#11 Det kræver så også at man har noget seriøs vandkøling. Ellers bliver det sku for varmt. Hvis man bruger luft er det dumt at bruge penge på en QX, for så kan du få ligeså meget ud af en normal quad-core.
Det er hul i hatten at købe sådan en til en normal gamer-pc. Det er kun hvis man bencher at det er værd at købe. Eller hvis man bare vil have en stor E-penis 🤡
Jeg kunne kun grine da jeg hørte, at en bekendt havde købt en gamer-pc med en QX9650, og blærede sig med det. Manden kunne jo ikke engang finde ud af at OC'e skidtet, og senere følte han sig så godt taget ved røven da han fandt ud af at en andens pc, hvor jeg havde OC'et en E8500 til 4600mhz, bollede den groft i bagen. Selv hvis han fik samme lille vandkølingssystem, som der var på E8400'eren, og han så OC'ede sin QX9650, ville han ligge bagefter i spil, fordi han ikke ville kunne clocke den højt nok op pga. temps.
Så var han ikke så sej mere, når han havde givet 16k for en pc, der klarede spillene dårligere, end den anden jeg havde samlet til 9k 🤡
Altså en QX CPU er ikke lavet til en gamer-pc. Den er lavet til benching med seriøs køling, for det er dér den render fra alle de andre. Det handler om, at hvert point tæller, mens det hos andre er E-penis'en. Sidstnævnte kan jeg ikke andet end at grine af.
#15 Det er kun på grund af den oplåste multiplier.
I det hele taget er det dumt at bruge penge på det bundkort, hvis man ikke vil OC vildt meget, for du kan jo købe bundkort til 1000kr, der kan komme op på 600mhz fsb. Det er virkelig kun hvis hver mhz tæller, at man skal bruge så mange penge.