#11/13: Nu roder jeg med HW dagligt pga arbejde, og tiden er ikke inde til I7 endnu. Det er alt for dyrt at skifte hele platformen og ydelsen er heller ikke prisen tilsvarende når man ryger op i opløsningerne. Jeg har prøvet I7 + X58 og HD4870x2.
Det er muligt i finder spørgsmålet spild af tid, så kunne i bare lade være med at svare. Men nu er sagen at der ikke kun findes eet GTX280 men en masse fra div. mærker og med forskellige hastigheder. Yderligere er det også godt OC'ede udgaver af GTX260-216 der også kan oppe sig. Jeg søger ikke bare et "GTX280" svar, men hvilket af dem.
SLi muligheden er til multiskærmsbrug primært igen pga arbejde. Jeg har heller ikke sagt jeg skulle have SLi nu, men om et par mdr.
Mht I7 så gider jeg det ikke... jeg gider simplethen ikke den samme gentagelse igen og igen. Da Quad core's kom kunne Dual Core slet ikke bruges til noget og der var hverken kraft eller saft nok... nu sidder folk et år efter med de CPU'er og der er ikke sket en skid i forbedringen el. udnyttelsen - jeg er færdig med det, jeg skifter når jeg vil - end of story. Jeg gider heller ikke bruge så mange penge på CPU, bundkort, ram mv. da det jeg laver helst skal bruge GPU kapacitet.
#12: Ikke en ringe pris. Jeg har også set et Zotac til ca samme pris.
Men jeg regner med at kunne få et XFX for omkring 700-800kr gennem arb. 🙂