Hvad skal jeg gøre - Virus?

Software d.  28. december. 2008, skrevet af orm13g
Vist: 393 gange.

orm13g

Nørd
Tilføjet:
28-12-2008 00:38:47
Svar/Indlæg:
1/3
Hej.
jeg installerede et program på min computer da den hurtigt meldte virus og gik ned med blå advarsels skrm.
Og hver gang jeg prøver at starte op kommer den blå skærm efter windows xp bootscreen og den går ned igen.
Jeg har nu bootet den fra en cd med et ubunto styresystem, med håb om at kunne finde harddisken og slette filerne fra det virusramte program. Men der er ikke adgang til c drevet herfra. kan jeg på nogen mulig måde få den på benene igen uden en hel formatering?
Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 00:39:50
Svar/Indlæg:
6624/113
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand?

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 00:52:41
Svar/Indlæg:
437/24
event prøv at sætte XP skiven i og køre en fixboot under repair, hjælper det ikke kan du køre en repair install eller hvad man kan kalde det hvor den nulstiller drivere osv. kommer den ikke ind der, monter disken i en anden maskine og kør i virus scaning fra den.

janportugal

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2008 01:19:27
Svar/Indlæg:
64/0
Hvad for en Ubuntu - ny eller gammel ??
Er det en installations-CD eller en Live-CD ??

Med stort set enhver nyere live-Cd med ethvert Linux-OS kan du få adgang til ALT hvad der findes på din computer.

Du skal først vide hvad der skal slettes/fjernes.

Husk også at fortælle de andre Windows-brugere hvilket program du har prøvet at installere/har installeret, og samtidigt hvorfra du fik programmet.
Både så de kan undgå programmet/hjemmesiden og så de har en mulighed for at hjælpe dig.

Kig på Knoppix (hvis du har mulighed for at downloade og brænde en CD/DVD)
her: http://www.knoppix.net/get.php

Der er et link forneden til venstre der kunne give et par råd med på vejen.

umagarz

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2008 02:15:08
Svar/Indlæg:
423/32
du skal bruge "-force" præfikset, så skal ubuntu nok mounte... når du mounter, siger den helt præcis hvilken force kommando du skal bruge... NTFS står tit som aktivt, selvom det ikke er det, så for en sikkerhedsskyld mounter Ubuntu ikke aktive NTFS partitioner, med mindre du ber den om det. 🙂

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2008 15:30:54
Svar/Indlæg:
924/212
formater