homoseksuelle.. børn?

Hyggehjørnet d.  28. december. 2008, skrevet af tom81
Vist: 1755 gange.

tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:14:50
Svar/Indlæg:
20170/383
Så er vi klar igen med en ny debat. Det er jo blevet lidt populært her på siden at diskutere de semi-store emner 🙂

Så her er et nyt emne..

skal homoerne have ret til at have børn ?? Og Hvorfor, hvorfor ikke ??

Selv mener jeg under ingen omstændigheder at de skal have lov til at opfostre børn. Et børn har ret til en far og mor, og selv have lov til at vælge. Der er nok nogen der siger at der findes forældre her i verden der aldrig skulle have haft lov til at få børn, og ja det er muligt.. Men det kan på ingen måde gavne et barn have en far og en far, eller en mor og en mor. Der skal en mor og en far til, intet andet. Det er sgu unaturligt 🙂

Og nej, jeg har intet problem med homoerne 🙂
Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:17:55
Svar/Indlæg:
6624/113
Ja selvfølgelig skal de have børn.

De kan være lige så, hvis ikke mere kvalificerede end "normale" forældre, idet de er meget mere afklarede omkring deres liv og holdninger til alting.

Alle og enhver kan sgu da skide en unge ud - og så forventer man bagefter at alle indretter sig efter det...


#2
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:18:35
Svar/Indlæg:
767/51
Tænk at der stadig er nogle mennesker der ikke er kommet videre..
Homoseksuelle kan sagtens være gode forældre - det er ikke ens seksuelle observans der afgør' om man er en god forældrer..


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:21:49
Svar/Indlæg:
20170/383
Men hvordan tilgodeser det børnenes tarv ?? Hvordan ser det ud for de unger der så har homoseksuelle forældre når de kommer i skole ?? For ja, de vil blive mobbet..

Og ja, på det punkt er jeg sgu gammeldags.

#2
der er noget helt konkret forkert ved at homoseksuelle har børn. Hvorfor tror du at mænd er mænd og kvinder er kvinder, med dertil indrettede kønsorganer beregnet til forplantning ?? Det er nu engang sådan verden hænger sammen.


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
28-12-2008 21:24:09
Svar/Indlæg:
461/10
Der vil altid være en overflod af "normale" sexuelle mennekser, så jeg tror ikke du skal være bange for at vi ender i en verden hvor mænd er til mænd og damer er til damer.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:24:34
Svar/Indlæg:
2620/327
Homoseksuelle skal helt klart have ret til at adoptere - alle undersøgelser viser, at de er mindst lige så gode til at opfostre børn som heteroseksuelle, og der er masser af børn i verden, som mangler gode forældre.

Det er rigtigt, at børn bør påvirkes af både mænd og kvinder - men de behøver ikke nødvendigvis have en mor og en far. Hvis et lesbisk par har en søn, bør de sørge for, at han også kender nogle voksne mænd, han kan se op til - men der gælder jo det samme for en enlig mor - eller en søn med en dårlig far. Og jeg tror, at homoseksuelle er mere bevidste om den problematik end de fleste andre, og generelt er rigtig gode til at sørge for, at deres børn får det, de har brug for.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:24:36
Svar/Indlæg:
5600/32
Overvej det her, kan enlige forældre opfostre socialt fungerende børn? Ja.
Hvorfor skulle homoseksuelle par så ikke kunne?
Om barnet har en enkelt far eller en enkelt mor, eller to fædre eller to mødre, kan vel komme ud på et.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:25:27
Svar/Indlæg:
20170/383
#4

Det hedder heteroseksuelle 🙂
Og nej, det har ikke noget med det at gøre at jeg tror at så vil vi få endnu flere homoseksuelle.


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
28-12-2008 21:25:58
Svar/Indlæg:
461/10
#6 ja, de har jo også en tantem onkel osv.


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:26:27
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvad har forplantning nogensinde haft med børneopdragelse at gøre?

Ja de bliver måske mobbet i skolen - men så er det da kun af kneppeaffald som deres forstokkede snævertsynede forældre aldrig skulle have haft.

Den der holdning griner jeg af, for den viser at man bruger for meget tid på at se TV og for lidt tid på at opleve verden.


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
28-12-2008 21:27:17
Svar/Indlæg:
461/10
#7 min fejl. Tror du så at de vil blive mobbet eller på an andne måde socialt afstumppet?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:27:37
Svar/Indlæg:
20170/383
#9

"Den der holdning griner jeg af, for den viser at man bruger for meget tid på at se TV og for lidt tid på at opleve verden"

Nu kender du jo af gode grunde mig ikke ret godt..

Hvorfor skriver du i øvrigt i sådan et primitivt sprog ? føler du dig provokeret ??


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:28:38
Svar/Indlæg:
6624/113
#11 - Det behøver jeg skam heller ikke at gøre - for at du siger som du gør, viser med al ønskelig tydelighed at jeg har ihvertfald delvist ret.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:30:52
Svar/Indlæg:
20170/383
#12

okay, så fordi jeg er af en anden overbevisning end dig, så er jeg afstumpet og kommer for lidt ud ?? Det siger måske i virkeligheden mere om dig end om mig når du konkludere sådan noget ud fra min holdning til en bestemt ting, og så oveni købet er så primitiv i dit sprog.


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:33:37
Svar/Indlæg:
924/212
Min søster er lesbisk...så joh, alle skal kunne få børn så længe de behandler demmed kærlighed 🙂


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:34:15
Svar/Indlæg:
2072/117
Ja det skal de have ret til.

Tænkt situation:
Mand og dame forelsket og får børn.
Under graviditeten finder manden ud af at han er bøsse, men det er for sent til en abort, og manden har allerede en ny kæreste.
Konen dør under fødsel (eller inden barnet er fyldt 1).

Pr. lov er manden far til barnet også selvom han er bøsse.
Skal de så tage barnet fra ham, bare fordi han er bøsse?

Det kunne også tænkes at konen/damen ikke vil have noget at gøre med barnet og det vil manden...

Men bøsser skal have ret til børn ligesom alle andre!

Kvinderne har længe råbt op om lige rettigheder for alle, det er jeg enig i og derfor burde bøsser have ret til det ligeså vel som lebber har det.

Der kan også argumenteres for om kvinder skal have værnepligt (Eller om værnepligten skal afskaffes)

Ps. Er ikke bøsse 🙂


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
28-12-2008 21:34:20
Svar/Indlæg:
461/10
#12 nej!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:35:34
Svar/Indlæg:
23132/740
Der kan vist ikke herske tvivl om, at homoseksuelle, på lige fod med heteroseksuelle par, bør have lov til registreret partnerskab og hvad dertil hører.

Børn skal have rollemodeller og opdrages med fornuft og kærlighed. Det kan de få fra hvilket som helst par. Om så det hedder "Mor og far", "Mor og mor" eller "Far og Far".

Man skulle hellere se på forældrenes værdigrundlag, frem for seksuelle orientering, når vi snakker opdragelse. Det være sig respekt for autoriteter eller andre mennesker generelt. Jeg ville da mene, at der findes langt flere hetereoseksuelle par, som ikke bør have noget med børn at gøre, frem for homoseksuelle.

Det er såmænd ikke et spørgsmål om "det mindste af to onder", men simpelthen et spørgsmål om, at de værdier man sætter pris på, ikke mindst i børneopdragelsen men også respekten for andre mennesker, er noget man får fra velbalancerede rollemodeller/forældre.

Bæskubbere, muffedykkere eller hva' dælen man nu forstumper sig til at kalde "den slags". Hvis der er noget, som er "unaturligt", så er det fandme forældre der ikke er sin opgave voksen. At man ikke er i stand til at opdrage på sig afkom, er filenfuckemig unaturligt. Hvis så der er to mennesker, som kan lide deres eget køn, rager mig en papand.

Hvad der foregår inden for hjemmets fire vægge, er op til folk selv. Hvis de til og med, kan "producere" velfungerende individer, så er jeg bare lykkelig for, at de har bidraget til en bedre Verden.


#18
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:35:48
Svar/Indlæg:
2587/91
#11

Måske er overskriften ment? Den sætter da ligesom tonen, så meget må du da gi.. 😐


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:38:05
Svar/Indlæg:
6624/113
#13 - Nej det er ikke fordi du er af en anden mening end mig - det er fordi du er fordomsfuld og fordømmende. Hvordan kan du dog være i tvivl om det? 🤡

Du sidder og dømmer mennesker du aldrig har mødt, ikke kender eller for den sags skyld nogensinde KOMMER TIL at møde.
Alene overskriften, er en nedgørelse af folk, hvis eneste egenskab er at de har en anden sexuel overbevisning end dig selv.

Din argumentation (hvis man i bedste fald kan kalde den det) er at "der er noget helt konkret forkert ved at homoseksuelle har børn. Hvorfor tror du at mænd er mænd og kvinder er kvinder, med dertil indrettede kønsorganer beregnet til forplantning ?? Det er nu engang sådan verden hænger sammen."

Sådan var det måske dengang vi levede i jordhuler og bonkede hinanden oveni hovedet med trækøller, og slæbte fruentimmeret afsted i håret når der skulle et slag fisse på bordet - men verden er heldigvis kommet et eller to skridt længere siden da. Idag handler det om meget mere end simpel forplantning og spredning af generne, så hvorfor skulle man dog stadig gøre tingene som dengang?


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:38:50
Svar/Indlæg:
5891/423
jeg har det fint med homoer....

Der er nemlig flere damer til mig så 🤣 🤣


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:38:53
Svar/Indlæg:
20170/383
#18

du har da en pointe 🙂 Det var nu også kun for at provokere 🙂 retter den lige 🙂


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:41:56
Svar/Indlæg:
5600/32
#19, Well said.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-12-2008 21:43:15
Svar/Indlæg:
15982/637
Homoseksualitet er ikke kun et menneskeligt fænomen, det optræder også i naturen.

Men ja jeg kan ikke se hvorfor homoseksuelle ikke skulle kunne få lov til at opfostre børn.


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:46:14
Svar/Indlæg:
924/212
#23 vidste du godt at delefinen er det eneste dyr på kloden som har sex for Sjovt 😉


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:46:59
Svar/Indlæg:
20170/383
#19

Jeg kan godt se fornuften i det #5 skriver, men det er jo ingen garanti.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:48:25
Svar/Indlæg:
2676/147
Det der gør mig 'nervøs' ang. homoseksuelle og børn, at der er de har de der 'ydre-grupper' - og dem er jeg sq ikke meget for.

Altså, far og far der er HELT vildt tøse homo, og mega femset, hvordan påvirker det ikke deres lille nye søn?

Eller hvad med de tøser der er 'Man Hater' der får en lille pige? Hvordan skal det ikke påvirke den lille pige?

Der er self. alle de andre par som jeg er helt sikker på kan klare jobbet fint, men det er de her salgs par som jeg ikke kan li tanken om, have et barn.
kald mig lige hvad I vil, jeg synes det er synd for det barn, at det ikke 'får muligheden' til selv at danne sig et billede af verden, før det er blevet overbelastet af sine forældres fordomme, ligsom min her ^^

-Tahiti


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-12-2008 21:49:38
Svar/Indlæg:
15982/637
#25: Der er heller ingen garanti for at et "biologisk par" magter det.

#26: Samme problematik men måske ved omvendte fortegn findes også ved det "biologiske" par.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:50:08
Svar/Indlæg:
20170/383
#26

god pointe der 🙂


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:50:47
Svar/Indlæg:
2620/327
#25 Nej, der er ingen garantier - skal man kun have lov at have børn, hvis man kan garantere, at man gør det godt nok?


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:50:51
Svar/Indlæg:
924/212
#26 du ser for magne film 😛

men altså, børn bliver joh ikke ligsom forældre 😉 de blvier hvad de vil 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:52:29
Svar/Indlæg:
20170/383
#30

der er du godt nok temmelig meget forkert på den..

Børn er et produkt af deres forældres opdragelse.


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:52:44
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg ser det nu mere som at homoseksuelle har bedre vilkår for at tilsætte sunde værdier i et barns hoved. De har ikke de samme fordomme og har allerede overvundet problemet med at stole nok på sig selv med at indvie folk i hvaffor en type man nu engang er. Der render massere af mennesker rundt med voksne børn der endnu ikke har en anelse om hvem de er og hvad de skal med sig selv. Ikke ment som homoseksuel er identisk med overstået identitetskrise og happy ever after, men de har nu nogle ting at bidrage med som vi hetero bare ikke har.
Det største problem i min verden er nu snarere hvad man så kalder forældrene for at adskille dem. Hvis barnet råber grædende "Mooar", hvem mener barnet så ? :p


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-12-2008 21:53:04
Svar/Indlæg:
15982/637
#30: Men de præges i høj grad af forældrene. Man handler ofte ud fra det man er opdraget til... børn kan ikke at opdrage sig selv.


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:54:54
Svar/Indlæg:
924/212
#31 det er de godt nok ikke! 😲

ens personlighed kan påvirkes pga forældre.

så hvis du havde homo forældre, er du så goså homo? 😐

simpel hend for overfladisk...og jeg kan giodt indrømme at 2 af mine kærster fandt ud af de var lesbisk imens de var kærster med mig 😳 🤣 ved dog ikke hva d det betyder 🤣


#35
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:56:25
Svar/Indlæg:
2587/91
#32

Ham med de løse(ste) håndled vel? 😛


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:57:07
Svar/Indlæg:
5600/32
http://www.facebook.com/group....

I wanted this to be a campaign issue because I'm in the group already. Go join it.

Top 13 Reasons Gay Marriage is Bad:

13. Gay marriage will change the foundation of society; we could never adapt to new social norms. Just like we haven't adapted to cars, the service-sector economy, or longer life spans.

12. Children can never succeed without a male and a female role model at home. That's why our society has no single parents.

11. Gay marriage is not supported by religion. In a theocracy like ours, the values of one religion are imposed on the entire country. That's why we have only one religion in America.

10. Obviously gay parents will raise gay children, since straight parents only raise straight children.

9. Straight marriages are valid because they produce children. Gay couples, infertile couples, and old people shouldn't be allowed to marry because our orphanages aren't full yet, and the world needs more children.

8. Gay marriage should be decided by the people and their elected representatives, not the courts. The framers checked the courts, which represent mainstream public opinion, with legislatures created to protect the rights of minorities from the tyranny of the majority. Interference by courts in this matter is inappropriate, just as it has been every time the courts have tried to hold back legislatures pushing for civil rights.

7. Straight marriage will be less meaningful if gay marriage were allowed; the sanctity of Britany Spears' 55-hour just-for-fun marriage would be destroyed.

6. Civil unions, providing most of the same benefits as marriage with a different name are better, because "separate but equal" institutions are a good way to satisfy the demands of uppity minority groups.

5. Straight marriage has been around a long time and hasn't changed at all; women are still property, blacks still can't marry whites, and divorce is still illegal.

4. Legalizing gay marriage will open the door to all kinds of crazy behavior. People may even wish to marry their pets because a dog has legal standing and can sign a marriage contract.

3. Gay marriage will encourage people to be gay, in the same way that hanging around tall people will make you tall.

2. Being gay is not natural. Real Americans always reject unnatural things like eyeglasses, polyester, and air conditioning.

1. METEORS and VOLCANOES.

Sjovt tilfælde at jeg lige blev inviteret til den gruppe..


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:58:21
Svar/Indlæg:
924/212
#36 WTF 😲


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 21:58:39
Svar/Indlæg:
20170/383
#34

ej nu må du sgu lige tage dig sammen..
Børn er et produkt af deres forældres opdragelse, det ved de fleste forældre sgu da, hvad har det lige med deres seksualitet at gøre ??

At være homoseksuel er jo ikke noget man lærer, eller bliver smittet med.. Det er en del af ens seksualitet, og den kan man sgu ikke selv styre.


#39
jake
 
Overclocker
Tilføjet:
28-12-2008 21:59:31
Svar/Indlæg:
221/60
Der kan da ikke være nogen tvivl.
Selvfølgelig skal de have lov til det!
Det kan da ikke være nogen tvivl. Jeg synes det er usædvanlig gammeldags mening at sige, at de ikke må få børn.
Hvorfor i alverden skulle de dog være dårligere som forældre end alle andre?


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:00:23
Svar/Indlæg:
2620/327
#34 🤣

#36 🤣


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:00:32
Svar/Indlæg:
1471/40
Skal de homoseksuelle have børn ?. Det må de vel selv bestemme 🙂 Og selvfølgelig kan de blive gode forældre, tror bare at det kræver en større indsats, end for heteroseksuelle forældre. Skal de have ret til adoption ?, ja selvfølgelig, barnets biologiske forældre skal bare samtykke. Der hvor kæden hopper af for mig, er når lesbiske kræver at samfundet betaler for kunstig befrugtning. Det kræver nu engang to mennesker af hvert sit køn, for at skabe et barn. Hvordan de så vil klare denne sag, må de selv om, men det kan ikke være samfundets problem.


#42
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:07:53
Svar/Indlæg:
2587/91
#36

Øhm, den er da til grin på så mange områder? Der er jo f.eks. ikke kun én religiøs mulighed i USA - det står i deres "grundlov", at det er religionsfrihed? 🙂

http://en.wikipedia.org/wiki/F...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:09:08
Svar/Indlæg:
20170/383
Nå, men vi kan så konkludere at jeg er gammeldags og MEGET primitiv 🙂 Fint med mig..

Men, jeg kan godt se fornuften i noget af det nogle af jer skriver, som fx i #5, hvilket egentlig giver god mening. Jeg synes bare, uanset hvordan man end vender og drejer det, at børn skal have input både fra en mand og en kvinde. Hvis det så kunne ske fx ved at en bøsse og en lesbisk fik børn sammen, eller hvordan man kringler den.. Det ved jeg ikke.



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:09:31
Svar/Indlæg:
5600/32
#42, Sarkasme evt. 🙂


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:13:28
Svar/Indlæg:
2676/147
#41

HELT enig herfra, ang. det med kunstig befrugtning :yes:


#46
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:20:08
Svar/Indlæg:
2357/72
#43 Hvad så med dem der vokser op med en alene-forælder?

#26 Dwt med ydergrupperne tror jeg ikke har så meget på sig. I de homoseksuelle par jeg kender, er der skam en "kvinde" og en "mand", hvad angår de løse håndled.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:27:19
Svar/Indlæg:
20170/383
#46

Jamen altså der er jo intet der er sort og hvidt. kender skam også homoseksuelle par hvor der er en mand og en "kvinde" osv..
men jeg kender også homoseksuelle par hvor de begge er mænd med stort M 🙂 så der er sgu ingen kære mor hehe..

Jeg mener bare, hvis det er ang aleneforældre så har barnet jo stadig muligheden for at for input fra en ny "far" eller "mor". men sådan går det jo ikke altid, det ved jeg også godt.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:35:48
Svar/Indlæg:
3162/326
Hvis bare jeg havde været så heldig at mine forældre var homo'er og alt det andet der definerer dem som dårlige forældre i stedet var fjernet, så ville min lykke være gjort.

Der er så mange ting her i livet man skal licenceres for at få lov til, men den vigtigste af dem alle bliver langt hen af vejen tilsidesat, måske netop pga. folks fordomme, der i sidste ende rammer os selv, smask lige i fjæset.

Den der med, at fordi andre gør noget der er dårligt (børn der mobber f.eks), så i stedet for at fjerne fordommen, så vælger man i stedet at varetage (beskytte) at børn mobber, for det gør de bare...? Nixen bixen, siger jeg bare.

Enten så man sgu være en mand og støtte noget 100% eller også må man være mand nok til at sige de problemer der følger med, ikke er noget man er i stand til at takle.

Børn burde da heller ikke hedde muhammed, for se bare, de får jo ikke arbejde de stakler...

Indse i stedet at det er en selvmodsigende spiral, der hvis man hopper på den, er en man sidder fast i, uden at kunne argumentere fornuftigt, uden vel og mærke også at beskytte retten til at være fordomsfuld (eller at hade uden at ha' en grund til at hade), og det tror jeg vi som mennesker allesammen godt kan se er noget der kun driver til heksejagt.


Så i stedet for at spørge hvorfor homoseksuelle ikke skal ha' børn, så spørg hvorfor ikke?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:45:05
Svar/Indlæg:
20170/383
#48

altså.. Det skal lige siges at jeg generelt intet har imod homoseksuelle. Der hvor jeg vil hen er bare børns behov for at have en far og en mor, og at jeg IKKE er ovebevist om at en mor og en mor eller en far og en far kan varetage den rolle ligeså godt som en mor og en far,
Jeg mener helt konkret at et barn har ret til en far og en mor.
Mænd og kvinder er også ganske forskellige rent psykisk, og med generelt meget forskellige sind, hvilket jeg tror på er med til at stimulere børn som det bør sig.

og ja, der findes også dårlige forældre, det er jeg ganske klar godt klar over.. men tror i virkelig at bare fordi man giver homoseksuelle lov til at få børn, så er der ikke noget der også hedder homoseksuelle dårlige forældre ??



Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:49:40
Svar/Indlæg:
3162/326
#49

Men hvorfor heksejagten på de homosexuelle par Tom81 om jeg må spørge? Hvad med alle de enlige (og fucking ringe, alkoholiserede, narkomaner, psykisk syge) forsørgere?

Hvad er det specifikt der får dig til at slå ned på homosexuelle?


#51
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 22:57:01
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg synes det er ok at homoseksuelle par får børn, men de skal så bare sørge for at barnet har kontakt til en anden mandlig/kvindelig rollemodel. Det kan være onkel, tante, moster, forældrernes søskende, eller bare en god ven af familien.

Jeg tror det er vigtigt for et barn at have forbilleder fra begge køn. Nogle problemer er nemmere at snakke om med en fra det modsatte køn og med andre problemer er det modsat.

Jeg har vokset op alene med min mor indtil jeg var 10 år, og har ikke rigtigt haft en mandlig rollemodel indtil da, og det kan jeg godt se nu at det ikke var sundt for mig. Der har manglet en del hos mig pga. det. Jeg kan ikke helt beskrive det, men det er ikke godt at man som dreng vokser op og man så ikke har en voksen mand man kan snakke rigtigt med.

Så uanset om man er enlig mor/far eller er et homoseksuelt par, så skal man sørge for at barnet bliver påvirket af begge køn, og at barnet har en fra det modsatte køn, som han/hun kan være fortrolig med, samt lave ting, som forældrene normalt ikke ville gøre.

Jeg ville da ønske at jeg havde en person der var ude og spille bold med mig da jeg var lille, eller gad at tage mig med til fodboldkampe. Bare lave lidt "mande-ting", for det har jeg egentlig aldrig haft en der gjorde.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 23:03:07
Svar/Indlæg:
20170/383
#50

heksejagten ?? mon ikke du lige skulle tage at styre dig lidt nu, og så læse hvad jeg rent faktisk skriver??

du snakker om had i #48, men de mest hadefulde i denne tråd er da vist ikke mig, jeg er bare af en anden holdning end de fleste af jer andre.
Og lad mig da lige skrive det igen, så også du forstår det. Jeg har INTET problem ed homoseksuelle, jeg bryder mig bare ikke om tanken om at de skulle have lov til at have børn.

jeg slår ikke ned på nogen, men jeg skal da gladelig igen igen gentage mig selv.. Naturen er ikke indrettet således at mænd får børn med mænd osv.. Egentlig er jeg ret enig med #51.
Tror du ikke også der findes alkoholiske homoseksuelle, psykisk syge eller narkomaner blandt de homoseksuelle ???



Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 23:41:11
Svar/Indlæg:
3233/128
Homoseksueller skal ikke have børn. Børn har brug for en rigtig mor og far.

Fra #51

"Jeg ville da ønske at jeg havde en person der var ude og spille bold med mig da jeg var lille, eller gad at tage mig med til fodboldkampe. Bare lave lidt "mande-ting", for det har jeg egentlig aldrig haft en der gjorde."

DERFOR!!!!


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 23:42:09
Svar/Indlæg:
5474/39
syntes folk, som har lov til at få børn er for hetro...
grunden er fordi grund til gud har skabt to køn. Selv kvinder spille mand virker forkert for mig. Ser også det, som en synd få barn undenfor ægteskab eller kæreste. (kender ikke noget til kvindes forhold til manden)
De kvinder står alene med et barn, skal have noget hjælp. 😕 men igen ved ikke helt hvem skal være. Vil så også tilstå jeg var 3 år da de gamle blev gift eller var 2 år ikke helt sikker længe siden. 🙂


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2008 23:50:20
Svar/Indlæg:
2440/66
jeg mener ikke homoseksuelle bør have ret til at adoptere børn. et barn har krav på en mor og en far. det er sådan de laves. der er ingen der tvinger folk til at være homoseksuelle, længere er den ikke, og den livsstil har nogle konsekvenser.

det er iøvrigt ikke alle homoseksuelle der mener det er en god ting at 2 af samme køn skal kunne adoptere - søg bare på facebook. selv har jeg gået på skole med en homo, som også var af den overbevisning, at et barn har krav på både en mor og far - i det mindste fra starten af - at forhold går i stykker, kan ingen jo gardere sig imod.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-12-2008 00:04:52
Svar/Indlæg:
15982/637
#53: Men #51 havde een forældre, så udgangspunktet er ikke helt det samme.


#57
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 00:11:52
Svar/Indlæg:
4689/105
#56 På en måde er det alligevel det samme. Hvis jeg havde haft 2 mødre havde jeg jo stadig haft det problem.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-12-2008 00:23:08
Svar/Indlæg:
15982/637
#57: tja men det udelukker jo ikke at den "ene mor" ville tage dig med til fodbold - lære dig at drikke øl og bøvse og prutte 😉


#59
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 01:02:24
Svar/Indlæg:
2357/72
Børn har krav på forældre der elsker dem og tager sig godt af dem. Alt andet vil jeg mene er sekundært.

Man kan alligevel ikke forhindre folk i, at bruge en rugemor, der efter fødslen overdrager den fulde forældremyndighed til en biologisk donor.

I mit tilfælde, hvis jeg var homo, ville jeg skide en hatfuld på kirkens anerkendelse. Den betyder intet for mig. Det der betyder noget er nogle lovændringer, der sikrer "de andre" samme rettigheder som den heteroseksuelle del af befolkningen..

Der er kun gråzoner, uanset hvordan man vender og drejer det. Jeg vil helt bestemt mene, at det er bedre for et barn at blive opfostret af et homoseksuelt par der er ansvarlige forældre, end hos et "almingeligt" par der misrøgter den stakkels unge.


bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 01:44:30
Svar/Indlæg:
710/40
har ikke gidet at læse hele tråden igennem..... men min mening er: det er bevist at et barn har brug for både en mor far, for at få input fra begge sider..... og hvis 2 homoer (om det er kvinder eller mænd er lige meget.....) kan gi det barn det input som det normalt ville få må de adoptere lige så tosset de vil....


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2008 03:21:10
Svar/Indlæg:
2127/11
Mit synspunkt er allerede udtrykt mange gange, så kort:

Ja gu skal de så ha lov at opfostre/adoptere børn. Pointen om at der er større chance for at de er sig selv mere bevidst er nogenlunde holdbar tror jeg, og i hvert fald kender jeg mange forælderpar de umuligt kunne ha gjort det dårligere end.

Samtidig: Flertallet af adopterede børn stammer fra lande hvor der er fattigdom, og rigtig mange af dem bor på usle børnehjem. Hvordan skulle deres livskvalitet ikke forbedres drastisk, ved at blive adoptere af et sæt homoer?

Vil barnet blive mobbet? Måske, det kommer an på. Faren er der, det er helt sten sikkert. Men man ser også forældre der har formået at opdrage deres børn med tilstrækkeligt selvværd, og disse børn klarer sig som hovedregel snildt udenom den slags problemer.

Fandme ja til lige rettigheder på området! :yes:


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 09:48:29
Svar/Indlæg:
20170/383
#58

men det vil jo være lidt "forkert", ikke hehe 🙂

Altså, jeg synes egentlig der er komme nogle gode synspunkter frem her sidst i tråden, og jeg kan måske også så være tilbøjelig til at ændre min holdning på visse områder.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 10:01:38
Svar/Indlæg:
3162/326
@ Tom81

Det jeg mener med heksejagt er, at når din holdning er at børn har ret til to forældre, eet af hvert køn, hvorfor er det så homosexuelle der er din baggrund for at starte den her debat? Du siger jo selv at homosexuelle, som alle andre kan ha' problemer der gør dem uegnede til at varetage børn, hvorfor så ikke fokusere på de netop DE problemer, i stedet for hvad folk laver i deres soveværelser?

Din holdning er jo at børn har ret til to forældre, eet af hvert køn, men netop at udvælge en gruppe, der faktisk kan lave en double op på hvad alle enlige forsørgere kan, er helt igennem uforståeligt og er pr. def. heksejagt; at være fordomsfuld.

Og det er skam ikke fordi du pisser mig af, du er bare dobbeltmoralsk, og laver det som jeg skriver i #48

"Den der med, at fordi andre gør noget der er dårligt (børn der mobber f.eks), så i stedet for at fjerne fordommen, så vælger man i stedet at varetage (beskytte) at børn mobber, for det gør de bare...? Nixen bixen, siger jeg bare.

Enten så man sgu være en mand og støtte noget 100% eller også må man være mand nok til at sige de problemer der følger med, ikke er noget man er i stand til at takle.

Børn burde da heller ikke hedde muhammed, for se bare, de får jo ikke arbejde de stakler...

Indse i stedet at det er en selvmodsigende spiral, der hvis man hopper på den, er en man sidder fast i, uden at kunne argumentere fornuftigt, uden vel og mærke også at beskytte retten til at være fordomsfuld (eller at hade uden at ha' en grund til at hade), og det tror jeg vi som mennesker allesammen godt kan se er noget der kun driver til heksejagt.
"

Altså at det er fordomme som dine egne, at det få-tal af enlige forsøgere x2 (homosexuelle par med børn), overskygger det 10.000 gange højere tal af enlige forsørgere x1 (enlige heterosexuelle med børn) der for mine alarmklokker til at ringe, og fortælle dig at det er def. på en heksejagt at oprette et topic med en bestemt målgruppe i sigtekornet du åbenbart ikke syntes har lov at ha' de samme rettigheder som alle os andre.


Mvh. Mads 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 10:09:16
Svar/Indlæg:
20170/383
#63
fordi som jeg også tidligere har sagt, så er det ikke meningen at homoseksuelle skal have børn, hvis det var meningen var vi alle hermafroditter.
Man kan så sige at der vil være en problematik ang enlige forældre, men i langt de fleste tilfælde er der jo også en far eller en mor for sådan et barn et sted, som også varetager barnets interesser.

Og nej, det har sgu godt nok intet med en heksejagt at gøre bare fordi jeg har en anden mening end dig. Som andre også er inde på, så er to mødre ikke dobbelt så godt som en mor, det er sgu da langt ude at være så naiv at tro sådan.

Du kan kalde det fordomme eller hvad du vil.. Men jeg ved da hvad en mand eller kvinde kan give et barn, der er trods alt ret stor forskel på kønnene, og en mand kan IKKE erstatte en kvinde, og heller ikke omvendt, og da slet ikke når det kommer til børneopdragelse.


Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 10:32:43
Svar/Indlæg:
2353/24
Om homoseksuelle må få børn? Som udgangspunkt ja, Det skal ikke stå i loven t det er forbudt = det er lovligt.. Til gengæld skal det offentlige ikke gå ind med kunstig befrugtning eller speciel hjælp til adoption, da det er noget som folk SELV må klare.. enten ved at en af kvinderne i forholdet (hvis det er lesbiske) "boller udenom" med en mand.
Ved mandlige par er det bare ærgerligt..

Kunstig befrugtning er ene og alene for par som SELV har gjort hvad de kunne, for at få børn, men fordi der er en "defekt" (nogen som ikke er 100% optimalt), er de nød til at søge hjælp.. kunstig befrugtning skal ikke bruges til at trodse naturlove.. 2 kvinder vil aldrig kunne få børn sammen, ergo vil det også virke ekstremt unaturligt at de får hjælp til at løse et "problem", som ikke kun er en " lille defekt", men reelt en umulighed.

Hvad bliver det næste så? Skal heteroseksuelle par, så også have hjælp, til kunstig befrugtning, i tilfælde af at sexlivet ikke fungere ordenligt, med begrundelsen "kvinden har ikke lyst til sex, men vil godt have børn"?

Som sagt, en ting er hvad der er tilladt (dvs alt det som ikke direkte er forbudt). En anden ting er hvad man direkte skal opfordre til.. I dette spørgsmål, syntes jeg, at man skal nøjes med at acceptere det, uden at gøre noget som helst andet.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 10:44:36
Svar/Indlæg:
8555/439
#0
Du taler lige som en kirke gænger,kristene er nok det folkfær der har ført flest krige her på moder jord,omkring rasse 😀.

Du er ikke beder en,dem der slå ned på andre mensker,pa:hud/farve/køn......

Jeg er selv ud af en stor familie,af Korsridderne/Johanniterordenen,og ser man tilbage på ders Historie,skal man ikke prale.

Alle Mensker kan opfoster børn.


WhineX
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2008 10:47:20
Svar/Indlæg:
255/44
Interresant emne 🙂

Jeg mener nu at homoseksuelle er midst ligeså gode som et par vel fungerende forældre i vel fungerende familie, men job, hus, bil og dertil hørende.
Det bygger jeg på det grundlag, at jeg kender to som har lesbiske forældre ( dame og dame) og de er begge helt almindeligt, flinke og vel fungerende mennesker, de har alle de ting som børn med "normale" forældre har. venner, job, kærester osv.

Jeg har gået i skole med den ene, og hun er et meget sødt menneske som fungere helt normalt, og jo, der er selvfølgelig nogle mennesker som synes det sjovt at drille hende med det, og det kunne have endt galt.

Det var lige mine guldkorn 😉


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2008 10:59:10
Svar/Indlæg:
1317/46
#64, det er heller ikke meningen at noget nær hundrede procent af alle børn der bliver født skal overleve det første år. Den dag du blev født som menneske befandt du dig i en anden orden en den natur og de dertilhørene regler som gjaldt før mennesket kom til.

Det er noget vrøvl at en dreng, som bliver opfostret af to kvinder ikke kan have mandlige rollemodeller, det er jo ikke ligefrem sådan at børn med homoseksuelle forældrer bliver låst inde i et kosteskab. Jeg går ud fra at alle dem der skriver her har flere rollemodeller end deres forældre. Det er klart at homosekuselle par skal være opmærksom på at barnet vokser op uden enten en mor eller en far, men som jeg siger vi er trådt ud af naturen og ind i en verden hvor vi kæmper om rettigheder ikke for at få mad på bordet. Disse rettigheder bør også gælde for homoseksuelle.

At det kan give problemer i skolen er da et reelt problem, men forhåbentligt vil det på et tidspunkt gå op for de fleste at homoseksuelle med børn er en af verdensordnen, og at de fortjener respekt på lige fod med alle andre.

Grundlæggende mener jeg ikke at det skal være op til politikere eller andre at bestemme over hvordan folk bliver forelsket(med respekt for den seksuelle lavalder). Dermed skal det heller ikke være op til hverken poltikere eller eller andre at bestemme hvordan man grundlæggende vil leve sit liv, igen med det forbehold at love skal overholdes osv.


#69
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 11:26:24
Svar/Indlæg:
2587/91
#65

Øhmm, heteroseksuelle par kan jo netop søge om tilskud til kunstig befrugtning, når sexlivet - af uransagelige årsager - ikke fungerer. Så det er ikke et spørgsmål om hvad det næste bliver, for det er her allerede :)

Loven om kunstig befrugtning
https://www.retsinformation.dk...

EDIT:
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/ar...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 14:18:11
Svar/Indlæg:
20170/383
#68

Men når nu #51 skriver som han gør, så er der vel en grund til det, og han er næppe den eneste der har det sådan. Tror du så selv på at det bliver bedre med to mødre???


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 14:25:35
Svar/Indlæg:
8555/439
tom81
har du tænkt på.hvor mange børn,der stå uden hjem ?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 14:36:22
Svar/Indlæg:
20170/383
#71

hvad har det nu med noget at gøre ??
Det har jo ikke en hat at gøre med denne debat. men her i DK er børn uden hjem heldigvis meget begrænset.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 14:36:46
Svar/Indlæg:
7111/480
har ikke læst alle inlegne kun et par stk med tom81 gamledags holning som jeg ikke deler jeg har kent 2 homoseksuelle men hvor den ene have et barn fra et tidliger ekteskab hvor barnet så bode hjeme hos ham og manen og han var da noget af det kærligste og flinkeste mænsker jeg kener og det er det der tæler i min værden og det med af børne bliver mobet det kan de saktens også blive af alt muligt dumt anet som af de ikke har det nyeste mærke tøj eller vis banet or og far har shoshale problmer så det er helt fint med mig


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2008 15:37:45
Svar/Indlæg:
924/212
#72 meget begrænset? der er stadig mange som mangle forældre, og man kan ikke bare se på det som om at, det er så få, så det er ligemeget. alle skal ha' det godt, kan simpel hen ikke passe at man bare tror børn er en ting man bare lige smider væk hvis man ikke vil ha den.

jeg syntes at det er for dårligt at småbørn bliver set som ting og ikke rigtige mennesker, og de eksempler kan man finde mange af i den normale folkeskole 😕

"hver dag bliver 21 børn givet til de forkerte forældre" bare lige en faktum jeg ville give 😐


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 16:35:38
Svar/Indlæg:
2872/90
De skal kun havde lov hvis de kan finde ud af at opdrage dem ordenligt.

Så et program på dr eller dr2 om lige netop dette for nogen måneder siden.. Og et af lebbe parende skulle under ingen omstændigheder ha børn.. Drenge de havde var da godt nok noget af det mest pivede jeg nogen sinde har set.. Drenge piv af alt.

Måtte han spille fodbold. NEJ! han kunne jo komme til skade. Gik han til dans ja. måtte han lege med våben. NEJ! barnet bliver 100% helt fucked i sin hovedet efter sådan engang beton lebbe opdragelse..

Og det var sådan set stilen hos de andre lebbe par også.. Bøsserne derimod ja de var sgu meget mindre beskyttende. Men nu tror jeg også alle bøsse par har en masse kvinde venner. hvor derimod lebber hader mænd og har derfor ikke nogen mande venner..

Nu vil jeg lige pointere at jeg elsker lebber.. Især på film 😀


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 16:58:13
Svar/Indlæg:
7111/480
75# kener også nolge børn der er pivet og tro da også saktens jeg kune fine nolge de rikke må spile fodbolt uden de er homoseksuelel 😉


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
29-12-2008 17:00:03
Svar/Indlæg:
5363/442
#74 Jeg vil gerne lige se en kilde på dit såkaldte "faktum".. Og teksten til "Facts of life" gælder ikke 😛


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 17:04:51
Svar/Indlæg:
7111/480
77# samme her kom med et link der er troværdig når det nu er et faktum faktum 😉


Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 17:19:21
Svar/Indlæg:
621/31
Tjaa, jeg ville godt nok have været ked af ikke at have en far og en mor. Jeg mener at noget af det første vi lærte i Psykologi, var barnets faser, der inkluderer både en far og en mor. Jeg har heller ikke noget imod homoseksuelle, men er af den personlige holdning, at et barn har ret til en far og en mor.
Her et link til Charlotte Dyremose's udtalelse om samme emne, jeg er 99% enig:
http://dyremose.troetikeksiste...



Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2008 18:06:46
Svar/Indlæg:
1317/46
#75 det gælder da også for andre heteroseksuelle par, pas på med at dømme en befolkningsgruppe ud fra de eksempler som lige passer ind i TV. Hvad mener du med at opdrage ordentligt, det er utroligt som folk mener at noget er rigtigt og noget er forkert(gælder også Tom). Igen så kan du finde eksempler på hetoroseksuelle pars børn som de fleste heller ikke vil kalde ordentligt opdraget

Vores samfund er allerede hårdt belastet med folk syn på hvad der er et rigtigt og et forkert samfund, men samfundet forskellige fra landsdel til landsdel, fra by til by og fra hjem til hjem.

#79 der rigtigt mange der bliver skilt, hvilet betyder at kernefamilien ofte er en illusion. Jeg betragter børn som menneskelige individer, på linje med homoseksuelle par, netop derfor mener jeg ikke at det er muligt at sige at børn opdraget af to mødre eller to fædre behøver at være bedre eller dårligere end børn opdraget af heteroseksuelle eller enlige.

#Tom du prøver at stoppe alle mennesker som en ting til fælles ned i én kasse, og den kasse er tilmed defineret af dig og ikke de mennesker du stopper ned i den. Det er det samme som at stoppe samtlige danske statsborgere ned en kasse og betragte dem allesammen ud fra kenskabet til individ, og måske tilmed et individ som på den ene eller den anden måde er ekstremt. Bare fordi Lundin hakkede sin familie i stykker, så går jeg ikke ud fra at du mener at alle danske mænd hakker deres familier i stykker.

Husk medierne opsøger altid ekstremer fordi det er der de gode historie er, fordi ingen gider høre om de almindelige, men dermed kommer der også billede at nogle grupperinger som virker definerbare fx lesbiske, men som er så forskellige at det ikke giver mening. Folks præferancer til kærlighed er fx også individuel.


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2008 19:25:47
Svar/Indlæg:
924/212
#77 SHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 😲


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2008 19:29:08
Svar/Indlæg:
461/10
Clintin :yes:


Soldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 20:25:51
Svar/Indlæg:
286/42
Som udgangspunkt er jeg nok meget darwinistisk og idet homoseksuelle pr. definition ikke kan forplante sig, burde jeg nok mene, at de ikke skal have børn - hverken på den ene eller den anden måde.

Sagen er blot den, at så simpelt er det ikke. At få børn er en velsignelse og en lykke. At nægte denne lykke for en udvalgt skare af befolkningen, er et brud på min opfattelse af medmenneskelighed.

SELVFØLGELIG SKAL ALLE HAVE RET TIL AT FÅ BØRN - PÅ DEN ENE ELLER DEN ANDEN MÅDE.

Jeg er ikke vred. Kun en smule forundret.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2008 21:46:21
Svar/Indlæg:
1317/46
Soldaten 🙂


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 21:55:00
Svar/Indlæg:
8555/439
Nu kan #0
selv starte med at få børn,før han udtaler sig mere. 😉


#86
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 21:57:36
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg kan meget godt lide det her citat fra Charlotte Dyremose:

"Udgangspunktet for min holdning er, at børn ikke er en ret. Børn er en gave. En fantastisk gave - jeg går lige nu hjemme på barsel, så det ved jeg. Men uanset hvor fantastisk det er at få et barn, så er børn ikke en rettighed. Så jeg bliver irriteret, når der tales om nogens "ret" til at adoptere. Derimod ville jeg ønske, at det var en ret for ethvert barn at have gode og omsorgsfulde forældre. Så når jeg som politiker skal se på, hvad der er en samfundsopgave, er det så at sikre voksne, at de kan blive forældre? Eller er det at sikre, at børn kan få forældre? Det må altid være det sidste. Uanset hvor brændende et ønske de voksne måtte have om at få børn."

Sooo true!!!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 22:06:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #86

Det kan have sin rigtighed ja. Men synes du så ikke omvendt, at det er uretfærdigt, at tage dén beslutning, på vegne at potentielle forældre til velfungerende børn? 🙂


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2008 22:18:01
Svar/Indlæg:
2620/327
#86 Det mener jeg egentlig også, er helt rigtigt. Men det er også derfor, jeg fokuserer på, at alle undersøgelser viser, at børnene har en mindst lige så god opvækst hos homoseksuelle forældre.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
30-12-2008 09:01:04
Svar/Indlæg:
5363/442
Tjaa, jeg ved ikke rigtig. På den enes side synes jeg at børn bør vokse op i en familie med både en far og en mor, at der er to fædre eller mødre virker i mine øjne meget mærkeligt, og noget der potentielt kunne være til skade barnet på en eller andet måde - mobning, forvirring whatever...

Et argument som hedder - "Alle skal have ret til at få børn", kan jeg ikke se nogen som helst mening med. Hvis man er homoseksuel, er det jo ligesom ikke en mulighed ad den naturlige vej, og at gøre det til en mennsekeret er efter min mening helt ude i hampen med det grundlag.

Jeg er dog ikke i tvivl om, at mange homoseksuelle par kan være rigtig gode forældre - mindst lige så gode som konventieonelle par. Og jeg som sådan ser jeg egentlig ikke noget der står i vejen for f.eks. adoption..

For et almindeligt par er det at blive forældre ikke noget man skal kvalificere sig til, hvilket det i grunden burde være. Der er alt for mange mennesker som får børn, hvor de i grunden slet ikke er egnet til det - misbrug af forskellig art osv...

Som det måske fremgår af ovenstående står jeg lidt splittet i spørgsmålet om homoseksuelles ret til kundstig befrugtning og adoption, men umiddelbart hælder jeg mere til at de skal have lov. Jeg er af den overbevisning at disse par sagtens kan være gode forældre, og der er jo heller ikke nogen som forbyder f.eks. drankere, Nazister, DF'ere eller andre sørgelige eksistenser at få børn 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2008 09:07:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #89

Derudover, så er der vel ikke større risiko for, at barnet bliver mobbet, hvis forældrene hedder "Henrik" og "Niels", frem for:
- Bleggusten hud
- Rødt hår
- Briller
- Fedme
- Etc.

🙂


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
30-12-2008 09:09:35
Svar/Indlæg:
5363/442
#90 Precis 🙂


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2008 10:51:02
Svar/Indlæg:
1317/46
#90, når det efter noget tid bliver mere almindeligt med børn af homoseksuelle, så kan det vise sig at være helt naturligt. Vi må jo ikke glemme at heteroseksuelle par også kan få kunstig befrugtning og adoptere.

Desuden er jeg da grundlæggende enig med #86(dvs Dyremose), hun udtaler sig jo ikke om hvad rigtige forældre er. Jeg kender ikke kriterierne for at få kunstig befrugtning udover at det formentligt er et krav at mandenens sædkvalitet er for ringe. Det kunne være oplagt at opstille de samme krav til par der vil have kunstig befrugtning som dem der vil adoptere. På den måde vil det være muligt at sikre at forældrende bliver en gave for endnu flere børn. På den måde er det heller ikke nødvendigt at overveje et generelt forbud mod at homoseksuelle må få børn, da hvert par vil blive vurderet.

#89 din liste over dem der skal forbydes at have børn er ikke helt komplet, du mangler hippier og kanibaler 🙂