Bedste pc højtaler ?

Diverse d.  04. januar. 2009, skrevet af gasolin
Vist: 2095 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 16:40:57
Svar/Indlæg:
5505/640
Jeg har nu søgt på nettet efter de bedste pc højtaler (på engelsk) og der er det at jeg ofte kommer frem til nogen artikler om at det er nogen Altec Lansing MX-5021 (som jeg har) der er nogen af de bedst pc højtaler, så er det jeg simpelthen bliver nød til at oprette et nyt indlæg, idet mine MX-5021 lyder godt men er ikke perfekte i lyden.

Jeg har et creative x-mod usb lydkort , som jeg synes har lidt mindre perfekt lyd måske er det ikke helt så godt som det burde være. (bruger andet signal og højtalerkabel end det der er standard).

Nu er det så jeg vil høre hvilken pc højtaler er de bedste, mine altec lansing MX-5021 købte jeg for ca 1-1.5 år siden til 999kr og de er købt nye, men de blev vist allerede intrudceret,lanceret i 2005 (har set test af højtalerne helt tilbage fra midten af 2005) der må da have været sket noget udvikling siden dengang de blev udviklet, som gør at jeg idag kan få nogen pc højtaler med bedre lyd til samme pris.

Hvilken 2.1 pc højtaler til ca 1000kr er de bedste ?

Hvilken 2.1 pc højtaler til max ca 3000kr er de bedste ?

(Altec lansing,Creative,Klipsch,Logitech ..... ??)
poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 18:04:05
Svar/Indlæg:
2885/268
Hey #0

jeg ved ikke om det er de bedste men de er da ihvertfald ikke ringe dem fra
Logitech Z5500 det er detsuden et 5.1 sæt

og koster omkring ca 2 kilo

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 18:57:23
Svar/Indlæg:
5505/640
De er også gode men dem har jeg ikke helt så god plads til for ellers vil jeg købe dem, nu var det meste 2.1 jeg tænker på !

FriisRosiak

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2009 20:06:41
Svar/Indlæg:
145/26
Det bedste jeg personligt har hørt af 2.1 er helt klart Razer Makro mener jeg det hedder. Dejligt afbalanceret og en vild bas når det gælder :)

Ellers kan jeg varmt anbefale logitech z5500 hvis du skulle komme på andre tanker.

Mino

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2009 20:11:11
Svar/Indlæg:
278/73
http://hwt.dk/literaturedetail...

Ved godt det er min egen artikel, men jeg var så imponeret over dem, at jeg selv har købt dem nu.

Mener de er nede på omkring 1150,- nu.

Det er i hvertfald et rigtigt lækkert sæt...

Læs artiklen, for der er en rimelig dybdegående forklaring med på, hvorfor de spiller så godt som de gør.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 23:32:12
Svar/Indlæg:
5505/640
Den test har jeg da læst og dem er jeg også interssseret i (og Logitech Z-2300) men de har dem første den 14 januar Midtdata i odense ingen andre i Odense har dem, men de skulle være lidt dåsede i lyden ved lave lydstyrke, bassen kan ikke helt klare de vilde techno bas ved høje lydtryk og så er jeg meget sikker på de kan spille højt men ikke tilnærmelsesvis som Logitech Z-2300 sættet også hvad bassen angår.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2009 23:47:00
Svar/Indlæg:
2072/117
Altec Lansing laver nogle fantastiske og flotte computer højtalere!

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 01:58:35
Svar/Indlæg:
608/89
jeg har z-2300. Synes de spiller rigtig godt, og vild bass 😲

CF

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 02:57:15
Svar/Indlæg:
4689/105
Til 3k: http://edbpriser.dk/Products/L...

#4 Ved du om de Creative er bedre end Logitech Z-2300

Har selv et Z-2300. Det er da meget godt til prisen, men jeg savner efterhånden noget ordenlig klar lyd, så jeg glæder mig sku til jeg flytter hjemmefra, så jeg har plads til nogle gulvhøjttalere.

Det kan da spille rimeligt højt, men jeg kunne godt tænke mig noget mere. Der skal ikke skrues meget op før de begynder at lyde skidt. Nu hører jeg ikke så tit højt musik, så det går nok.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 06:50:14
Svar/Indlæg:
8762/174
De computer højtalere jeg har hørt der spiller bedst er den THX godkendte model fra Altec Leasing 🙂

Men jeg vil altså hellere anbefale at man for fat i et lille hifi setup til pc'en med en god forstærker, 2 små kompakt højtalere og evt en kraftig sub.

Man for ikke bedre lyd for pengene

Mino

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2009 07:54:21
Svar/Indlæg:
278/73
#8 - Har ikke hørt Z-2300 i aktion, men grunden til at jeg selv skiftede, er ikke fordi bassen i dette sæt kan vælte ting ned af reolen, men derimod fordi lyden er meget ren, og det er en utrolig flot gengivelse af lyden. For mig er bassen rigelig, og selvom den ikke kan sammenlignes med en hifi sub, så synes jeg bestemt den gør det fint.

Personligt sætter jeg mere pris på klar og ren lyd, fremfor noget der kan spille højt og brumme...

Det lyder umiddelbart ikke som et svært valg, men der er faktisk ualmindeligt mange, som foretrækker det sidste...grunden er at det lyder højere og vildere, men som beskrevet i min artikel, så er noget af det jeg blev mest overrasket over, at de er i stand til at gengive alle lyde så troværdigt som de gør. Samtidig med at jeg kan skrue subben på minimum, og stadig høre alt hvad mandlige skuespillere siger i en film, fordi alt stemmeleje bliver afviklet af satelitterne.

Der er også det der hedder bass zoner, og det er der hvor bassen spiller mest optimalt. Det er klart at et 2.1 computer anlæg vil forsvinde i et stort rum, for det er de ikke beregnet til. Men hvis de bliver brugt imens man sidder foran computeren, med subben under bordet, eller hvis man sidder i området omkring anlægget, ja så er det RIGELIGT med bass..Jeg skiftede selv fra et Empire sæt, som jeg selv var utroligt glad for. Men efter at have testet Gigaworks sættet, var det en rimelig flad fornemmelse at skifte tilbage 😛

Anyway, lyd er subjektivt...jeg ved at mange foretrækker Logitech, og de har bestemt også lavet noget kram. Men for mig er kvalitet bare bedre end kvantitet....i denne forbindelse hvad lyd angår 🙂

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 12:39:18
Svar/Indlæg:
5505/640
personlig tror jeg creative sættet har bedre lyd en logitech sættet da der er sket noget udvikling siden man lavede, udviklede logitech sættet, men er ikke i tvivl at logitech sættet kan spille vanvittigt højt selv om der kun er en 8 " Bas.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 12:48:54
Svar/Indlæg:
8762/174
Nu har jeg ikke selv lagt øre til det Creative gigaworks sæt (endnu) men ud fra Mino's artikel virker det som et bedre ind f.eks Logitech Z2300

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2009 01:02:40
Svar/Indlæg:
5505/640
Sidder og kigger på AAGE og nogen aktive beringer(og m-audio, Esi,Fostex...) højtaler som jeg synes er underlige billige http://www.aage.dk/shoppingsys... bliver sku helt hooked på at få nye højtaler vidste ikke i første omgang AAGE havde mere prisrimelige og små højtaler end deres store pa højtaler, dem skal jeg helt klart ud og snakke lidt højtaler med på onsdag 🙂 men er der nogen der kender til de her små 2.0 pa/monitor højtaler

Nogen af dem virker for mig underlige billige, altså at det er mærkeligt at de ikke er dyrer, da man ofte vil bruge sådan højtaler til at rediger musik med.

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 01:26:20
Svar/Indlæg:
148/29
Håber det er ok jeg river hul i denne tråd igen og bruger den til et af mine spørgsmål i stedet for at åbne en ny tråd :)

Jeg har allerede logitech z-5500 og ja de er vilde men savner noget som spille ern så nice klar tone.. altså nogen der ikke er beregnet til Techno men til afspilningn af andre musik genre hvor en klar lyd ville være fedt.. nu har jeg læst tråden igennem og i giver det gode råd at man skal købe nogle ordentlige højtalere og lave sit eget setup.

lig pt har jeg et tv hvor logitech z-5500 er tilsluttet som surrond. De er dog også tilsluttet compen så der kan høres noget vildt techno ;).. dog ønsker jeg som sagt et enkelt 2.1 setup til ved siden af computeren :)

Ville hører om man kan lave et sådan setup for 3000-4000 kr ?

/Rasmusapt

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 01:56:44
Svar/Indlæg:
2885/268

til så mange penge kan du købe en forstærker og der til nogle højtaler

og eller bruge dem fra dit logitech sæt

jeg bruger selv en yahama forstærker 7 x 120W

og takket være brug af forskærker så kan den afspille alle salgs music genre

så det er sku cool nok

mvh Dennis

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 02:49:28
Svar/Indlæg:
5421/53
Har selv Z-5500, og man kan jo altid sætte baghøjtalerne ved siden af fronterne, og bare køre Stereo x2 🙂

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 02:53:00
Svar/Indlæg:
148/29
problemet er det at jeg stadig bor hjemme og at når et værelse på 17 m2 allerede har et 5.1 surrondsound så skal der ikke inkøbes flere af den type systemer :D..
Dog lytter jeg gerne med.. Vil lige meddele at lyd ikke er min kop te og aner ikke det vilde om forstærker osv :)..
så respons om hvad der skal indkøbes ville være behjælpeligt :)

ved ikke om det kommer til at have nogen effekt :)

Mit tv:
sony w4500 40"(kører med digitalt og analog signal)

konsoller:
xbox 360
wii
ps3(det benyttes som mediacenter og blu-ray afspiller)
ps2(dvd afspille)

edit: har lige et billed af hvordan værelset ser ud i form og hvor diverse ting står ;)..
De blå pletter er logitech z-5500 højtalere og subwoofer

/rasmusapt

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 11:01:49
Svar/Indlæg:
2885/268

så kople din pc til dit fjernsyn

du får støre of fedre billed end normalt

og sæt din subwoofer til over under eller ved siden af fjernsynet for optimal lyd
du ville få en langt støre og fedre oplevelse når din subwoofer står der giver altså en hel del bedre oplevelse når bassen kommer forfra istedet fra siden

du kan bare købe et HDMI kabel og så tilslutte din computer 😀

mvh Dennis

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 11:35:53
Svar/Indlæg:
2343/272
Bose laver nok noget af det bedste dedikeret til computer, men hvis du har 3000 er det bedste nok at købe noget "rigtig" hifi, se evt. her http://tapeconnection.dk/Media...

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 16:01:20
Svar/Indlæg:
148/29
Har selv tænkt på at flytte subwooferen over til tvet den fylder bare en del og passer derfor ikke helt ind til det resterende plus det vil blive meget kompakt :)

Har dog i planeren at smide et hdmi kabel fra pc til tv så jeg kan se film osv.. men igen ja logitech højtalerne er vilde men de er nu bedst til det lidt mere vilde hvor subwooferen står og brummer så man virkelig mærker man lever :).. ville en forstærker rette op på det ?.

Derudover vil jeg gerne have nogle højtalere ved siden af comp bare til at høre klar musik og til spil osv så man ikke sidder og alt lyden kommer bagfra som det ville gøre hvis jeg benyttede mit logitech z-5500 :)

Håber i forstår :D

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 17:09:36
Svar/Indlæg:
2885/268

hvor er du fra ???....

mvh Dennis

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 17:37:36
Svar/Indlæg:
148/29

Underligt spørgsmål som jeg ikke ved hvad hjælper på mit spørgsmål.. men lolland

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 18:02:55
Svar/Indlæg:
2885/268
jae okey

fordi hvis du boede i nærheden kunne du komme forbi og høre mit setup

jeg bruger rigtig forstærker og rigtige højtaler og synes at det lyder som det skal

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 18:33:07
Svar/Indlæg:
148/29
hehe ok :D.. syntes bare spørgsmålet var lidt wierd :p

Hmm som sagt kunne det da godt være en ide at smække en forstærker til logitech z-5500 hvis det da er muligt da det jo går under navnet (pc-højtalersystem).

De bliver som sagt brugt til alt det lyd der kommer ud af tv, film fra skiver såvel som afspilning fra comp :).. men man kunne vel lave det twist at købe et sæt speakere til 1k (2.1 højtalere til computeren, findes nogle ok nogle :) bare så man oplever at lyden kommer forfra når man spiller :D.. og så kaste 3k efter en forstærker som kan fungere med logitech højtalerene ?

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 21:01:20
Svar/Indlæg:
2885/268

hvis man kunne så ville det være godt

men det kan man ikke pga den måde kablerne bliver til og fra koplet jeg skal ikke kunne sige om du kan bruge sattelit højtalerne for det kan du sikkert da det i de fleste tilfælde er en ledning som man tilslutter

men selvom du får dine locitech højtaler koplet til en forstærker så tror jeg ikke at du vinder noget ved det måske en lille smule hvis forstærkeren spiller en mere ren lyd end den der sidder i dit højtaler system

rigtige gulv højtaler ville altid spille bedre end sådan et komplet system og det er uansen om det er til hjemmebioen eller til computeren

jeg har hørt mange forskællige setup systemer og der er jo selvfølgelig forskæld på hvor mange penge man ville smide efter det

men selv det dyreste kunne ikke tilfredstille mig lyden var god men der manglede et eller andet som jeg ikke kan beskrive

så besluttede jeg og bruge overdrevent mange penge på forstærker højtaler subwoofer osv osv osv

jeg ved ikke om det er nødvendigt og smide så mange penge efter tingene som jeg har gjort men jeg turde ikke tage chancer

så derfor købte jeg nedenståene

yamaha souround forstærker 7.1 x 120w 9300 kr

yamaha center 1300 kr

yamaha baghøjtaler 2 x 1250 kr = 2500 kr

yamaha front højtaler 2 x 2500 kr = 5000 kr

piooner subwoofer 7000 kr

ialt 25100 kr

som du nok kan læse så er dette jo helt overdrevent du kan finde ganske gode forstærker til ca 4 k

og højtaler findes jo i stakkevis fra mærke til mærke og jeg er sikker på at der nok er nogle gode nogle et sted til bilige penge måske du kan finde noget brugt hvem ved 😀

jeg køre også selv med et 2.1 system til min computer inde på soveværlset og det spiller da også godt men det mangler også lige det sidste eller hva man nu kan kalde det

har dog ikke i tankerne og skulle smide mange penge i et system her på mit sove værelse hehe så højt går jeg heller ikke op i det

mvh Dennis

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 21:24:42
Svar/Indlæg:
148/29
overkilled :P.. hehe dennis du har da fået smækket lidt penge i det men går også ud fra du bor i eget hus/lejlighed og har et helt rum kun til tv-kiggeri ;).. vi snakker om et værelse :P hvor jeg både sover spiller comp og chiller :).. har ikke plads til endnu et full sorrundsound og syntes i forvejen at logitech spiller fint nok dog er det som sagt ikk godt til de totalt klare toner mere de toner hvor en hel hær kommer løbende og man bare kan mærke hvordan hele lortet ryster :D

kort om logitech'et.. strømmen kommer til systemet fra kontakten og hen til sub.. derfra er alle højtalerne tilsluttet såvel som den der styre det hele :).
subben ser således ud bag ved:

den der styre systemet ser sådledes ud bag ved:

ved ikke om det ændre noget :D

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 21:54:18
Svar/Indlæg:
2885/268
hehe ja og nej til at jeg har et helt rum

men ja jeg bor i en ejer lejlighed men det er kun en 1 1/2 værlses lejlighed på 45m2
dvs min leglighed er relaktiv meget lille

der kan pt kun være en ude i køknet det er umuligt og være 2 😀
og mit badeværelse er ikke meget større end mit køkken

nå men nu tilbage til dit emne 😀

prøv og tage et billed af dine sattelit højtaler
og post det her

det ville kunne hjælpe mig meget med og se om du kan bruge dem eller ej

mvh Dennis

red_martians

Moderator
Tilføjet:
15-02-2009 22:09:04
Svar/Indlæg:
7881/1165
Verdens bedste PC-højttaler må næsten være dynaudio MC15. Den bliver ofte brugt af amatør-musikere, pga. at den har nogle gode egneskaber fra studie-monitorer som dynaudio er verdensmestre i. Samtidig med er den perfekt til stue-behov.
Men den koster så også 8000kr sættet eller 12000kr inkl subwoofer.
Det er faktisk givet ganske godt ud, da dynaudio er et ret eksklusivt mærke, og enhederne der findes i dem, er af en klasse, der hos dynaudio normalt først findes i 10000kr+klassen. Og så er de aktive med en kvalitetesforstærker samtidig med. Med en godt lydkort spiller sådan et sæt faktisk godt op med 20000kr-anlæg. og pga. de neutrale egenskaber spiller de alt perfekt (husk de er perfekte til at indspille musik på)

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 22:32:05
Svar/Indlæg:
148/29
poulsen de billeder jeg har smidt er sådan mit logtech ser ud undtagen ingangene i sub. med min version bliver hver højtaler nemlig tilsluttet i subben med 1 ledning som bliver delt i enden og går ind med 2 føder i subben i stedet for 1 som det ses på de billeder jeg har smid :D

Syntes ikke selv jeg er nærrig og giver gerne lidt ekstra for at få mærke og kvali men syntes sku 12k er lidt for meget for et 2.1 højtaler sæt til pc'en når mit 5.1 kun har kostet 2,5k og som bliver brug til film osv :P

men man kan vel finde sættet brugt et sted til en mere fornuftig pris hvis det skulle være

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 22:44:04
Svar/Indlæg:
3588/418
Sådan ser subwooferen vidst ikke ud mere. Jeg købte et helt nyt Z-5500 i torsdags, og det ser sådan her ud...

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 23:17:26
Svar/Indlæg:
148/29
ja sådan ser det ud men hvis du havde læst post 29 har jeg også skrevet det :D