Intet skærmbillede.

Diverse d.  31. december. 2008, skrevet af mads_spazz
Vist: 240 gange.

mads_spazz

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2008 13:05:38
Svar/Indlæg:
94/8
Hey folks!
Jeg stødte i et problem, da jeg skulle sætte nogle nye RAM moduler i mine forældres computer..
Det drejer sig om en lidt ældre sag, med en celeron 2,93 Ghz, Radeon 9200 SE og 512 Mb RAM (som jeg prøvede at opgradere). Bundkortet kan jeg ikke umiddelbart huske, men jeg kan hurtigt tjekke det.

Ihvertfald frakoblede jeg strømmen, afladte mig selv, og skilte computeren ad. Jeg fjernede den enkelte 512 Mb PC 3200 RAM, og udskiftede den med 2 x 512 Mb PC 3200 RAM.
Da jeg så koblede strømmen til igen, og tændte computeren, tændte den i højst 2 sekunder, hvorefter den gik ud. Herefter kunne jeg ikke tænde den igen.
Jeg prøvede så at skille computeren ad igen, tjekke alle kabler, tage batteriet ud så BIOS kunne blive reset, sætte de gamle RAM i, og prøve igen.

Nu kunne jeg godt tænde for computeren, men der kom intet skærmbillede.
Jeg prøvede at skifte til de nye RAM, men havde stadig samme problem.
Jeg har prøvet med et andet grafikkort, men har stadig samme problem. Computeren tænder og kører, men der kommer intet skærmbillede. Jeg har testet skærmen på en anden computer, og den fejler intet.

Har I nogen forslag til hvad det kan være?
Har jeg brændt bundkortet af, da jeg første gang tændte computeren, hvor den gik ud igen?

Håber I kan hjæpe.
MVH Mads
Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2008 14:30:44
Svar/Indlæg:
1037/59

Jeg har ingen ide og det her vil hjælpe, men... prøv at tage grafikkortet ud og start computeren, det kan være at det er gået i stykker.

Du har jo intet at miste, så prøv bare. 🙂

mads_spazz

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2008 15:23:01
Svar/Indlæg:
94/8
Jamen så kan jeg jo slet ikke se noget skærmbillede?:s
Jeg kan sagtens tænde computeren, men jeg kan ikke se noget billede. Der er ikke integreret grafikkort i bundkortet, så jeg kan ikke slutte skærmen til, hvis der ikke sidder noget grafikkort i.

Det andet grafikkort jeg har prøvet med, er jeg ikke 100 % sikker på virker, så min umiddelbare tanke er, at grafikkortet er stået af.
Er der andre forslag til hvad der kunne være i vejen?
Bundkort/CPU/RAM defekt der gør at der intet skærmbillede er?

MVH Mads

mads_spazz

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:26:14
Svar/Indlæg:
94/8
Andre forslag?
Tror måske det er grafikkortet, lyder det ikke sådan?

MVH Mads