Løs profil på Northbridge??

Bundkort / CPU d.  03. januar. 2009, skrevet af michaelnacho
Vist: 261 gange.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2009 12:32:47
Svar/Indlæg:
281/74
Hey folks.

Har købt det her Gigabyte GA-E7AUM-DS2H mobo med Geforce 9400 onboard.

Som i kan se sidder der en pænt stor køler på svinet og den bliver også pænt varm:

Problemet er at da jeg skulle installere det hele i kabinettet så fik jeg rykket til køleren så den nu ikke sidder fast mere.

Kan skubbe den rundt med fingrene. Der sidder to skruer med fjederbelastning. Synes ik det virker til at være særlig smart.

Jeg tog køleren af og skrabede det gamle pasta af og gav det noget nyt artic silver 5.

men den glider stadig rundt jo.

hvad gør i andre? og hvorfor sidder den ikke ordentligt lige på og fast ligesom en cpu køler? kan ik se meningen i at den skal fedte rundt..
don

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2009 12:49:09
Svar/Indlæg:
1380/8
du kan sætte den fast med strips

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2009 12:58:15
Svar/Indlæg:
789/17
Har selv samme board i en htpc (mener jeg) og har monteret et par stykker af dem. har altid haft det problem at nb bliver 70-90 grader varmt efter lang tid load :( har egentligt aldrig gjort noget ved det da det ikke har betydet noget for dem. men de har da helt sikkert ikke godt af det.

strips eller skruer og møtrikker vil være mit bedste råd til montage ;)

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2009 13:01:55
Svar/Indlæg:
281/74
Ok cool nok. Men undre mig sku bare over den der fjeder løsning der er standard?

Og på de profiler man kan købe rundt omkring så er de også med fjedre. Virker da rimelig fesent?

Men vil da også prøve at arbejde på at få lave en ordentlig løsning istedet for det pjat der.. det skal da sidde ligeså godt som en cpu køler så pastaen også kan overføre varmen ordentligt til køleprofilen. Lige pt er pastaen jo bare kørt udover kanterne sikkert. :no:

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2009 17:20:23
Svar/Indlæg:
281/74
Var lige i silvan idag og købe en pose med bolte og møtrikker så fik bikset noget sammen så nu sidder det helt tight og kan ikke rokkes fra sidde til sidde. hullerne er 3mm så fatter ik hvorfor de bruger 2mm skruer så lortet sidder løst.. mææærkeligt.. Men håber bare det kommer til at køre som det skal nu 🙂