Hey alle sammen. Har et underligt problem. Når jeg laver et raid kan jeg ikke boote ind i vista. Den når lige at køre den vista bar 2 gange også giver den endten en blå skærm og genstarter ellers genstarter den bare. De virkede helt fint på mit gamle asus bundkort.. 😕
håber der er nogen som kan hjælpe mig med mit problem.??
kig i profil efter hardware oplysninger. Og det er forresten 250gb seagate diske jeg prøver at lave raid på.
#6 Gik ind i Computer management i vista. Også gik jeg ind under disk management. Og der så jeg mine 2 harddiske ikke var formateret. Så højre klikkede på den ene disk og så at der stod create new volume også nede under stod der vist stripe eller stribe disk.. også kunne jeg ligesom normalt, vælge 2 diske at sætte samme. Så det gjorde jeg og joink så havde den lavet et raid på de 2 diske.. 😀
Ja det var ikke helt planlagt som du nok kan høre.. 😛
jeg har haft sammen problem , du skal sikre dig at vista instalation sker på selve mb. og ikke en anden. Cjek om den raid disk stå som forste boot i biose.
#8 Prøvede først at lave et raid også installere vista der på. Men den ville ik finde raided i vista instalationen. så måtte bare installere den normalt.. Har jeg checket og det gør den ikke..
Den kommer til der hvor vista loading baren er. Også køre den 2 gange også genstarter computeren..
Hvilket board er det du har? hvilket vista? Selve raiden skal være set på i biose, og så skulle du gerne se, i opstart af biosen de 2 disk som et raid.ctrl-i skal jeg trykke på. For at lav diskne i raid.
Boardet er et Gigabyte GA-EP45-UD3P. Vista 64bit ultimate. okay først gik jeg ind i bios og satte den til raid. Så genstartede også gik jeg ind i raid setup ved at trykke ctrl-i også lavede jeg et raid med de 2 diske.. Men som jeg skriver vil den ik gå ind i vista.. 😕
jeg tror du mangler en driver. Du mangler F6 driveren som man bruger til og indstaller windows på et raid . du kan hente den på Gigabyte hp eller så ligger den sikkert på cdrom der følger med
#12 Har både prøvet med den på cd og en fra gigabyte siden af på et usb stick. men den vil stadig ik finde raided.
Nu vil jeg lige slå fast at jeg ikke er noob til at lave raid.. Så har prøvet alt det med drivere osv. Har endag prøver at følge manuelen for at se om jeg gør noget forkert. 😕
Tror muligt det er bundkortet som er fucked. Kan slet ik se hvorfor den sgu genstarte når den når til loading bar´en i vista.