Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 10:06:21
Svar/Indlæg:
1293/104
Jeg fik så en fin 64GB Patriot SSD disk i julegave. Den nye version som er testet her på siden, blot et nummer større. Den skal så køre som systemdisk med en Samsung F1 1TB disk på.
Der er taleom en arbejdsmaskine som ser sådan her ud:
Bundkort: MSI P35 platinum
CPU:E6550
Grafikkort: 8500GT
RAM Cosair PC6400 1x4GB. (er testet med memtest)
PSU: 550 watts Chill.
Allerede da jeg installerede Vista, syntes jeg det gik langsomt. Helt tosset blev det da jeg skulle installere SP1. Det tog 2 timer!
Efterfølgende installerede jeg bl.a. Office pakken, Nero og Kaspersky. Det gik ikke særligt hurtigt.
Under brug hænger maskinen i et halvt til et helt sekund periodisk, men booter ellers pænt hurtigt.
Jeg har så installeret HD Tune pro for at teste hastighed. Læsehastigheden og accestid er helt i top på Patrioten og ligger meget lig testen her på siden. Den er hurtigere end min Samsung. Jeg kan så ikke teste skrivehastigheden med programet, da det skriver noget med at partitionen skal fjernes, hvilket jo er umuligt da det jo er Vista som ligger på den.
Jeg har så prøvet følgende:
Udpakke en RAR fil på 100 MB:
På Samsung: 4 sek.
På Patriot: 13 sek. Det ses tydeligt under udpakningen at det kører rykvis.
Flytte en fil på 3 GB:
Patriot til Samsung: 58,5 sek.
Samsung til Patriot: 5 min. 23 sek. !!!!!!!!!!!!
Overførselshastighed ligger omkring 13mb/s.
Jeg havde så stadig min gamle systemdisk liggende, så den satte jeg til og satte så Patrioten på som alm. disk. Det samme gør jeg gældende her. Når der læses fra Patrioten går det fint, men når der skrives til den, ligger den omkring 10 mb/s.
Har jeg en defekt patrot, eller kan sådan en "dims" ikke køre på et "gammet" P35 bundkort, eller har jeg glemt en driver ?