3dmark score i anmelserne forslag

Benchmark/ OC d.  03. januar. 2009, skrevet af saiot
Vist: 426 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2009 18:53:09
Svar/Indlæg:
7111/480
hej jeg skrav med mads her den anden dag for af høre hvordan i tester jegeres gfx kort han mener af når i sakriver en score så er det den samlet score fra 3d mark men det varier jo også fra hvad der ellers er i maskinen så kune det ikke være en god ide af skrive gpu socren ved ikke om nolge af jer gør det men mads brugte iverfal bare den samlet score er fordi jeg brugt rmilig langtid på af fine en gpu score på et HD4870X2 her den anden dag og det var fra en privat jeg fant om ikke anet så kune man jo skrive gpu socren og så den samlet og sedfølig geler mit forslag gfx kort men det same kune man jo også gøre når det galt cpu håber af høre hvad i andre mener 🙂
hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2009 21:22:32
Svar/Indlæg:
2845/99

altså jeg skriver bare den samlet score, så må man jo også vægte lidt selv om mit system bare er super dårligt eller super godt. Selvfølgelig vil en selvstændig GPU score da helt klart hjælpe, men den bliver jo også hjulpet på vej af CPU osv 😉

Reverb

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2009 02:35:04
Svar/Indlæg:
454/68
Man kan hurtigt på ORB'en på futuremark finde de indviduelle resultater hvis man vil sammenligne. Man skal bare huske at logge ind først 🙂

#1: Præcis... man kan desværre ikke 100% isolere en GPU score i 3Dmark... den er stadig også påvirket i nogen grad af CPU'en.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 16:52:51
Svar/Indlæg:
7111/480
1# ved jeg godt men i anmelser kan man se vilke cpu der er brugt og så selv ringe lidt alt anet lige vild et give et beder bilet af gfx når det kun er gpu score og ikke det samlet sjovt ingen skribenter gider af komentere det det er jo bare et forslag 🙂

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 17:04:56
Svar/Indlæg:
1776/116
Well, det er jo igen et spørgsmål om hvilke benchmarks man kører, og hvor meget man vil have med.

Man kunne jo offentliggøre en milliard tal fra hver benchmark, men når 99 ud af 100 bruger kun kigger på den samlede 3DMark score vil det blot være unødvendigt fyld at skrive GPU scoren også.

Jeg siger ikke at GPU-scoren er et dårligt sammenligningsgrundlag, men ind imellem må der trækkes nogle grænser for hvor meget data og hvor mange benchmarks der skal være med i et review.

Vi har ikke nogen fælles benchmark-suite hos skribenterne, så det vil være op til den enkelte skribent. Nu tester jeg ikke selv grafikkort mere, men personligt vil jeg mene at det er nok med en enkelt Futuremark score pr. program(dvs. den samlede). Hvis der er andre skribenter der vælger at inkludere GPU-scoren er det op til dem, men i sidste ende handler det om at vælge de benchmarks som er pålidelige, og som flest mulige læsere finder relevante.