Jeg blev lige mindet om, at det måske slet ikke var nødvendigt med et så vildt setup. Så jeg kommer lige med en beskrivelse af, hvad PC'en skal bruges til helt specifikt:
Jeg bruger pt. min bærbar frem for en stationær. Jeg ville ønske min bærbar var langt hurtigere og kraftigere samt at den kunne køre flere programmer samtidig.
Computeren skal helt specifikt bruges til:
- Til at lave lektier på, hovedsagligt vha. Office-pakken
- Til at gå på internettet på, facebook, MSN, m.m.
- Til at lave hjemmesider vha. Adobe-pakken
- Til at spille på, pt. spiller jeg mest DotA og FIFA, men spil som CoD4, UT, m.m kunne godt blive interessante
- Til at høre musik og mixe musik
- Til at se film i HD på
Jeg vil bare gerne have en hurtig computer, hvor jeg kan en masse samtidig, hvor den så stadig kan trække hele lortet! F.eks. være på nettet, være på MSN, lave lektier, høre musik, lave design i Photoshop, HTML i Dreamweaver og Flash i Flash,- for det er rigtig tit at jeg sidder og laver mange ting samtidig!
Det kan godt være at mit system er lidt overkill, men så er jeg da sikret en syg computer der kan klare det hele i lang tid? Jeg har ikke tænkt mig at game Crysis og GRID i de højeste og vildeste opløsninger,- computeren skal mest bruges til at have mange programmer kørende samtidig, nogen krævende andre mindre krævende.
Du er velkommen til at komme med et forslag til, hvordan du selv ville lave en computer ud fra min beskrivelse. Jeg vil bare gerne have en kickarse PC der siger spar 2, men samtidig er det jo ikke nødvendigvis noget jeg har helt vildt brug for, if you get me...
På forhånd tak!