#85 🤣 🤣
Mht hvad vi gennem tiden har gjort mellemøsten osv: En del af de ting vi udsætter svagerestillede lande for nu, er ikke en skid bedre. Via EU opsætter vi fx en helvedes masse restriktioner, der reelt gør at de fattige lande har pissesvært ved at sælge deres varer til os. Jeg har tidligere nævnt Burkina Faso (i en anden tråd), men det er et godt eksempel. Deres primære indtægtskilde er bomuld, og det har de tidligere levet ganske ok af. Men deres arbejdskraft er billigere, og deres klima topegnet til produktionen, og de voldte derfor amerikanske bomuldsproducenter problemer. Løsning? Den amerikanske stat giver i snit 1mio i tilskud pr bomuldsavle, og dermed kan de pludselig sælge deres bomuld til langt lavere priser end afrikanerne. Samtidig har vi restriktioner på samhandel, så hvis man i Afrika fandt på at forarbejde noget af bomulden, for at lave en bedre mønt på salget, ville man blive straffet i hoved og røv af afgifter og jeg ved ikke hvad. Sådanne små finurligheder, der alle tjener til at holde velstanden blandt de udvalgte, er der mange af. Det ved hele verden, incl mellemøsten. Ingen skal komme og sige at det bedrer synet på vesten.
Mht fortiden der ikke skulle tælle: Sludder. I tidernes morgen rejste folk til mellemøsten, primært fordi de på nogle områder var klart foran os. Jeg kan lige nu ikke huske præcist hvilke, men filosofi var et af områderne ved jeg. Desværre kom der så noget modbydeligt stads kaldet religion i vejen, og mellemøstlige folkeslag endte med at få på munden. Siden da har de bøvlet med fattigdom og er endt i en kultur der står tilbage for vores. At forlange at det intet skal betyde er tåbeligt. Ikke mindst når man tager i betragtning, at de slagne samtidig må se på hvordan vi kører med klatten, og efter for godt befindende blander sig i deres måde at køre politik mv på. Om det så er i skikkelse af arbejde bag kulliserne, for at vælte den siddende ledelse, eller direkte krig fordi de reelt ikke regnes for en skid.
Der er årsager nok til at hade vesten, og så længe vi undertrykker alle der ikke er som os, vil disse grunde udelukkende vokse i omfang og antal. Man kan ikke på den ene side bolle folk godt og grundigt i røven, og på den anden forvente at de smiler og er taknemmelige.
Dødsstraffen i Iran: Mit gæ er at antallet af dødsstraffe sættes op, fordi styret i Iran udmærket er klar over at der er så stor utilfredshed med dem i store dele af befolkningen, at de er nødt til at skrue bissen på for at forsøge at holde folk nede. Spørgsmålet er hvor længe den går, og om det ender med en eksplosion af et oprør. Jeg har set et par fjernsynsudsendelser om nogle af modstandsbevægelserne i Iran, og de lader til at arbejde ganske seriøst på sagen. De mangler vel i virkeligheden bare at USA også kastede sin interesse på dem, så de kunne få den opbakning Osama og hans rødder i sin tid fik, eller Saddam for den sags skyld.
Det enerverende ved debatten, primært fra DF tilhængeres side, er at der altid ses så forbasket ensidigt på tingene. Jeg ved godt at det skyldes at der er en personlig dagsorden der skal beskyttes, men særlig udviklende eller sanhedsnært er det shutte.
I øvrigt: Jeg tror mere på kulturproblemer end religion, når vi taler mellemøsten ift vesten. Gåtr vi tilbage til Victoriatiden, omkring år 1900 skiftet, havde vi faktisk stort set det samme syn på kvinder, som vi nu sparker mellemøsten for at dyrke. Ikke i de fattigste lag naturligvis, da alle var nødt til at knokle for overlevelse der. Men ellers. Scary imo, og ikke faens lang tid siden. Husk det. men bid mærke i at det ser ud til at uddannelsesraten blandt kvinderne i indvandrermiljøet er en god bid højere end mændenes. Det skal nok også vende for dem, bare vent og se.
Hvad er det i øvrigt der får den primære ære for vores såkaldte civiliserede samfund? Økonomisk vækst. Er vore indbyggere rigere end indbyggerne i det typiske mellemøstlige land? Oh ya.
Ovenstående er ikke en undskyldning for dem der ikke kan opføre sig ordentligt, eller for terror for den sags skyld. Lige så vel som jeg hader enhver etnisk dansker der opfører sig lausigt overfor andre mennesker, hader jeg alle andre der er adfærdsvanskellige. Men det er en del af forklaringen på de problemer vi ser rundt omkring, og at lukke øjnene for dette, er i den grad at forsøge at flygte fra sandheden.
#78 Du overser bare en ting: Du taler selv om dårlig integration osv. Langt flere af indvandrenes forældre er dårligt stillet uddannelsesmæssigt, og dermed taler vi reelt om en større gruppe indvandrere der bevæger sig op i samfundet, end danskere der gør det.
Glædelig jul btw 🙂