Problemer med Zalman RESERATOR XT

Vandkøling d.  30. december. 2008, skrevet af Mandecs
Vist: 344 gange.

Mandecs

Nørd
Tilføjet:
30-12-2008 21:52:09
Svar/Indlæg:
0/1
Godt nytår til alle...

Jeg har et problem med mit vandkøling(Zalman reserator XT). Pumpen virker ikke mere. De sidste 3-4 mdr. er pumpen blevet svagere og svagere og nu vil den slet ikke mere. Den har et par gange gået ud når computeren har været tændt. Det eneste jeg oplever nu når jeg tænder computeren er kun en alarm som kommer pga. den manglende cirkulation.

Ved godt at jeg skal skifte det blå væske, men den har kun været kørende i 9 mdr, så jeg tror ikke det er derfor. Desuden har jeg også kun brugt demineraliseret vand. Har tænkt på om der kan skyldes at der sidder noget i pumpen, enten plastik, metal eller andet. Jeg har ikke haft skilt maskineriet fra hinanden, men vil høre om der er nogen der har oplevet noget tilsvarende, enten med samme system eller andet.

Håber I kan hjælpe...
iNVALiD

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2008 22:48:10
Svar/Indlæg:
644/56
Har du prøvet at puste i slangen for at se om du kan "blæse" igennem. Kan jo være som du siger der sidder noget der i. Ikke blæs for hårdt til at starte med, bare lige for at være sikker 🙂

Men eftersom det ikke er 2 år endnu, så vil jeg da sige det kan være et forsøg at kontakte din forhandler og høre om det er grundlang for at få lavet en RMA og få nyt?

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
03-01-2009 16:28:42
Svar/Indlæg:
494/66
#0 jeg har haft samme problem med mit sæt, opgav simpelthen at gøre mere ved det. Købte et andet og brugte vandtanken fra zalman.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2009 16:49:52
Svar/Indlæg:
20170/383

hvorfor tror du det er pumpen??

Det kan jo ligeså vel være kølehovederne der er stoppet til fx ..