GA-EP45-UD3 Build Quality

Bundkort / CPU d.  25. december. 2008, skrevet af NickKokkedal
Vist: 298 gange.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
25-12-2008 21:33:07
Svar/Indlæg:
2600/84
Jeg samlede her for et par dage siden, et nyt system til en af mine venner.

Da jeg hev moboet op ad pakken, for at sænke det ned i kabinettet, tog jeg fat omkring nordbroen og støttede boardet i siderne... bare for at undgå at røre printet.. ved ikke, har sådan en mærkelig teori om at det ikke er godt. Anyway. Så blev NB køleren skisme lidt løs... kiggede bagpå, og begge af de der pins var skubbet solidt i, men fjedrene der holder køleren i spænd, var simpelthen bare alt, alt for svage. NB køleren sad således og kunne vippes en smule fra side til side.

Hul i det, hvis ikke det virker, sender vi det bare retur, tænkte jeg.

Det virkede så fint, og pastaen imellem størknede sansynligvis (eller hvad der nu sker med det... i ved, det har en tendens til at klistre meget grusomt nogen gange), og boardet virkede da også fint nok.

Plejer altid at løfte boards i NB køleren, og støtte på siderne, og aldrig før har den givet efter på denne måde.

Synes bare det var underligt... nogen af jer der har oplevet lignende problemer med gigabyte kort, eller var det bare en smutter?
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2008 21:56:27
Svar/Indlæg:
4657/53
man skal ikke løfte i NB køleren . den sidder løs på næsten alle bundkort .
hvor den sidder fast med 2 pin.

Sæt heller cpu i og køleren oven på . og løft i den .

det er også letter og sætte det på , før man sætter det i kabinettet

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
25-12-2008 22:18:01
Svar/Indlæg:
2600/84
Har godt nok ikke oplevet det før, hverken med ASUS eller gigabyte... mest derfor jeg tænkte videre over det.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 03:22:10
Svar/Indlæg:
7111/480
ja som 1# siger det er ikke smart af løfte i NB kune aldri selv fine på det jeg løfter det altid forsikdig ned og der er ikke sket noget enu selv om jeg røre lige så stile ved prantet men er sedfølig ude i kanten

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 11:19:43
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg har ikke oplevet det.
Men som de andre siger så er det absolut ikke smart at løfte et motherboard i køleelementerne.
det vil jo svare til at man løfter en bærebar ved at løfte den i skærmen, hvilke man heller ikke må.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 11:44:39
Svar/Indlæg:
5600/32
Sådan var det vidst også med mit P35-DS3. Lidt noget skidt, men så må man bare løfte på andre måder.

Der sidder kølingen noget bedre på mit Abit IX38-QuadGT. 🙂