jeg fik flyttet alt mit hardware over i mit nye kabinet, fik jeg samtidig også fyldt noget UV reaktivt væske i mit vandkøling. Hertil har jeg så købt 2x30cm UV kold katoderør til at få væsken til at lyse.
Da jeg tænder min computer første gang (med UV tændt, men det tænkte jeg ikke over der), opførte min computer sig rimelig besynderligt. Det første jeg bed mærke i, var at PWR-LED'en ikke lyste konstant, men stod og blinkede med et halvt sekunds pause. Altså: Tænd, sluk, tænd, sluk = 2 sekunder.
Det andet besynderlige, var at min computer ikke ville boote med det overclock som jeg ellers har kørt med i godt en måned nu (lige siden jeg fik min CPU). Derefter prøver jeg at sætte indstillingerne til default, men der er stadig problemer. Harddisken arbejdede nærmest kun på deltid, så det tog rigtig lang tid bare at komme til logonskærmen. Fra denne kom jeg så ikke videre. Computeren gik simpelthen bare i stå. Jeg prøver med RESET-knappern, men også den er ude af drift. ''What!?'' tænker jeg bare 😐
Derefter prøvede jeg at hive alle kabler ud af maskinen, og sætte dem i igen. Her glemte jeg bare UV-rørende. Nu virkede computeren som den skulle. OC, RESET, LED og opstart var helt normalt.
Konklusion: Huuuuh?! 😐
Mit umiddelbare bud er, at strømforsyningen til de UV rør er så at sige screwd', og gør PSU'en utrolig ustabil. Den lugtede også mistænkligt af svømmehal 😲
Nogen der har et bud på hvad der egentlig foregår?
Jeg har sat den til et frit molex stik, så den kører på sin egen rail.