Valg mellem 2 (bas) Pc Højtaler

Diverse d.  03. januar. 2009, skrevet af gasolin
Vist: 392 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2009 23:10:21
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har nogen Altec Lansing Mx-5021 som er ikke er i stykker,men jeg vil skifte dem ud med et sæt Creative Gigavorks T3 eller Logitech Z-2300

http://www.edbpriser.dk/Produc...

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Årsagen til at jeg vil købe nye pc højtaler er at jeg vil have lidt mere bas og også gerne en lidt bedre lyd generalt,begge højtaler kan spille meget højt, især logitechen, har jeg set på youtube spille helt op mod 115 db (vildt), jeg kan nemt finde et sted i odense hvor de har et logitech sæt men kun Midtdata sælger creative sættet(på deres hjemmeside står der at de først har dem den 14 januar) men der nåede jeg desværre ikke ud før de lukkede og er ikke sikker på de har så ikke et sæt jeg kan lytte til, hvad skal jeg så gøre, jeg skal selvfølgelig høre om de lyder bedre end logitech sættet og måske noget om hvor højt de kan spille o.s.v.

Der er nemlig ingen andre end midtdata der har creative sættet til salg, hverken fona,elgiganten, computercity,expert,klingenbergdata,Tjdata,Proconsult,aage og bilka sælger creativene !

Logitech sættet kan spille mega højt hvor højt kan creative sættet spille ?

Hvad for et sæt har den bedste lyd ?

Sættet skal bruges med en alm Toshiba bærbar med et Creative usb X-mod lydkort, har set at jeg ikke bare kan købe lidt bedre højtaler og signal kabel til Logitech sættet (det er ikke løst kabel man kan afmontere) kan jeg det med creative sættet ?
phgn99

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2009 01:17:25
Svar/Indlæg:
722/67
det er samme link :)

korben

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 01:36:49
Svar/Indlæg:
1081/251
#0 øøøøhhh samme link. Jeg har selv Logitech Z-2300 lige nu til min PC. ( de er godt nok sat til mit ene tv lige nu) De spiller helt ok til prisen og ja de spiller også højt nok til mig. Det er langt fra en hifi højtaler men til den pris syntes jeg at du får rigtig meget lyd for dine penge..

Jeg kender ikke Creative Gigavorks T3 men jeg synets da ud fra deres data at der er en mere power i Z-2300 hvis det kun er det du går efter. og de har næsten samme Responsbåndbredde

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 02:09:17
Svar/Indlæg:
5506/640
Link rettet, sorry ☹

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 02:24:12
Svar/Indlæg:
5506/640
Mine Altec Lansing MX-5021 kan spille 103 db (ved ikke hvordan de har målt det og ved hvilken frekvens område det er,smalt,bredt) men de kan spille højt nok i diskanten og mellemtonen,men jeg synes ofte bassen er det svageste led i en højtaler, fordi den ofte ikke kan følge med mellemtonen og diskanten, den begynder hurtigere at blive overbelastet .

Musik med trentemøller, timbaland eller visse numre med Mikael Simpson er bassen ikke så god til at kunne klare, ved høj lydstyrke(103 db er høj men ikke vildt højt,) jeg fremhæver generalt ikke bassen, meget ofte justere jeg slet ikke bassen selv om visse numre har alt for lidt,lav bas, men visse musik genre skal bare spilles højt(eller med meget bas) og der mangler der altså lidt i bassen, foruden bedre bas håber jeg selvfølgelig også at kunne få bedre mellemtone og diskant.

Har også læst mange test af min højtaler hvor man nævnte at man godt ville have haft en kraftiger,vildere bas.

Mit problem er også at jeg har behov for at høre creativene og ingen i odense har dem her og nu,de eneste, midtdata, for den først 14 januar i følge deres hjemmeside.

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2009 14:06:30
Svar/Indlæg:
1369/75

Med Z-2300 er problemet ihvertfald ikke at bassen ikke kan følge satteliterne, nærmere omvendt.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 16:06:58
Svar/Indlæg:
5506/640
Det er jo også sådan med multimedia pc højtaler som med cervin vega nobody screams out for more treble altså ingen råber op om at de vil have en højtaler med mere diskant.Men det jeg savner er en bedre (kraftigere)bas, f.eks har jeg nogen audiovector der skal have nye mellemtoner der mørnet i kantophænget (har jeg opgivet)og selv om de har 2 x 2 stk 8" gule focal bas enheder så er bassen også den svageste led, når bassen bliver letter overbelastet så er stadig mere power i diskanten og mellemtonen.