Jeg har endnu ikke haft mulighed for selv at lytte til noget XTC, men umiddelbart vil jeg mene at Onkyo er et rigtig godt mærke, men det slår mig lidt, at det er snurrerundt, til et stereo setup.
Det kan self. sagtens lade sig gøre, men i såfald vil jeg mene at pengene er bedre givet ud på en decideret stereo forstærker.
Men som begynder anlæg, der vil langt de fleste blive ellevilde med noget der kan levere en tung og spændstig bund. Ikke at misforstå med slap bulder subwoofer! Plus det at toppen bliver meget klarere end det man er vandt til fra Bilka / Kvikli anlæggene 😉
Men til de penge du selv har fundet udstyr til, der ville jeg nok selv investere i nogle B&W 6xx serie højtalere eller, hvis jeg kunne finde nogle brugte Linn Ninka eller måske til lidt flere $ en Linn Majik.
Og uden at være high-end, så er NADs lille 325BEE forstærker også en rigtig godt og effektstærk lille bastard der river mere rundt i manegen end man umiddelbart skulle tro 😉 Den er til den lidt mere varme og behagelige klang, og kan i den forbindelse godt sammenlignes lidt med Onkyo.
P.S.
Med hensyn til de Dali Concept der bliver foreslået, så er det da nok en bedre højtaler end Kviklis, men for satan det er en ringe, hysterisk og tam højtaler, sammenlignet med andet hifi udstyr... Og især de nævnte begynder* modeller fra B&W og Linn.
(*) Med begynder modeller mener jeg bare at mange producenter i entry level segmentet, netop fremhæver en mere tung bund, og self. de ting der skal være en jaw dropper i forhold til Kvikli modellerne. Men det er ikke det man vil kalde neutral, og derfor ikke high-end i den forstand.