Valg af Blueray Afspiller

Diverse d.  26. december. 2008, skrevet af TheWireMan
Vist: 456 gange.

TheWireMan

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2008 19:13:33
Svar/Indlæg:
20/14
Jeg har søgt meget på blueray afspillere på nettet og fundet nogle gode tilbud. men jeg ville gerne forhøre mig om der er nogen der har et godt kendskab til de forskellige afspillere :)

Først overvejede jeg lidt en ps3 da jeg troede prisen næsten var den samme, men fandt hurtigt ud af at der er mindst 1000 kr at spare ved en alm afspiller. og da jeg har xbox360 og ikke noget behov for en ps3 hælder jeg til en almindelig afspiller :)

Jeg har så haft kig på følgene til følgene priser:
Sony BDP-S550 - 2399kr
http://www.sony.dk/product/blu...

Samsung BD-P1500 1999kr inc 2 film
http://www.samsung.com/us/cons...

og har i forvejen tuner box til samsung så fjernbetjeningen burde kunne bruges til begge..
den skal bruges til et LG 42" full HD tv. og et forholdsvist stort 7.1 anlæg med ekstern forstærker og gulvstørrelse højtarere
og skal bruges meget da vi ser rigtig mange film :)
Og som jeg lige umidbart ser det hælder jeg mest til samsung da prisen og filmene tiltaler mig. men er der noget med hardwaren man skal være opmærksom på og Lign ?

red_martians

Moderator
Tilføjet:
26-12-2008 21:14:42
Svar/Indlæg:
7881/1165
FullHD får du aldrig glæde af til film og da slet ikke på en skærm der kun er 42". De vigtigste ting er farvekvalitet, egenskaber og DVD-kvalitet.
Især det sidste er der stor forskel fra afspiller til afspiller, og personligt ville jeg hoppe på Sonys af de to.
Synes du skal tjekke Panasonic BD30 eller 35. De er kendte for en ok DVD-kvalitet.
Sony'en har bl.a. indbygget encoder, og kan derfor overfører lyden analogt, via 8 stk phonokabler.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2008 21:30:14
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg har ikke læst på de Blueray afspiller som du ser på. Men du skal huske at se efter en ting ved dme alle. Og det er om de kan upscale dine DVD'er som du jo nok stadig gerne vil bruge. Jeg har ikke gået in for dvd upscale før jeg så en starwars DVD om fik lavet en upscale til 720. Og ja det var ikke det samme som at se film som SD fra dvd'en. ( og ja ja jeg er med på hvordan upscale virker. Men det er en del bedre en jeg gik ud fra)

The Practical Effect Of DVD Upscaling

Visually, there is very little difference to the eye of the average consumer between 720p and 1080i. However, 720p can deliver a slightly smoother-looking image, due to the fact that lines and pixels are displayed in a consecutive pattern, rather than in an alternate pattern.

The upscaling process does a good job of matching the upscaled pixel output of a DVD player to the native pixel display resolution of an HDTV capable television, resulting in better detail and color consistency.

However, upscaling, as it is currently implemented, cannot convert standard DVD images into true high-definition images. In fact, although upscaling works well with fixed pixel displays, such as Plasma and LCD televisions, results are not always consistent on CRT-based high definition televisions.

TheWireMan

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2008 22:33:45
Svar/Indlæg:
20/14
begge afspillere er med upscale til 1080I af dvd´er
Og ang lyd så har min forstærker indbygget decoder til div. formater såsom dts-neo-ogjegskalkommeefterdig

og det bliver kørt gennem optisk kabel for optimal udnyttelse :)

men jeg vil da lige tjekke om på den panasonic og se hvad der står rundt omkring ved den :)

Ellers er der nogen der er bekendte med nogle gode tilbud hvor man både får en god blueray afspiller og en stak gode film i et tilbud.. har set lign rundt omkring før men kan selvfølgedig ikke finde nogen nu :)

Nik92

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2008 23:21:46
Svar/Indlæg:
338/59
køb en ps3 du får meget mere for pengene :D den kan meget af de de andre kan incl upscale osv

ps at se kungfu panda i 1080i upscale er nice :D

TheWireMan

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2008 23:44:43
Svar/Indlæg:
20/14
hehe tror jeg gerne :)
syntes bare det virker lidt overkill at købe en ps3, til stort set intet andet end blueray, og evt nogle af de spil titler der kun udgives til ps3 :)

Har også hørt at visse modeller larmer en del af ps3´erne

ved dog heller ikke om blueray afspilleren kan måle sig med de modeller jeg har set på. hvad angår kvallitet osv :)

LarsL

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2008 00:04:15
Svar/Indlæg:
445/37
har en bdp-s300 fra sony, billed og lyd i top, men tager evigheder for at starte op, dunno om det er blevet bedre med s550.

Vil nu ikke tage en ps3, er ikke ligefrem lydløs, det er bd afspilleren

TheWireMan

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2008 11:06:10
Svar/Indlæg:
20/14
men er der nogen der er bekendte med hvor meget forskel der er på de 2 afspillere med farvekvallitet osv ?