Hvis folk bytter deres GFX for at kunne se noget i 1080p, så er det for at kunne spille i disse opløsninger eller fordi de ikke ved bedre.
BD afspilning bliver varetaget af CPUen. Vel også nok derfor at der står i manualen til det bundkort #0 nævner at der skal minimum en x2 5000+ for at afspille BD i full HD. Det er heller ikke nødvendigt at du giver mig ret, for jeg ved jeg har ret.
Jeg HAR afspillet 1080 film på mit system allerede før jeg satte mit HD3850 kort i maskinen uden nogle som helst problemer...
så kan du selv gætte hvor lidt det egentlitgt kræver 😉
+ at der er en test af et tilsvarende chipsæt her på siden som måske heller ikke var en dum ide at læse inden du begyndte at bekymre dig om det ville være en ide at købe det setup...
#6 har lige læst noget mere på det. Og det ser ud til at det kommer meget andet på hvad for et program man bruger. Nogle af dem bruger mest CPU power og kun lidt GPU og andre programmer er det Meget GPU power og kun lidt CPU power.
Og det er langt fra det samme at afspille en blueray fra en blueray disk som fra en om pakket H.264 file.
Jeg bruger kun VLC og de 2 system som jeg har set inden for de sidste 4 måneder som ikke kunne bruge 1080 brugte også VLC. da de så fik et nyt GFX kort i var det ikke et problem mere. Så jeg gætte på at VLC bruger GPU som 1. power men jeg gætter bare for det er jeg ikke sikker på. Og jeg var ikke klar over at det ikke er ens fra program til program. 😲
Moderator
Tilføjet: 26-12-2008 10:05:33
Svar/Indlæg:
7881/1165
ja HD-film bruger GFX, som hardware-accelrator, og aflaster dermed CPU'en. At der så ikke er den store forskel fra et integreret til et eksternt idag, er så noget helt andet. Men GFX, står for 99% af dekodningen af HD-film
Må indrømme, troede ikke GFX kunne overtage så meget at BD afspilning. Men Hvis man bare skal have sig et mediecenter så er der jo ingen grund til at bruge penge på et dyrt GFX når CPUen kan klare opgaven.
#9 ja der står jo P5E-VM HDMI. Enjoy Full HD 1080p Multimedia Home-Theater Entertainment så det kan jeg da ikke se et problem i. Men jeg kender ikke det motherboard.
Nå julestemningen løber nok lidt af med mig, men har hele tiden drømt om et mediecenter som jeg også kunne spille lidt af de nyere spil på så det bliver følgende:
E8400 Asus P5E-VM HDMI 4 x 1gb RAM (har dem selv) 2 x 1000gb Samsung Spinpoint F1 Gigabyte HD4850 1gb passivt kølet gfx
Hold da helt op hvor jeg glæder mig til at få det.. Det bliver fanme et nice setup, som jeg også kan bruge til lidt spil i ny og næ!