Mine Altec Lansing MX-5021 kan spille 103 db (ved ikke hvordan de har målt det og ved hvilken frekvens område det er,smalt,bredt) men de kan spille højt nok i diskanten og mellemtonen,men jeg synes ofte bassen er det svageste led i en højtaler, fordi den ofte ikke kan følge med mellemtonen og diskanten, den begynder hurtigere at blive overbelastet .
Musik med trentemøller, timbaland eller visse numre med Mikael Simpson er bassen ikke så god til at kunne klare, ved høj lydstyrke(103 db er høj men ikke vildt højt,) jeg fremhæver generalt ikke bassen, meget ofte justere jeg slet ikke bassen selv om visse numre har alt for lidt,lav bas, men visse musik genre skal bare spilles højt(eller med meget bas) og der mangler der altså lidt i bassen, foruden bedre bas håber jeg selvfølgelig også at kunne få bedre mellemtone og diskant.
Har også læst mange test af min højtaler hvor man nævnte at man godt ville have haft en kraftiger,vildere bas.
Mit problem er også at jeg har behov for at høre creativene og ingen i odense har dem her og nu,de eneste, midtdata, for den først 14 januar i følge deres hjemmeside.