Jeg skal har nyt bundkort og CPU. Men har svært ved at se hvor jeg mest kontra pris og ydelse. Jeg har den ide om at det er god ide at kigge på Quad familien. Jeg skal ikke har det dyreste på market. Men noget der yder godt, uden at banke spære onkel Danny. Jeg har et GeForce 8600 GT, så venter lidt med et nyt grafikkort. Den skal bruge til spil(GTA4, Fallout 3 og deslige) Taff
Jeg vil mene at du skal investere i en Duo core, hvis du ikke vil ligge alt for mange penge i en Quad. du får en ekstrem hurtig processor i en E8400, e8500 eller e8600, så hvis jeg var dig, ville det være dér jeg ville ligge mine penge.
Har læst og kigget på due core. Kan ikke helt se. Hvad forskel der på E8400, E8500 og E8600. Udover at E8600 er nyere Men hvad jeg forstår, så er de alle bygget 45nm tekniken. så mit bud vil være en E8400 http://www.edbpriser.dk/Produc...
Så næste spørgsmål. Hvadfor et chipsæt skal jeg går efter? Har kigget på test af bundkort, men er smule lost. Taff
Hvad med en lille billig (500kr) E5200 den er rigeligt til det meste hvis du bare overclocker den lidt,. :yes: 3.5-3.6 burde være nemt selv med billigt bundkort og ram. 😲 Det er nemlig der hvor du får flest fps for pengene.
Har ikke de store planer om at overclocke. Da de få gange jeg har prøvet er det endt med blå skærm og biblyde. Men har også kun prøvet med standard køler. Men tanken var ikke at overclocke, men havde en box der kan spille de nye spil. Uden at det skal være i højeste opløsning.