#1 Jeg er delvis enig med dig.
Jeg har også ventet på en opfølger til Fallout-serien i lang tid og var knust da Interplay lukkede ned - og dermed også den umiddelbare mulighed for en opfølger. Dog vil jeg sige at jeg har haft en mere positiv oplevelse med Fallout3 end jeg havde regnet med.
Der er nogle af de referencer der skal være til stede i spillet, omend humoren ikke helt bliver skubbet ud over kanten på samme måde som i de første to spil.
Jeg savner lidt de lange, nogle gange udmattende dialoger, der bare ikke fører nogle vegne; Harold (det nuværende træ) f.eks. var en langt dybere figur i FAllout 2 end i det nye spil.
Historien synes jeg også holder ret godt. Den er brygget på samme mængde bønner som de foregående spil, og det at man har mulighed for at finde så mange sidequests til historien gør også at man kan til- og fravælge det man nu skulle ønske. Ikke præcis som de to første spil, men lig deres opbygning på det historiemæssige område. Jeg har ikke helt taget stilling til om jeg synes det postapokalyptiske element er lidt udvandet efterhånden, men jeg har heller ikke spillet det til ende endnu.
Brugerfladen og det grafiske indtryk er efter min mening en fin opfølger, da den 'gamle' brugerflade både lod en del tilbage at ønske, og selvom grafikken var charmerende, har opdateringerne da givet spillet en mere fængende dimension på det grafiske område.
Brugerfladen vil jeg egentlig ikke sammenligne med Van BUren, da det både er et halvfærdigt og også halvgammelt udkast til et spil efterhånden. BEvares, den nye brugerflade kunne godt bruge en 'zoom-funktion', så man som spiller kunne vælge at spille i samme, velkendte perspektiv som i de foregående spil, men generelt er min holdning at Bethesda har levet godt op til de grafiske forventninger i spillet.
Efter at have skrevet denne smøre kan jeg se flere punkter, hvor jeg er enig og uenig med dig, Cornerrage, og det vidner efter min egen mening om at spillet faktisk er mere nuanceret end det giver udtryk for ved første øjekast.
Men nok om det, det var bare for at give mit besyv med til diskussionen om et af de mest ventede spil nogensinde indenfor RPG-verdenen.
Godt nytår til jer alle
(indsæt selv konfettiblæsende smiley)
- Toft