-> #8
Jeg har heller ikke noget imod blæsere. Der bør også, af hensyn til komponenternes ve og vel, være et minimum af airflow.
Jeg tror, at jeg har været i hver sin ende af skalaen (dog tøris, flydende kvælstof og kaskadekøling fraregnet) og tror jeg ved nogenlunde hvad jeg går efter. Men når nu muligheden er der, for at sammensætte et system, der ovenikøbet er lydløst, så bør man da gå efter det 🙂
Jeg kan da ikke lægge skjul på, at når jeg har afsluttet mit nuværende projekt, så vil jeg kigge lidt på noget Core i7 her til foråret. Men nu må vi se tiden an. Min computer klarer sig fremragende i alt hvad jeg sætter den til, og det er faktisk kun når vi snakker video-rendering, at jeg savner lidt ekstra regnekraft.
Det eneste der er problemet ved sådan et setup er, at jo mere støj man fjerner, jo mere støj vil man lægge mærke til. Forstå mig ret. Når nu min CPU-køler er lydløs, så kan jeg nemmere høre blæseren på grafikkortet. Når grafikkortblæseren er lydløs, kan jeg høre strømforsyningen. Når strømforsyningen er lydløs, kan jeg høre harddiskene.
På et eller andet tidspunkt, må galskaben stoppe, men deet bør langt fra være et argument for at søge støjsvage komponenter. Især hvis man, som jeg, bor i en etværelses og computeren kører stort set konstant 🙂