Noget er smuttet i min PC.

Bundkort / CPU d.  31. december. 2008, skrevet af symsym
Vist: 322 gange.

symsym

Overclocker
Tilføjet:
31-12-2008 12:34:07
Svar/Indlæg:
3/3
Hej

Da jeg tændte min pc'er i dag stod der en stor gnist ud fra gfx og computeren slukkede straks. Grafikkortet lugtede brændt og da jeg prøvede at genstarte. slukkede den selv automatisk efter mindre end 1 sekund. Ingen bip-lyde eller noget. Jeg prøvede dette nogle gange med samme resultat.

Jeg prøvede herefter at tage grafikkortet fra og genstarte. Nu startede computeren op men da mit gfx ikke var sat i er det jo umuligt at sige om andet er gået, da der jo intet skærmbillede er...

Tror i der kan være gået andet end grafikkortet? Da jeg desværre ikke ligger inde med et ekstra pci-e grafikkort kan jeg jo ikke lige umiddelbart skifte ud og prøve forfra....
OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2008 12:54:13
Svar/Indlæg:
1471/40
Du kunne jo tage et kik på grafik kortet, og se om der er synlige tegn på skade

besse

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2008 12:55:58
Svar/Indlæg:
1326/83
Den brændte lugt kan være hvis der ligger støv i køleren.
Ellers tag køleren af og se om der er skader på coren.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
31-12-2008 14:49:19
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvis det kom pludseligt sammen med opstart, så er det næppe støv i en blæser. Og da slet ikke hvis der kom en gnist.

En eller flere dele har ikke kunne klaret den strøm kortet trækker under opstart. Hvis det ikke er moddet, eller er for gammelt, så synes jeg du skal oprette en rma sag. Kortet er tydeligvis defekt.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2008 15:06:03
Svar/Indlæg:
4120/115
Kan nemt være en kondensator der er futtet af... Det er stort set også den eneste kompnent art i en computer som er istand til at lave knald og brag, og betydelige mængder røg 😉

Men hvis den kan starte op uden gfx i computeren, og du eks. kan tænde og slukke for numlock lampen på tastaturet, så ved du den kører... Så hvis det er tilfældet, så send dit gfx retur, hvis du mener der er noget at reklamere over!