Overclocker
Tilføjet:
29-12-2008 23:43:19
Svar/Indlæg:
389/12
Hey. Så nåede min forsinkede julegave frem, bestående af 2 styk Seagate Barracuda 7200.11 320gb harddiske. De skal selvfølgelig i raid0, som mit bundkort også fint understøtter, så vidt jeg kan se. Jeg har haft diskene i pc'en og set at de virker fint hver især.
Problemet er bare at når jeg slår raid til i bios, kan den ikke starte op. Jeg får fejlkoden: "Warning: Have option ROM can not be invoke (Vendor ID:197Bh, Device ID:2363h)", efter skærmen med raid opsætning. Det er ligemeget om jeg har oprettet en raid stripe eller ej, den begynder bare at loade windows fra den gamle disk og stopper med en blue screen. Hvis jeg prøver at starte fra en windows cd siger den: "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".
Jeg har søgt lidt på nettet efter en løsning, og det viser sig at der er mange der har haft samme problmer, men ingen der ved præcist hvad man skal gøre ved det. Efter at have læst et par lignende sager, er jeg kommet frem til den konklusion at det nok er mit grafikkort der åbenbart overlapper en adresse raid-controlleren også bruger.
Så million-spørgsmålet er: Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke? 🙂