Kæmpe windows problem plz hurtigt hjælp!

Diverse d.  26. december. 2008, skrevet af freak_master
Vist: 585 gange.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2008 16:24:01
Svar/Indlæg:
6368/477
Ja, jeg står jo og er host for et rimelig stort LAN her i aften, ligesom jeg var i går aftes.

Jeg slukkede min computer igår nat som normalt, og nu idag har jeg fået en besked af windows at det ikke kan starte pga. noget en boot stien er forkert eller noget.

Jeg kørte en windows recovery console (jeg kunne ikke få den til at installere forfra) jeg skrev ny boot sector, master boot, logon, og kørte en chkdsk. Først skrev chkdsk at der var en fejl, og den var rapareret. Så vile jeg køre en bootcfg rebuild, men den skrev at der var en fejl, og jeg skulle køre chkdsk, så kørte jeg det, men den skrev ingen fejl, prøvede igen med bootcfg, og igen skrev den at der var fejl. Den ville stadig ikke starte.

Så tænkte jeg "Så formatere jeg da bare" men nej nej, jeg slettede partinationen, og oprettede en ny, men den ville ikke installere pga. at der var noget med at boot sectoren på disken ikke kunne læses af windows eller sådan noget.

Nu har jeg så sat en helt ny 1TB harddisk i den, og sidder nu og er en del bekymret. Jeg har lige bootet op fra min winXP (64 bit) CD, og nu har den indlæst de filer osv, men jeg kan ikke komme til siden med partinationer, fordi jeg får denne meddelelse:
"BootSector Write !!
VIRUS: Continue (Y/N)"

Har et billede:

Jeg prøver lige at reset cmos, kan vel være der er virus i BIOS?

Hvad skal jeg gøre?!
freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2008 16:38:56
Svar/Indlæg:
6368/477
At reset cmos virkede med at komme af med den virus ting, men selvom at det er en helt ny harddisk, får jeg stadig denne besked:

To install Windows on the partition you selected, setup must write som startup files to the following disk:

"bla bla bla disk info bla bla bla"

However, this disk does not contain a windows-compatible partition.

To continue installing windows, return to the partition selection screen and create a windows compatible partition on the disk above. If there is no free space on the disk, delete an existing partition, and then create a new one.

To return to the partition selection screen, press ENTER.

Går jeg så tilbage, og sletter den nylig oprettede partination, og laver en ny, får jeg blot samme meddelelse, og det sker på ALLE mine harddiske, og på den helt nye 1TB.

Hvad er skyld i det? Kan det være min windows CD?

korben

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 16:48:03
Svar/Indlæg:
1081/251
hmmm hvad for en Windows skal du have på.

Jeg tænker på hvis det er Windows XP og din install ikke har SP update så er jeg ikke sikker på at den ville kunne bruge en 1TB disk. Har du prøvet at lave en partion på ca. 80GB og så prøve at lave en install på den..

bare en tanke da jeg læste din tråd

sorry glem det. har lige læst det hele igen.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 16:52:42
Svar/Indlæg:
1081/251
http://www.pcguide.com/vb/arch... samme fejl bare et andet OS

et andet svar er Check in your BIOS to see if there's an antivirus section and if it's enabled. If so disable it.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2008 17:01:46
Svar/Indlæg:
6368/477
Tusind tak for dit svar.

Men efter et cmos reset, og alt stillet til default, så kommer den ikke mere. Nu er det bare at den skriver at den partination som windows selv laver, ikke passer til windows, hvilket jeg ikke forstår noget af.

Nu har jeg lige været inde og kigge, og virus er sat til disabled i BIOS, så tror ikke det er den.

Jeg har prøvet med et gammelt windows 98 2. udgave, men den skriver fuldstændig det samme som mit windows XP gør.

Har du andre ideer?

korben

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 17:21:06
Svar/Indlæg:
1081/251
¤4 kan du visse mig hvad den 100% skriver. en jpg mere måske

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2008 17:28:14
Svar/Indlæg:
6368/477
"To install Windows on the partition you selected, setup must write som startup files to the following disk:

"bla bla bla disk info bla bla bla"

However, this disk does not contain a windows-compatible partition.

To continue installing windows, return to the partition selection screen and create a windows compatible partition on the disk above. If there is no free space on the disk, delete an existing partition, and then create a new one.

To return to the partition selection screen, press ENTER. "

Det er skrevet 100% af. Undtaget det der bla bla bla... Det er bare disk info jo, og jeg har prøvet med 4 forskellige diske, to 200GB, en 500GB og en helt ny 1TB.

Nu har jeg så gået og puslet lidt oppe på mit værelse, og fandt et ubuntu 7.1 64 bit. Jeg har fået det startet op fra CD'en af, og nu er den igang med at installere det, men den har stået på 5% i snart 5 minutter. Tror virkelig ikke at den kommer videre, for den læser ikke engang på CDen mere.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2008 17:29:52
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeps... Den er helt crappet. Kan ikke åbne firefox eller noget som helst...

Nej vent!! Nu er den på 22% 😀

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2008 17:45:43
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu kom der noget interessant.

Efter linux er installeret på den helt nye harddisk, hvor jeg før slet ikke kunne få windows XP ind på, skriver den nu at der er installeret mit windows XP, og linux.

Inden jeg installerede linux, sørede jeg for at slette den partination jeg havde oprettet med min winXP CD. Men linux kan åbenbart se en windows XP professional x64 edition.

Vælger jeg ubuntu starter det helt op som det skal, og det booter utrolig hurtigt, men efter logon, viser den bare baggrund, og "explorer" bliver ligesom ikke åbnet. Ved ikke hvad det hedder i linux, men der kommer ihvertfald ingenting frem, udover en baggrund og en mus der kan flyttes.

årøver jeg at boote windows XP, får jeg blot den besked om at jeg skal kontrollere boot path og hardware configuration.

Nu sidder jeg ligesom fast igen?

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2008 18:02:48
Svar/Indlæg:
6368/477
Yay!!

Efter jeg fik linux til at blive installeret, kan jeg nu installere windows.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men nu virker det.

Det jeg gjorde var, at jeg genstartede computeren efter linux ikke kom nogle vejne, kørte en memtest (hvorfor ved jeg ikke?), og derefter en linux recovery. Efter det gik linux bare i sort efter jeg ville boote linux. Så tænkte jeg at det nok kunne være at linux havde gjort neget ved den boot sector eller noget.

Så går jeg ind og booter med windows CDen, og så ser jeg 2 partinationer, en på 8,8GB med linux, og en anden partination med resten af harddisken. Jeg sletter bare begge to, laver en ny, og så vil windows pludselig gerne installeres.

Nu sprang den ligesom over der hvor jeg kunne vælge NTFS hurtigt, så den valgte selv den langsomme, så det kommer nok til at tage en time at få formateret den 1TB harddisk, men nu skal jeg ikke afbryde den, for tænk hvis jeg får samme problem igen!

Men mange tak for din tid korben.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 18:17:48
Svar/Indlæg:
1081/251
NP. anytime