Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 03:37:59
Svar/Indlæg:
23132/740
Ok. Jeg er blank hér.
Jeg har en 320 GB harddisk, med 298 GB tilgængelig. Det er der nu ikke det store hokuspokus ved. Men...
- Det der undrer mig er til gengæld, at jeg tilsyneladende har mistet omkring 63 GB lagerplads. Sådan uden videre. Dvs. jeg har omkring 20 GB tilgængelig.
Ser jeg på "usage", siger Windows, at jeg har brugt omkring 277 GB. Det giver fint nok, omkring 20 GB tilgængelig lagerplads. Så langt er jeg med.
Ser jeg derimod på selve mapperne, så bruger Windows, Programmer etc. omkring 25 GB. Mappen "users" fylder 210 GB. Dvs. 235 GB allokeret i alt. Nu er jeg jo godt klar over, at der går noget plads tabt ved dvale- og sidefil. Men eftersom sidefilen er sat til 2 MB og jeg ved, at dvalefilen er sat til 8 GB (sjovt nok den samme mængde som mine RAM), så har jeg ingen anelse om, hvor de resterende 55 GB er forsvundet hen.
Det er sket hen over et par dage, hvor jeg godt nok har leget med Adobe Premiere og After Effects. Men come on. 55 GB?!
Jeg opdagede det ved, at den lille statusbar (i 'denne computer') pludselig var rød. Jeg har ellers haft omkring 60 GB ledig lagerplads. Jeg bruger et lille program der hedder "Diskchart", til at tjekke hvilke mapper der fylder hvad.
Det har ikke været mig muligt, at finde ud af, hvor de 55 GB forsvinder hen.
... som sagt. Jeg er blank 😐