Syge kommentar på EB

Hyggehjørnet d.  20. december. 2008, skrevet af Anonym20219355916
Vist: 735 gange.

Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 08:09:52
Svar/Indlæg:
6181/270
Tja endnu engang skal vi læse om at vi danskere har fåer dræbt 3 af vores soldater RIP.

Jeg syns i skal læse kommentarene til artiklen.
En gang mudderkast skal man lede længe efter

http://ekstrabladet.dk/nyheder... 🙂
saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 09:08:08
Svar/Indlæg:
7111/480
jeg læste godt nok kun lige de 3-4 første men kan godt se det de srkiver jeg vil geive ham den frøste ret med af IEDs er en fajt våben men kan samtidri også fåstå hamd er siger af man vælger de våben man kan vælge det er jo logisk vis taleban have afgang til predator fly som armikaner brugt de vil også dem er vil enlig bare en smater IEDs der kan flyve ? 🙂 men nu skal det ikke fåståes som om jeg på nolge måde har sympaty med taliban men bare set i et støre bilelt de gemer sig jo blant sivile afganer det er virkeligt fajt syns jeg 😕 det sjove eller måske et forkert ord er jo af armikaner selv har været med til af give dem våben og tranet dem den gang de kempet mod ruserne og nu står de med problmet


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 09:30:17
Svar/Indlæg:
7263/260
#0

Hold da kæft 😐


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 09:47:16
Svar/Indlæg:
8947/160
ehh,. Hvad forventer du af EB læsere.??


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
20-12-2008 09:51:58
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg fatter ikke lige hvad det er der sker... 😐 Dengang i mine unge dage da jeg var FN-soldat i Ex-Jugoslavien stod der respekt om de danske styrker...også herhjemme! Men den respekt har Taleban bare ikke..Og det er de danske styrker ganske givet klar over..

MEN - det sidste de har brug for er sgu da at skulle forsvare sig på hjemmefronten, fordi en flok selvfede danskere pludselig har en mening om stort set alt.... :no:


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 10:25:31
Svar/Indlæg:
5891/423
#4 🤣


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 10:47:41
Svar/Indlæg:
7263/260
#5

Hvad er det der er så sjovt?.


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 11:28:02
Svar/Indlæg:
6531/410
sjov som talaban kan skifte fra helte til terroister fra den ene dag til den anden alt efter hvem de slogs mod.

eller skal vi sige alt efter hvem der forsøger besætte deres land. de kæmper da i det mindste for deres land ikke som os , år så seje danskere der smider os på ryggen hvergang en stor fjende truer.

Hvor er der danske vikinge blod blevet af ?

al respekt for dem den danske regering sender ud i verden for at holde fred, håber ikke vi skal se mange flere falde før man inser at afganistand ikke kan tages med magt , det er aldrig lykkeds nogle at undertrykke dem ikke engang den ellers så stolte Russiske militær maskine kunne tryne dem.

Se nu at find nogle forhandlings bore frem og kom igang med at tal sammen istedet for at kaste bomber.

God jul alle sammen.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 13:15:26
Svar/Indlæg:
10398/435
#4, hørt!


Zenzei
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 13:54:19
Svar/Indlæg:
90/19
#7, øh lang de fleste talibanere er "invandre" fra andre muslimske lande så som iran, pakistan, saudi arabien mf. Så den med at de kæmper for deres eget land er ikke helt reele (endnu 🤣 )

Edit: Med hensyn til eb's læsere er de fleste mere optaget af hvad der kan komme dem til gode her og nu!


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 14:03:41
Svar/Indlæg:
1889/115
lol. Troede "EB" mentes med EB-Games. 🤡


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 14:07:03
Svar/Indlæg:
2620/327
#10 Godt, sådan tænker en ægte nørd 😀


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2008 14:12:47
Svar/Indlæg:
813/49
Kommentar til #7

Det danske "vikingeblod" som du kalder det, lever skam i bedste velgående. Det ser vi jo dagligt i Afghanistan, og har set det i Irak og på balkan. Også da Nazi-tyskland rullede ind i Danmark, pumpede vikingeblodet rask i årene. Der blev kæmpet, og alle havde lyst til at kæmpe. Og igen da tyskerne så overfaldt hæren, var soldaterne klar til kamp. Og der blev kæmpet, der var faldne på begge sider. Der var danskere med i den finske vinterkrig, borgerkrigen i spanien, og anslået omkring 8000 danske kæmpede på østfronten mod "bolschevismen". De østfront-frivilliges motiver kan man diskuterer, ligesom hele frikorps Danmarks eksistens, men ikke viljen til at kæmpe, for det man tror på. 8000 mand, det er mange. det er faktisk langt over 100 gange flere, end der var aktive sabotører i Danmark... Så at efterlyse vikingeblodet, er ganske nytteløst. Det ruller i årene på vores soldater, og har altid gjort det.

Det der har manglet er viljen og modet fra politisk hold. Det har aldrig været soldaterne der har manglet viljen og modet. Det er de folkevalgte, der mangler det.


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 15:48:06
Svar/Indlæg:
459/45
#12
Hvorfor gjorde de danske "sabotøre" og befolkning, ikke væbnet modstand, som f.eks partisanerne i tyskbesatte Jugoslavien ?
De havde jo en flåde og sågar et luftvåben.. http://en.wikipedia.org/wiki/P... (Yugoslavia)

Ros til de danske soldater, der kæmper hver dag for noget de tror på..
Men de udkæmper en tabende krig dernede..


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2008 16:07:10
Svar/Indlæg:
813/49
#13-> Den 9.April kæmpede både den danske hær, flåde, grænse-gendarmeriet og luftvåbnet. At kampen fra blev stoppet efter få timer, er ikke fordi militæret ikke ønskede/magtede at kæmpe, men en politisk beslutning om at kampen skulle indstilles. Og nu er det nu engang sådan, at det er vores politikere der bestemmer landets politik, og derfor også bestemmer hvorvidt landets væbnede styrker skal kæmpe eller ej. Det, min ven, er det man kalder et demokrati. 29.August 1943 overfaldt tyskerne hæren, og igen kom det til kampe ved mange tjenestesteder i Danmark. Der var faldne på begge sider, og tyskerne var både overrasket den kraftige modstand, og antallet af faldne på tysk side. Da de forsøgte at overfalde flåden, sænkede denne sig selv ifølge en længe planlagt aktion, i tilfælde af at tyskerne ville prøve at tage vores flåde. Alle krigsduelige/krigsbrugbare fartøjer skulle sænkes, hvis det ikke var muligt at stikke af. Sænkningen af flåden var en succes, og vakte genlyd hos vestmagterne.

Jeg kan sagtens blive ved, men har detsværre ikke tid nu. Jeg tror måske at din vidensbase omkring anden verdenskrig som helhed, og danmark under besættelsen, måske kunne trænge til en opgradering. Alene det at du tilsyneladende sætter lighedstegn mellem modstandsfolk/aktive sabotører, befolkning og landets væbnede styrker, peger lidt på at der mangler noget grundlæggende baggrundsviden. Undskyld jeg siger det.
🙂


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 16:15:03
Svar/Indlæg:
4310/364
Nu ved jeg ikke hvor mange af jer der har læst ned til de kommentarer hvor hende Jeniffer kommer ind i samtalen. Men er jeg virkelig den eneste der bliver så magtesløs og hissig over hendes udtalelser at jeg får lyst til at slå på hende til hun holder helt kæft?

Jeg syntes det er sygt og forkert selvfede tumper der vil have os ud af Afghanistan. Fordi der ryger nogle i sinvget engang imellem må vi ikke give op. det er let at sidde og sige for mig. Men nu har vi mistet så mange danskere at vi da slet ikke skal give op. Ellers er deres blod spildt! Jeg snakkede med en gammel ven da jeg var ui byen igår. Han er hjemme på orlov fra afghanistan. Og jeg fik lige nyt syn på sagerne endnu en gang. Han har været der, og skal derned igen. Og jeg syntes fandme det er flot!

Forza den danske hær!


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 16:23:11
Svar/Indlæg:
4230/89
please, bær over med dem...
det er jo trods alt flittige ekstrabladet læsere der skriver de kommentarer 😉
de er vant til at have fortalt historier der bliver trukket så langt at det næsten gør ondt at høre på... 😐


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 16:36:24
Svar/Indlæg:
459/45
#14
Du har fuldstændigt misforstået mig!
Jeg er godt klar over danskernes første møde med tyskernes hær, og for guds skyld skal du ikke prædike til mig om demokrati, som var jeg en, ja, ved ikk hvad.........

Jeg snakkede om da Danmark blev besat og tiden efter..
Den eneste rigtige modstand der her i landet var, var sabotøre osv.. Hvorimod der i MANGE andre lande, var væbnet oprør mod tyskerne.. Det var skam det jeg påpegede og sarkastisk spurgte dig om.

At du kalder min viden omkring 2. verdenskrig for "manglende", er utrolig krænkende, da jeg har sat mig mere ind i 2. verdenskrig, end noget andet!

EDIT:
Hvis de danske soldater, og tjenestemænd, var så tændte og klar på at kæmpe mod tyskerne, hvorfor gjorde de det så ikk'?


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2008 17:35:12
Svar/Indlæg:
813/49
#17-> Fordi at det nu engang ikke er rekrutter, menige, befalingsmænd, løjtnanter, kaptajner osv osv osv der bestemmer landets politik. I lande hvor militæret selv bestemmer deres handlinger, hedder det et militær-diktatur og ikke et demokrati. Og der blev jo kæmpet begge gange, indtil den lovligt valgte regering sagde stop.

Nu sammenligner du selv Danmark med Jugoslavien under anden verdenskrig. Ja, der var langt mere kamp i jugoslavien, men det var mestendels også kamp mellem tyskere og jugoslaviske partisaner. Altså ikke kamp mellem tyske tropper og jugoslaviens hær-enheder. Og fakta er jo, at kampene i Jugoslavien varede 6 dage længere end i resten af europa. Altså jugoslavien var "besat" af tyskerne 6 dage længere, end noget andet land i europa. Og at kampen i Jugoslavien kostede supertankere af blod, og enorme grusomheder fra begge sider. Danmark opnåede altså samme resultat, blev endda fri af tysk besættelse før Jugoslavien, uden at gå i åben kamp med besættelsesmagten, men "nøjes" med at lave sabotage mod tyske interesser, og levere efterretninger til de vest-allierede.
🙂


#19
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 17:52:16
Svar/Indlæg:
2357/72
Jeg har ikke læst artiklen, men jeg kan ret hurtigt gennemskue hvad det handler om. Man skal f*ndme respektere folk der sætter livet på spil for noget/nogen, de ikke har et personligt forhold til. 😐

De politikere der har så forbandet travlt med at sende folk ud, skulle fandme udstationeres med det første hold. Så kunne de måske lære, at tænke sig om en ekstra gang.

#17 Både min morfar og farfar og stort set alle i familien var medlem af modstandsgrupper under WW2. De fortalte noget, men de tog osse mange oplevelser med i graven, de aldrig delte helt med nogen som helst.

Folk ville skam gerne kæmpe, men at at gå i åben krig med Tyskerene ville være rent selvmord. Hvis der officielt var blevet sat en militær-indsats igang fra dansk side, var hele befolkningen blevet slagtet.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2008 17:56:41
Svar/Indlæg:
1471/40
# 17.Den daværende Socialdemokratiske regering i Danmark 1940, beordrede de danske styrker ikke at kæmpe, de steder der faktisk blev kæmpet, var det fordi Officer, Befalingsmænd og menige trodsede regeringens ordre. Det meste af de væbnede styrker blev faktisk sendt på orlov kort før det tyske angreb, da man IMHO havde lavet en underhånds aftale om ikke at gøre modstand. Det er jo så demokratiets vilkår, personligt vil jeg kalde det lands forræderi.


#21
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 18:05:39
Svar/Indlæg:
2357/72
#20 Det nok stillet lidt på spidsen. Nu snakker vi om en militærmagt, der praktisk taget var i stand til at bekrige hele verden på éen gang. Hvis vi fik at vide USA ville invadere os, og udslette os hvis vi gjorde modstand, ville det umiddelbart virke tumpet at prøve at forsvare sig med vold...ikk'? Medmindre man tror på martyr-døden.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2008 18:15:49
Svar/Indlæg:
1471/40
# 20. Korrekt når vi taler om situationen 9 april 1940. Jeg tænker på det faktum at man op gennem 30'erne ikke sørgede for at alliere sig med de vestlige stormagter. Og det faktum at det danske forsvar op gennem 30'erne var blevet udsultet i en grad så man vel ikke engang var istand til at forsvare sig mod et angreb fra fx Litchenstein 😲
Selvfølgelig kunne man ikke stoppe den tyske invasion, men havde man forsinket tyskerne bare et par dage, ville norge ikke havde faldet. Havde man haft Engelske tropper i Landet til at bistå det danske forsvar ja så ?.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2008 18:19:27
Svar/Indlæg:
23132/740
Det er altid nemt at være klog i retrospekt - desværre. Især når det kommer til den slags. Men det vigtigste er vel, at de mennesker der tog beslutningerne, i tidspunktet mente, at de gjorde det rigtige? Så kan vi andre ikke gøre så meget andet, end at bakke om den beslutning, vores folkevalgte repræsentanter har taget for os og samtidig støtte de mennesker der hver dag sætter livet på spil for de værdier vi tror på.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2008 18:32:07
Svar/Indlæg:
1471/40
# 23. Ganske enig, det er vel hele essencen i Demokrati. Mener det var John Christmas møller, der på et spørgsmål fra en politisk modstander( Aksel Larsen ?) efter krigen, på et spørgsmål om defination på demokrati sagde." Detmokrati ?, det er når jeg vil forsvare deres ret til sludder de siger" eller noget i den retning.


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2008 00:54:09
Svar/Indlæg:
6531/410
i starten blev der der senere blev kalde modstands bevægelsen i dk også anset for at være 'trerroister" de gik imod den danske regerings udtalte ønske.

Men kæmpede flot imod tyskerne med støtte ude fra , mit problem med krigen i afganistand er at det talabanerne gør er sådan set bare det samme de ønsker ikke en besættelses hær i afganistand selv om den amerikans installe regering siger noget andet,

Jeg har svært ved at se forskellen på det talibanerne gør og det den danske modstands bevægelse gjorde.

hvorfor er talibanerne nogle grimme teroister og den danskemodstands bevægelse helte.

Vil lige sige jeg bestemt syntes den danske modstands bevægelse gjorde det rigtige ved at kæmpe mod tyskerne.

Hvad er det vi forsøger gøre i afganistand ?

Fange binladin ?

lave demokrati ved at indsætte et vestlig indstillet styre ?

eller hvad er det den danske mission går ud på ?

Igen vil jeg understrege at jeg selfølgelig stytter vores styrker når de er i kamp for ellers har de jo ingen cchanse for er gøre det godt hvis de ikke bliver behandlet godt her hjemme. men man har vel lov til at spørge hvorfor det er de skal kæmpe på fremmet grund.


#26
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2008 03:22:21
Svar/Indlæg:
2357/72
#25 Der er jo forskellige holdninger til krigen i Afhængigstan...sådan er det bare. Men hvis man ikke kan gennemskue, at Talibanerene er terrorister, har man ggodt nok ikke fuldt med i nyhederne, de sidste mange år. Her er et par grunde:

Offentlige henrettelser af kvinder der er blevet dømt for utroskab. Generelt ingen respekt for menneskeliv...de slagter en hel landsby af Deres eget folk, hvis de finder ud af, at de fx. har modtaget lægehjælp fra udenlandske soldater.

I min verden, er folk der lever fuldt og fast efter den fucking Sharia-lov, bløde i knolden, og er pr. definition farlige. Det skal dog lige nævnes, at jeg synes det gælder alle former for religiøs fanatisme, da det udelukker folk fra, at kunne tænke en selvstændig tanke.

Man kan altid diskutere eller betvivle motiverne bag krigen(e), og det med god grund. Men krig eller ej, er Taliban en flok psyko-snotlamme-ultra-religiøse halvhjerner, som verden kun kan være bedre tjent uden. Forskellen er bare, at der ikke var nogen der ville gøre noget ved det, sålænge de kun terroriserede Deres hjemland.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
21-12-2008 10:11:33
Svar/Indlæg:
3863/538
Vil det så sige at den danske modstandsbevægelse skulle skære knoppen en af en fange og bagefter sende det på fjernsyn? Ja, det skulle da helt sikkert nok hjælpe...