3.8 ghz stabilt @ prime 3 timer.. orkede ikke mere lige pt :D..
alt jeg skulle for at komme over de provokerende 463x8 = 3700 mhz.. var ikke cpu voltage som var hele problemet.. det var min northbridge.. tror i bare jeg var ved at blive idiot efter 4 timers overclocking med fail fail fail :D..
op med northbridge også var jeg kørende.. nu forsøger vi os med 4 ghz :D..
skriver settings her senere med hva jeg har gjort for at opnå disse resultater. køre pt 475x8 @ 3800 mhz clean.
#1: Vi hmm mig og min colA! :D.. ej en lille smutter.. men nyder nu resultaterne fint med min cola 🙂
4 ghz ser ud til at være lige i overkanten da jeg skal ret hæftigt op med voltage på cpuen for at det kommer til at lykkedes.. så må nok prøve at gå efter 3900 istedet for.. det ser ud til pt er køre okay.. har benchet prime 10 min her nu, og det køre under alle omstændighedder :D..
4ghz blev ustabilt allerede efter 3 min
#EDIT..
tror sku jeg skal overveje noget bedre vandkøling.. mit bette thermaltake big water 745i kan sku ikke holde tempen så meget nede når der er så højt oc på spil.. små 74-76 grader full load @ 1.48 voltage på cpu
#3 yeap må jeg sku næsten prøve.. dog skal jeg nok lige forsøge med en lidt mere effektiv køle løsning.. og det har jeg allerede med i tankerne her på farten 🤣
i skriger af grin når jeg siger det.. men here we go :D...
Har sådan en gammel køle taske til bilen som køler til +5 grader eller sådan noget.. og det slog mig jo lige.. den køre på 12v, og bruger kun 3 ampere eller sådan noget.. startede en gammel lorte pc op som jeg bruger som test "center" .. og smækkede + og - på i pc stikket som man sætter til cd drev osv.. og vupti den køler :d..
så nu går jeg med planerne om at lave plads til vandslangerne og montere rediatorene inde i dette kabinet :D.. tror det kunne køle rigtigt godt.. også i den varme sommer 🤣 🤣
#4 yup, har det også i baghovedet.. er jo gammel prof.. eller noget :d.. men kommer da tit med nogen fine resultater :D.. ihvertfald til det køling jeg nu har til rådighed :yes:
#EDIT ..
3900 køre under omstændighedderne fint.. 76 grader max og nu kørt uden fejl i 15 min.. så her forsøger vi os med en stress test..
# Har faktisk prøver noget a la det du prøver engang. Monterede en Zalman Resarator 1 i et køle skab 🙂 . En lidt besværlig måde at gøre det på, men det virkede. P4 prescoot 3.0 clocket til 4,5, og 35 grader under load , 15 idle
FSB 488 multiplier: 8 pci har jeg sat til 103 da den ikke er ustabil der og giver lidt ekstra.. ram manual: 5-5-5-15 (stock timings)
VOLTAGES: CPU: 1.4750 (sluger altså med dette oc) CPU GTL: 0.63x CPU PLL: 1.50 FSB: 1.90 RAM: 2.2 (stock 2.1) og køre nu 1100 eller sådan noget NB 1.5 SB AUTO
just in case.. køre på vand.. mere så i er klar over det godt kan blive varmt :D..
jeg har en Xeon 3070, den skulle bruge 1.35v volt for at køre 3,6 ghz på et Commando, og kun 1,248v for at gøre det samme på et Striker II Formula.. så boardet kan have meget at sige 🙂
Enig med #24 her, den kølefætter vil slet ikke kunne holde temperaturen nede.
Du siger selv den bruger 3 amp ved 12 V, hvilket ved en virkningsprocent på 100 (hvilket den helt sikkert ikke har) kun giver en køleeffekt på 36W - Det vil ikke hjælpe dig, tværtimod tror jeg.
kunne være nice hvis jeg kunne presse den op på 5 ghz
men det krever vist en støre køler inden jeg går igang med det og ville nok også tro at jeg får behov for din hjælp til det oc
er der nogen her der kan anbefalde en rigtig god køler ???...... lige pt med stock køleren her med prime95 i 2 min ved standard hastighed 3.6 ghz bliver den godt 72 grader ved standard vcore 1.4 volt
496*8 @ 3968 @ 1.4950 voltage og med den extra ydelse vs varme må jeg sku nok erkende jeg holder mig til 3900 bare :P.. også op med rammene en smule også er jeg kørende..
Jeg må prøve at se hvad jeg kan presse min op på max med luftkøler 😛
Poulsen, den jeg har bruger til at få min Quad op på 3800MHz og Celeron D 352 op på 5,3 ghz er en NorthQ NQ-3340WLA der er også lavet test af den her på hjemmesiden, den er i hvert fald anbefalelsesværdig