Det er ganske normalt at elektrikere ikke tror på at kabler kan være pengene værd. Men det er lige så almindeligt, at en god demo i et ordentligt lokale på ordentligt grej, får dem til at åbne øjnene for forskellene 😉
Alt det tekniske har jeg aldrig rigtig fået sat mig ind i. Jeg havde styr på detaljerne ved de kabler jeg solgte, og kunne redeføre for dem, men det er dels for længst glemt, dels satte jeg mig aldrig ned og studerede emnet tilbundsgående.
Tager man et stort rum, et godt anlæg, og en samling kabler, er det mit postulat, at langt de fleste vil kunne høre forskellene. Det er straks lidt mere tricky med hjemme hifi, hvor der ikke nødvendigvis er pladsen til at de helt små detaljer frit kan udfolde sig. Det kan kræve lidt trænede ører, hvis forskellene skal opdages hurtigt og tydelig. Men i min tid som hw pusher, var det ganske normalt at selv den skeptiske kone/kæreste, der egentlig blot var med fordi manden ville have hende med, gik hen og blev endda ret involveret i oplevelsen, og også kunne diskutere forskellene på kablerne. Det er utroligt tilfredsstillende at opleve som sælger 🙂 I virkeligheden var det noget jeg helt bevidst satsede på, for at give kunderne den ekstra oplevelse og glæde med i købet. Alle hifi nørder ved at man ikke kan tage for givet, at konen forstår ens hobby. Når nu jeg opdagede at man kunne få hende med ind over, og vise hende lidt af hvad vores verden går ud på, var det jo bare en fed bonus, Ikke alene for mig, idet salgssituationen blev sjovere, men også fordi at man med sig selv vidste, at man havde leveret betydeligt mere end bare en vare, når kunderne forlod butikken. En af de mange glæder ved at arbejde i en dedikeret hifi butik, fremfor et sted hvor hr og fru DK gør livet surt for sælgerne 😉