hvilken 802.11n router?

Diverse d.  27. december. 2008, skrevet af KleitusIV
Vist: 894 gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
27-12-2008 18:27:46
Svar/Indlæg:
4295/306
Hej

Jeg kører trådløs g lige nu på en gammel netgear router, men skal til at lave en ekstra stationær PC som skal køre tråløst. Jeg overvejer derfor at skifte router til 802.11n og få noget mere hastighed på.

Der kommer til at køre flere computere på routeren:

MSI Wind, som har 802.11n indbygget
Lenovo laptop som vil køre g hastighed
Ny stationær computer som skal have en n usb dims i.

Der foruden printer og en stationær pc som skal køre direkte med kabel på routerens switch (der skal derfor gerne være de std 4 stik i også)

Og der vil nok også ryge en iPod touch på...

Nogen her der har erfaringer med at køre 802.11n?

Hvad skal man være opmærksom på?

Er der routere I kan anbefale? - vigtigt er også at de simultant kan køre med så mange computere uden det går ud over hastigheden.

Jeg læste at det kan være vigtigt at usb-dimsen til den nye stationære er af samme mærke som routeren for optimal hastighed - er det korrekt?

Håber I har nogle gode input. 🙂

/KleitusIV
Johnny

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2008 18:35:41
Svar/Indlæg:
2127/11
Valget af routere er nok lidt af en religion, idet forskellige anbefaler forskelligt grej. Der ser dog ud til at være konsensus omkring Dlinks n-routere.

Man kan undgå en del potentielt irriterende problemer ved at bruge samme netkort som router, selvom det dog fungerer ganske udmærket med blandet grej det meste af tiden. Jeg ville, hvis jeg skulle købe nyt, vælge netkort fra samme producent. Bare for at være lidt sikrere på at skidtet kører optimalt.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2008 19:08:31
Svar/Indlæg:
3532/303
jeg er ihvertfald fortaler for dlink. Ejer det selv og er så bestemt ikke skuffet. Fx. dir-615 eller dkt-410 ville være et godt bud :)

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
27-12-2008 19:19:01
Svar/Indlæg:
4295/306
Ja jeg ved godt at samme mærke hele vejen rundt vil være det bedste, men de 2 bærbare (MSI og Lenovo) har indbyggede trådløs og gider ikke usb dongle på dem.

Den nye stationære vil dog få samme mærke som routeren for optimal forbindelse. Spørgsmålet er så også om det vil have effekt på den at der er andre på nettet eller om evt. ydelses forringelse kun mærkes på de netkort af andet mærke (de integrerede i laptops).

Men det lyder godt med D-Link.

Hvad siger den generelle erfaring med n-"standarden". Det er jo vist ikke en vedtaget standard som sådan. Men fungerer det og er det godt?

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2008 19:45:25
Svar/Indlæg:
437/24
Køre selv med en Trendnet TEW672GR router og linksys kort i min egen og konens og trendnet kort i mediacenteret.

Testede følgende routere inden jeg valgte den fra trendnet da den havde den bedste dækning i huset.

D-Link DIR-615 N draft
Linksys WRT160N N draft
LevelOne N_Max WBR6001
LevelOne N_One WBR6000

Skulle jeg vælge en næst bedst ville det blive LevelOne N_One routeren kørte godt men havde desværre en del udfald hvor jeg skulle genstarte routeren. Hvilket er surt når routeren står på loftet 🙂

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
27-12-2008 20:15:13
Svar/Indlæg:
4295/306
Ok godt input.

Udfald er noget jeg er meget overfølsom over for, da jeg også spiller en del online over trådløst så den skal absolut køre så lag-frit som muligt og helt uden udfald (havde også engang en router som skulle genstartes i tide og utide og det drev mig til vanvid - specielt dejligt når man dengang var samlet 40 mand i WoW til raid og så disconnecter man midt i en boss fight :'-( )

walker

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2008 22:37:25
Svar/Indlæg:
71/3
#5 Så skal du da ha den Netgear smdt AD H til!

Jeg har lige købt D-Link DIR-615 399.- computercity, er ellers Linksys mand og har enda arbejdet for dem :) (Linksys er også nice)

DIR-615 spiller max! både throughput er godt både på WAN of LAN siden, og Wlan spiller optimalt, både med Intel PRO Wireless 3945ABG (laptop) og med Linksys WUSB600N, kanon reække vide ligeledes.

Til 399.- er dey mega nice :)
http://computercity.dk/Product...

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 00:43:49
Svar/Indlæg:
437/24

Jep Dlink dir-615 virkede også fint for mig kunne bare ikke række ud i haven, og konen vil kunne sidde ude med bærbaren om sommeren.

Har en 1200m2 grund med et plans hus på 175m2 med routeren plaseret midt på loftet for bedst dækning, dlink routeren dækkede fint indendørs men kunne ikke række ud.

#0 Så skal du ikke broadcaste til naboerne eller noget så spar pengene og snup dlink routeren, kan jo også være at den rækker bedre end trendnet routeren i dit tilfælde, 2 huse er jo sjældent ens 🙂

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
28-12-2008 16:58:43
Svar/Indlæg:
4295/306
#6 Ja præcis den netgear skal langt væk 🙂

Tak for jeres input. Jeg vil gå efter den D-Link 615'er. Ser ud til at være et godt køb.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
28-12-2008 17:03:47
Svar/Indlæg:
4295/306
Har lige set El-Giganten have den på tilbud til 299 så det er jo da bare super. 🙂