#8 - Har ikke hørt Z-2300 i aktion, men grunden til at jeg selv skiftede, er ikke fordi bassen i dette sæt kan vælte ting ned af reolen, men derimod fordi lyden er meget ren, og det er en utrolig flot gengivelse af lyden. For mig er bassen rigelig, og selvom den ikke kan sammenlignes med en hifi sub, så synes jeg bestemt den gør det fint.
Personligt sætter jeg mere pris på klar og ren lyd, fremfor noget der kan spille højt og brumme...
Det lyder umiddelbart ikke som et svært valg, men der er faktisk ualmindeligt mange, som foretrækker det sidste...grunden er at det lyder højere og vildere, men som beskrevet i min artikel, så er noget af det jeg blev mest overrasket over, at de er i stand til at gengive alle lyde så troværdigt som de gør. Samtidig med at jeg kan skrue subben på minimum, og stadig høre alt hvad mandlige skuespillere siger i en film, fordi alt stemmeleje bliver afviklet af satelitterne.
Der er også det der hedder bass zoner, og det er der hvor bassen spiller mest optimalt. Det er klart at et 2.1 computer anlæg vil forsvinde i et stort rum, for det er de ikke beregnet til. Men hvis de bliver brugt imens man sidder foran computeren, med subben under bordet, eller hvis man sidder i området omkring anlægget, ja så er det RIGELIGT med bass..Jeg skiftede selv fra et Empire sæt, som jeg selv var utroligt glad for. Men efter at have testet Gigaworks sættet, var det en rimelig flad fornemmelse at skifte tilbage 😛
Anyway, lyd er subjektivt...jeg ved at mange foretrækker Logitech, og de har bestemt også lavet noget kram. Men for mig er kvalitet bare bedre end kvantitet....i denne forbindelse hvad lyd angår 🙂