Tiltag på hwt.dk Karakter Fornyelse

Diverse d.  04. januar. 2009, skrevet af hansen2605
Vist: 638 gange.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 00:55:49
Svar/Indlæg:
2845/99
På opfordring af crew på hwt.dk oprettes der hermed et indlæg om nogle nye tiltag på hwt.dk

Sagen er i den korte der er flere som ønsker at få ændret karakter givelsen på de forskellige produkter så den afspejler virkeligheden mere. De fleste er jo foreksempel ligeglade med hvordan en harddisk ser ud, så længde den er virker og kan sit kram.

De er som følger - i alfabetisk orden:
Barebones

Bundkort

Innovation/Teknologi - 15%

Bundle/Tilbehør - 15%

Design/Layout - 20 %

Ydelse - 30%

Pris - 20%

Bærebare
CD/DVD (generelt, optiske drev)

CPU

Innovation/Teknologi - 25%

Bundle/Tilbehør - NA

Design/Layout - 10%

Ydelse - 40%

Pris - 25%

Diverse*
Fjernbetjeninger
Foto

Graffikkort

Bundle/Tilbehør - 15%

Design/Layout - 15%

Ydelse - 30%

Pris - 15%

Harddiske

Innovation/Teknologi - 20%

Bundle/Tilbehør - 10%

Design/Layout - 10%

Ydelse - 45%

Pris - 15%

HWT Exclusive*

Kabinetter

Bundle/Tilbehør - 20%

Design/Layout - 25%

Ydelse - 20%

Pris - 20%

Komplette systemer

Køling

Bundle/Tilbehør - 10%

Design/Layout - 15%

Ydelse - 35%

Pris - 20%

LCD-TV
Lyd (højttalere, lydsystemer og lydkort)
Messer*
Netværk

Ram

Bundle/Tilbehør - 5%

Design/Layout - 15%

Ydelse - 45%

Pris - 20%

Skærme

Software/spil

Innovation/Teknologi - 30%

Bundle/Tilbehør - 10%

Design/Layout - 20%

Ydelse - 20%

Pris - 20%

Strømforsyninger

Bundle/Tilbehør - 15%

Design/Layout - 10%

Ydelse - 35%

Pris - 15%

Styre-enheder
Tilbehør
TV- & Videokort

Jeg vil gerne høre mere om dette, og jeg håber folk vil holde OT ude fra dette forum da det vil gøre det mere besværligt for mig og andre at holde styr på hvad der egentligt bliver skrevet^^
Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 00:57:09
Svar/Indlæg:
6624/113
Du smider bare mig eller NoNig en PM - så rydder vi op med den hårdeste hånd. 😎

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 00:59:15
Svar/Indlæg:
2072/117
Hvis der skal laves et enkeltvis vægtning af hver kategori som folk er nogenlunde enige om, tror du så ikke der skal FLERE tråde til hvis der skal ordnes så mange katagorier.

Siger det bare fra start af, da jeg hurtigt tror den her tråd bliver MEGET roder.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
04-01-2009 01:01:13
Svar/Indlæg:
15982/637
#2: Næh man giver jo bare forslag som kan tages til efterretning af crew som i sidste ende bestemmer resultatet.
Roddet må crew styre 😉

så vil jeg da give min vurdering af hvordan jeg mener det kunne se ud. Vist med den procentvise vægtning for hver kategori.

Bundkort

Bundle/Tilbehør - 15%

Design/Layout - 20 %

Ydelse - 30%

Pris - 20%

CPU

Bundle/Tilbehør - 5%

Design/Layout - 10%

Ydelse - 40%

Pris - 20%

Grafikkort

Bundle/Tilbehør - 15%

Design/Layout - 15%

Ydelse - 30%

Pris - 15%

Harddiske

Bundle/Tilbehør - 10%

Design/Layout - 10%

Ydelse - 45%

Pris - 15%

Kabinetter

Bundle/Tilbehør - 20%

Design/Layout - 25%

Ydelse - 20%

Pris - 20%

Køling

Bundle/Tilbehør - 10%

Design/Layout - 15%

Ydelse - 35%

Pris - 20%

RAM

Bundle/Tilbehør - 5%

Design/Layout - 15%

Ydelse - 45%

Pris - 20%

Software/Spil

Innovation/Teknologi - 30%

Bundle/Tilbehør - 10%

Design/Layout - 20%

Ydelse - 20%

Pris - 20%

Strømforsyninger

Bundle/Tilbehør - 15%

Design/Layout - 10%

Ydelse - 35%

Pris - 15%

Min vurdering af sagerne, men dermed ikke "løsningen".
Min vægtning på pris ligger måske generelt højt, men jeg går temmelig højt op i pris/ydelsesforhold 🙂

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 01:03:13
Svar/Indlæg:
2845/99

som #3 siger, så gør det ikke mig noget, crew ryder op og fjerner unødvendigt pjat herinde fra 🤡

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 01:11:54
Svar/Indlæg:
8555/439
Innovation/Teknologi 1 til 10

Bundle/Tilbehør 1 til 10

Design/Layout 1 til 10

Ydelse 1 til 10

Pris 1 til 10

stjerner

et vis antal stjerner,vil så udløse en pokal af en art ?

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 01:13:45
Svar/Indlæg:
5750/124
ser fint ud, selvom jeg nok vil gå lidt mere op i prisen ved det meste HW. Med spil vil jeg dog sige det MAX må være 5% Da vi alle godt ved at nye spil koster det samme, som alle de andre nye til samme platform 🤣

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 02:18:58
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg syntes slet ikke at design/layout skal have nogen som helst indflydelse på harddiske og cpu´er da alle hardiske næsten ligner hinanden og en cpu slet ikke kan ses da den sidder under en køler.
Og så måtte design/layout godt sættes op til 15-20% på psu´er da den kan ses 🙂

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 02:25:27
Svar/Indlæg:
3162/326

Det er ikke fordi jeg har noget imod en ændring i systemet, men det forslag du kommer med ser jeg ingen fremtid i, og det er der flere, men især 1 enklelt og indlysende årsag til:

Det er alt for rodet!

Det vil være alt, alt for indviklet at forklare en gns. forbruger/hwt-læser hvordan, og på hvilket grundlag netop dette produkt er vurderet. Og hvad værre er, så tror jeg det bliver endnu sværere for producenterne at hitte hoved og hale i det (der jo ultimativt er dem der leverer varen).

Jeg kan derimod anbefale at man læser hvad der står (og læser mellem linierne), og så ellers bruger den endelige score som en reference, der skal bruges kun ift. produkter i samme kategori.

Jeg kan godt se det urimelige i at RAM f.eks bliver bedømt på en ikke eksisterende bundle, så derfor findes der netop også kategorier hvor vi helt fjerner en, eller flere af de kategorier der kan gives point i. På den måde vil 5 points i bare to kategoorier f.eks stadig gi' 100% i score.

Mvh. Mads 🙂

Reverb

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2009 02:29:29
Svar/Indlæg:
454/68
#8: Der er faktisk sites der bruger den procentvise vægtning af kategorierne med stor succes 🙂 Jeg kan ikke se der vil være nogen forvirring hvis læseren bare bliver præsenteret med hvordan den samlede karakter bliver udregnet.
Ej forglemme er at forslaget til forbedring blev fremsat af crew... så er det ikke lidt hurtigt at skyde et forslag i sænk inden det er præsenteret ? 🙂

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 02:55:06
Svar/Indlæg:
4657/53
Her er min mening.
Bundkort

Bundle/Tilbehør - 5%

Design/Layout - 10 %

Ydelse - 40%

Pris - 30%

CPU

Bundle/Tilbehør - NA

Design/Layout - 0%

Ydelse - 60%

Pris - 20%

Harddiske

Bundle/Tilbehør - 0%

Design/Layout - 0%

Ydelse - 55%

Pris - 25%

resten er så tæt på , at jeg ikke vil rette i det.
Men det er ydelsen kontra pris,der skal være det afgørende efter min mening.
det er jo ikke en casemod side det her. det er ydelsen vi alle går efter.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2009 10:20:47
Svar/Indlæg:
1317/46
#8 det er jeg enig i, et system bliver nødt til at være simpelt. Jeg er kommet med mange foreslag tidligere, her et nyt og simppelt system.

NoNig henviser i en tidligere tråd til at der tidligere på siden er blevet brugt godt og skidt, altså en liste over det der er godt og skidt. Det system i sig selv vil betyde at der ikke er nogen forvirring om hvordan de forskellige dele skal vægtes. Fx hvis et produkt har en god pris, så skriv det under godt.

Derudover skal der gives én overvordnet karakter for produktet for at gøre det klart hvad skribenten mener om produktet. Systemet er ikke originalt, men det fungere, eftersom det ikke er nødvendigt at stoppe hvert produkt ned i nogle predefinrede kasser Derimod er det op til skribenten alene at beslutte hvad der godt og skidt.

Som jeg tidligere har foreslået, så synes jeg pokalsystemet skal droppes i hver enkelt test(alternativt gør det sværre at få en pokal), dette kunne erstattes af awardartikel sidst på året, hvor der uddeles priser eller pokaler. På den måde er det også kun de bedste produkter som får en særlig udemærkelse.

Bemærk at de systemer der præsenteres i #10 m.fl. ikke er et hak bedre det der eksisterer:
1. det gør karaktersystemet endnu mere uigennemskueligt
2. der vil stadigt og vil altid være uenighed om hvordan hvert enkelt produkt skal vægtes. fx harddisk, der er der flere som mener design layout skal vægtes 0%, hvis jeg køber en ekstern harddisk så er design vigtigt. Desuden ville jeg altid vægte pris mere end 50%, hvorimod en med rigtigt mange(måske mig selv om nogle år) går mere op i ydelsen.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 10:21:58
Svar/Indlæg:
4536/104
Jeg er enig med #5, dog med en ide om at det kunne være fedt hvis der så var en Pokal/titel til alle kategorier, hvor man ku sige et 10 tal i en kategori = udløser 1 pokal type, og en i en anden kategori ville så udløse en anden. Hvis eksembelvis et produkt har 3*10 taller, i ydelse + pris + bundle, så kunne det jo give følgende:

Bundle: 10 = high vavled content adward eller ekstreme bundled hardware adward.(eller noget i den still).

og

Ydelse: 10 = High preformance Produkt adward / Extreme Preformning OC produkt adward

og.

Pris: 10 = Low cost Valve Adward / Extreme Cheap produkt adward.

og så kunne man lave nogle sammenflætninger til de forskellige ting, så hvis der blev givet 10/10 i ydelse/pris, så kunne den blive Ultimate price/preformance adwarded, eller noget i den still.

Og ja forøvrigt, lav mere af testne på engelsk også tak.(specielt grundet potientalet i at hente udenlandske viewesrs, hvilket imo ikke kan være særligt godt atm, da de jo ikke fatter særlig meget af testne ud over de 2-8 linier der står på engelsk.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
04-01-2009 10:40:16
Svar/Indlæg:
5363/442
#11 Som det ser ud nu, har vi ingen planer om at gå væk fra at give en karakter i forskellige kategorier. Og at argumentere for dette vil intet ændre, din holdning er dog noteret. Vi har i forvejen en overordnet karakter...
Angående pokaler, så har du haft det oppe før, og det bliver stadig ikke ændret.

Jeg synes faktisk godt om det foreslaget om differentierede karakterer, da det giver en mere fair vægtning af karaktererne i forhold til den endelige karakter. Selvfølgelig vil der være uenighed, men så er det jo op til os i Crew om at tage en beslutning som er den "fælles bedste"...

#12 Flere pokaler kommer der (hvis jeg har noget at skulle have sagt) ikke. Som du nævner det vil det give mere forvirring end gavn, og virke dybt useriøst at give et produkt 2-3 awards...

Vi har snakket om flere engelske tests, men har vurderet det ikke vil være arbejdet værd. Det tager jo rigtig meget tid at oversætte sådan en artikel, og vores hovedfokus er og bliver på danskerne.

Hvis I vil diskutere det så gør det i denne tråd:
http://hwt.dk/forumthread.aspx...

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 11:20:05
Svar/Indlæg:
2845/99

Riis 🙂

Må man spørge hvorfor bundle til en cpu ikke skal have indflydelse? 🙂

Bare sådan lidt nysgerrig, da jeg ikke syntes det er helt slemt der ligger foreksempel en ny køler med? 😲

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 11:22:53
Svar/Indlæg:
3332/33
Jeg håber altså ikke i tager tweakups "tweak'o'meter" i overvejelse, for det er da nok noget af det ringeste og som de endda ikke kan finde ud af at bruge imo.

Karakterer har generelt altid været pisse unfair at give, ligesom i skolen og så mange andre steder.
Det er meget vigtigt med en skriftlig gennemgang af produktet, som crew i forvejen laver. Og efter min mening burde det mere eller mindre være nok.
Hvis folk er ude efter et produkt skal de ikke tro at det anmeldelsen siger er 100% korrekt. Vi ser jo alle med forskellige øjne, så medmindre vi har tale om et super godt eller super dårligt produkt, så er det svært at give en "fair" karakter som alle kan forholde sig fuldkomment til.

Jeg synes det er fint nok som det er nu, de karakterer der bliver givet kan jo altid tages op til diskussion under anmeldelsen.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 11:29:19
Svar/Indlæg:
2845/99

det med den eksterne harddisk, har jeg ihvertfald foreslået her på siden at der bliver lavet en hel kategori som hedder ekstern lagring da de 2 ting i mine øjne ikke skal ligge under samme kategori 😉

Angående om vi kan bruge det til noget, så kommer det os selv til hjælp når den sidste karakter bliver givet, det er jo trods alt os (som et fælles marked) der giver liv til de forskellige producenter, og nu mere de enten bliver rost/pisket for deres tiltag, nu lettere har vi også ved at komme ind på nogle produkter vi kan bruge? Personligt syntes jeg selv Intel lige skulle slå koldt vand i hovedet istedet for at smække 2 nye platforme op i løbet af no time?

Angående om det nye system fungere, jo det gør det, mange andre vægter også anderledes, du gør det selv hver gang du åbner en ny pakke hjemme hos dig, du kaster diverse skruer osv over højre skulder og flår graffikkortet op og lader resten forsvinde ud i det ukendte.....

Der har du allered lavet den her;

Innovation/teknologi: 3
Bundle/tilbehør: 1
Design/layout: 1
Software/bios: 4
Ydelse: 5
Pris: 4

Alt i alt en 50% score..... du har lige købt et lorte gfx, dit hd4850 har scoret 50%....

Du køber jo ikke et graffikkort pågrund af indpakningen eller spillet der ligger ved siden af..... du køber et graffikkort fordi du vil have rå ydelse eller ydelse kontra pengepungen.....

Som systemet var nu, ville dit graffikkort egentligt ikke klare sig specielt godt, bare fordi der manglede et spil eller at kølerløsningen ikke var den pæneste, men det fungere egentligt ret godt....

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2009 12:11:47
Svar/Indlæg:
1317/46
Det system #10 lægger op til er håbløst eftersom der over 30produkt kategorier på siden.

Fordelen ved tweakometeret at der gives én konklusion én karakter. Tilgændgæld er deres anmeldelser sjældent af en høj kvalitet, af den simple årsag at dde ikke skriver dansk.

Til dem der ikke nåede at læse mit svar til #13(så findes det her http://hwt.dk/forumthread.aspx... som svar #124), så er her en liste over de sider som jeg synes har gode elementer til et karaktersystem:
Tweak/tweakups simple karaktersystemer
Firingsqauds balistiske rapport, uden at der gives karakter i hver kategori
Toms hvor der bare blive givet en konklusion

Nu håber jeg crew kommer med nogle konkrete foreslag og rammer for hvad der kan/ikke kan ændres?

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
04-01-2009 12:22:12
Svar/Indlæg:
5363/442
#17 Det er da overhoved ikke håbløst. Det er da ikke svært at justere lidt på dem alle, eller på de 7 største kategorier...

Mig bekendt er Tweakups artikler på dansk? Og det her er jo en diskution der ingen vejne kommer. Vi HAR jo i forvejen en procentkarakter, men at lade den stå alene giver ingen mening.

Det eneste jeg kan tage med fra det du skriver, er en pro/con liste, hvilket man kunne overveje for overskuelighedens/enkelhedens skyld. For og imod er dog allerede taget med i anmeldelserne i kraft at konklusionen, og delkonklusionerne under hver kategori..

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 12:30:14
Svar/Indlæg:
4657/53
#14 ja da det er fordi det er box køleren ,hvis man køber den med køler .
boxkøleren er og bliver en nødløsning.
De fleste køber også OEM uden køler, hvis den er billigere .

Oki er det så en helt nyt system der skal til eller hva.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 12:32:44
Svar/Indlæg:
2845/99

hmm, ja men syntes da stadig man ser engang imellem hvad box køleren egentligt kan udrette? de nye boxkølere til LGA1336 gør det da fortrinligt i mine øjne? næsten ligeså god som mange 2 parts kølere....

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 12:51:24
Svar/Indlæg:
3162/326
@Alle

Argumentet for at oprette et system der vægter de forskellige points-givende kategorier er, efter hvad jeg har forstået, at en harddisk f.eks ikke må vægtes på design.

Fair nok, men prøv så lige at overvej hvordan vores system fungerer...

Hvis man fjerner en kategori, så vil det antal points der så "mangler" ikke ha' indflydelse på den endelige score. Som eks. at 2 x 5 points f.eks stadig vil gi' 100% (5-5 = 100% og altså ikke 40% efter en 5-5-0-0-0 skala).

Måden vi giver karakter på kan også fifles med af den enkelte skribent, sådan at man kan vælge at kalde en kategori noget andet - design kan så erstattes af strømforbrug for en harddisk hvis man syntes det er på sin plads.

På den måde ender man altså med samme system som det der er foreslået, og så er det op til den enkelte skribent at gi' points efter hvad det er personen vægter - altså jo dygtigere og mere erfaren skribent, jo mere "præcis" vil pointgivningen være.

Systemet er, som jeg allerede har nævnt, indviklet nok som det er i forvejen, og med forskellige procentsatser på hver enkelt-kategori, så er jeg bange for at det for det første ender i ren kaos, for det andet vil karatersystemet stjæle alt for meget af opmærksomheden, simpelthen fordi det kræver meget mere af læseren. Det vil så igen få selve produktet til at stå i skyggen, og en karakter vil i stedet hapse pladsen.

Det perfekte ratingsystem findes ikke, fordi hver enkelt skribent ser forskelligt på et produkt, og sådan vil det altid være. Jeg kan kun anbefale at man læser hele artiklen, hvorpå man så danner sit eget indtryk, og så derefter vægter denne mening imod skribentes, da det er dér den individuelle votering opstår, præcist som det gælder for skribenten. Uanset hvad man ender med at bruge, paphatte eller stjerner og ligemeget hvordan disse deles ud og i hvilke mængder, så vil en given score være givet af et menneske - ikke en maskine... Og så længe systemet er enkelt, så fremgår dette også forholdsvist tydeligt, og man kan derfor danne sin egen mening (hvilket også er meningen), da vi på ingen måde skal diktere hvilket hardware folk skal købe. At gøre systemet mere indviklet vil kun forsøge at skjule denne menneskelige fejlmargin, og så forsvinder den kvalitet der er i at ligefrem modargumentere en skribent og dennes holdninger (for vi er hverken guder eller dommere - bare alm. hardware nørder som alle jer andre).

>EDIT: Det med en plus / minus liste syntes jeg er en god idé. Det vil være en god supllerende måde at vægte de små særheder, der måske ikke fortjener at trække en karatér op eller ned for et produkt.

Mvh. Mads

Simson719

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2009 13:11:49
Svar/Indlæg:
370/19
Jeg vil give #21 at det i fremlægger vil være alt for besværligt, og folk vil jo uden tvivl personligt vægte ting forskelligt, og jeg synes ikke hwt skal diktere hvad der er vigtigst.

Jeg har dog selv et par bud på ting der kan ændres, så må crew jo selv bestemme om de vil tage det op eller ej.

1. Som andre også har nævnt en karakterskala der går højere op, så man er i stand til at give en lidt mere "farverig" individuel karakter (men så igen er det jo op til skribenten hvad de vælger og give, og ingen siger de har ret)

2. en ny vurderings kategori, strømforbrug, eller måske strømforbrug kontra ydelse, det er selvfølgelig udelukket i en del kategorier som kabinetter osv, men jeg synes stadig det er relevant i den verden vi lever i, og det er jo praktisk for folk der vil bygge et mediecenter, og andre ting der helst ikke skal kobles direkte på kraftværket.

3. Helt fjerne den samlede vurdering, fordi jeg synes den er ubrugelig, den er måske praktisk for folk som ikke gidder og læse hele reviewet, og stoler blindt på alle test-sites, men jeg synes at folk selv burde være i stand til at vægte de forskellige ting.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2009 13:57:08
Svar/Indlæg:
14079/622
Helt ærligt, så synes jeg visse folk går alt for meget op i "rating".
Personligt synes jeg, at HwT's ratingsystem fungerer rigtig godt, og er langt bedre end hvad man ser andre steder. Synes den enkelte skribent, at "design" er irrelevant ved et produkt, tages kategorien ud af betragtning med "N/A" - hvis kategorien kun har ringe betydning, bedømmer man måske mildere. Og så løser det jo sig selv.
Det er alt for ugennemsigtigt, hvis tingene skal vægtes forskelligt. :yes:

Summa summarum - ingen ratingsystemer er perfekte. Man bør altid læse konklusionen; den er der af samme grund, og giver et samlet billede af, hvordan det pågældende produkt er. 🙂

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2009 14:18:46
Svar/Indlæg:
1317/46
#22 og #23 fordelen ved en konklusion/rating system er at det giver et overblik over testens resultater, hvilket giver dig mulighed for at overveje om du vil læse resten.

Som Emillios skriver så er intet rating system perfekt, hvilket jeg er enig, det er også derfor jeg er enig og synes en vægtning af de enkelte kategorier er ligegyldig. Dog er det dumt at bedømme en kategori mildere, så er det bedre at tage den ud, eftersom det ellers vill give et forkert billede.

Det er muligt at skal der går højere op vil løse problemet(som #22 skriver), det kombineret med der måske i højere grad bliver overvejet hvilke kategorier der er ligegyldige, således at bundle fx bliver taget væk de steder det er ligegyldigt, fx harddiske.

Et rating system som går op til 10 eller 100 burde vel også være let at implementere og det de gamle tests ville endda kunne konverteres.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
05-01-2009 00:01:44
Svar/Indlæg:
15982/637
Altså folkens nu må i lige... denne tråd var til for at GIVE FORSLAG ! Hvis man vil diskutere, så tag da den anden tråd.... altså gesh. Bolden bliver netop givet op til dette tiltag i den anden tråd, men alligevel ser den ikke ud til at falde i god jord - I sparker sku jer selv lidt i kuglerne imo. :no:

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2009 09:58:07
Svar/Indlæg:
1317/46
#25 de fleste kommer foreslag og kritik, fordi vi ikke ved om der er interesse for forandring(frustration). Hvilket betyder at dit indlæg og dette indlæg bliver off topic for tråden, jeg håber bare vi kan få noget mere respons.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
05-01-2009 10:17:47
Svar/Indlæg:
15982/637
#26: Hvis man er i tvivl om relevansen så burde den tages i den tråd der i forvejen er til det. Skidt for sig og snot for sig - det er såre simpelt.
Jeg kan se forslag der har relevans, men jeg kan også se det modsatte... og det er den modsatte der tynger tråden ud på et sidespor.

Tråden blevet lavet på opfordring af nogle crew medlemmer, som inspiration med forslag til nye mulige systemer. Ikke til en debat tråd og hvorvidt man skal give karakter el. ej el. om et nyt system er godt el. ej.

Men ja det er tydeligt at selv i HWT crew regi er man vildt uenig om hvorledes en evt ændring kunne laves el. om der overhovedet skulle laves en.
I stedet vil jeg opfordre til at stoppe tråden og så lade HWT menageriet gå i tænkeboks og selv udføre lidt selv ransagelse på disse punkter, og så må de jo se hvad de kan komme op med.
Det der bliver forsøgt er jo at give ideer og hjælpe, ikke det modsatte - så jeg synes det er temmeligt hurtigt at modarbejde nogle forslag. Det kan godt være man ikke er enig om det hele, og det skal man heller ikke, men det at lukke af med det samme det dur simpelthen bare ikke. Man kan kigge på de forslag der kommer og så kan man jo se om man kan plukke hist og herfra og i sidste ende måske have et system ingen andre har, og et der fungerer.
Jeg gider ihvertfald ikke bruge mere tid på forslag om forbedringer, og nej det er ikke for at lyde tvær ej "vrævle fordi man ikke få sin vilje" - nej det er ikke det. Jeg giver bare mit besyv med i en venlig ment hensigt om at hjælpe, men hvis det skal være kutymen at mødes med negativs respons med det samme, ja så er det jo spild af tid for alle parter.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2009 11:56:08
Svar/Indlæg:
1317/46
Enig problemet stater allerede med #8, som er medlem af crew som begynder at kommentere der foreslag der er kommet. Efter opfordring #27 er det bedste måske at crew slet ikke kommenterer denne tråd, for det er ikke nødvendigt at kritisere forslagene efter som crew i sidste ende er de eneste til at tage beslutningen om hvad der skal ændres, eller om der overhovedet skal ændres noget.

Det bedste ville være at en fra Crew fx emillios starter en ny tråd, hvor det gøres klart hvad er måske kan ændres og hvad der overhovedet ikke kan ændres og så kan folk komme med deres foreslag uden at nogle foreslag må kommenteres. Så kan Crew på et tidspunkt overveje om der er noget de kan bruge og så stoppe tråden til den tid. Til dem der er kommet med foreslag, så er det jo bare at bruge copy/paste.