Core i7 vs Phenom II vs Core 2

Litteratur d.  05. januar. 2009, skrevet af iNVALiD
Vist: 1401 gange.

iNVALiD

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2009 13:33:37
Svar/Indlæg:
644/56
2009 er gået så småt igang, og der er nu kommet en sammenligning af tidens nyeste og hotteste CPU'er.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
Reverb

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2009 13:38:41
Svar/Indlæg:
454/68
Ej hvorfor fanden skal numrene nu være ens ? det gør sgu da forvirringen komplet ! :no:

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2009 13:44:05
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg synes nu det er meget fint. Jeg har mange gange hørt, at folk tror at MHz og modelnumre betyder at tingene er bedre. Det troede de da de sammenlignede Pentium 4 3.2 GHz med en A64 2.2 GHz. Der mente de bestemt af P4'eren var bedre, fordi den havde flere MHz. Nu hvor de så bruger samme modelnavne/værdier, så er det lidt nemmere at sammenligne ved indkøb selvom det stadig ikke passer 100%.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 16:46:07
Svar/Indlæg:
3011/103
Utrolig lækker gennemgang. Der er godt nok smæk på i7 alligevel.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 16:47:43
Svar/Indlæg:
7111/480
de nye amd cpu er sku llidt ringe efter min mening jeg har godt nok kun kiget WIC far cy 2 og Cinebench R10 samt GTA 4 ignemen og der taber amd cpu til intel 45nm selv om amd køre huridger mhz lige untagen i gta 4 der vinder de men vis de køre same mhz så vinder intel igen så er sku stari gald for min 🙂

zound

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2009 17:40:02
Svar/Indlæg:
537/9
I7 ROCKS.. ikke fordi phenom II er ringe,,, men de er bare ikke lige saa gode 🙂

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 17:41:30
Svar/Indlæg:
7111/480

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 17:43:03
Svar/Indlæg:
6181/270
#6 han mener nok at Phenom II er bedre end 1'eren 😛
Men okay, jeg ved heller ikke hvad han snakker om.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 18:33:50
Svar/Indlæg:
1643/172
#6 Syndes nu ikke 1999 kr er meget for en totalt oplåst CPU. Folk der skal OC kommer til at gnide sig godt og grundigt i hænderne over den ekstra value de får gratis med i en AMD CPU vs CPU til samme pris og ydelse fra Intel.

Og de seneste info jeg har læst mig frem til om Phenom II virker ret lovende i og med at CPU'en under full load kun bruger 60 til 70 watt. Det er jo kæmpe forbedring i forhold til den gamle Phenom I der brugte op til 125 watt under full load.

Og de penge man spare på et AMD setup vs i7 setup kan jo bruges på et ekstra kraftigt GFX kort så man ender op med et system der yder over til i7 setup'et i spil til den samme pris. Det er jo det AMD satser på i og med at deres strategi er blevet mere platforms præget.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2009 19:41:37
Svar/Indlæg:
1317/46
I spil er der ingen overvældende forskel, nu har jeg ikke kikke så meget op de andre tests hvor i7 sikkert er noget hurtigere. Som spilprocessor er den sådan set meget god den nye Phenom, men ny kommer det hele an på prisen, herunder også for de mindre phenom II'ere. Lige nu er jeg glad for at jeg har et AM2+ bundkort for nu ved jeg at det har en fremtid, for i den tid Phenom I processorne var alternativet var der ikke meget at komme efter.

Så tak AMD!

damp

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 20:14:32
Svar/Indlæg:
1040/106
jeg skal for første gang ha mig noget AMD 🙂
og det bliver uden tvivl phenomII..
som der også bliver nævnt, så bliver et i7 setup,, lidt for dyrt..
med boards til mindst 1700kr og DDR3 ram.
her kan man finde et godt Phenom board til 950kr og billige DDR2 ram.
så vi taler om mellem 1000-1500kr xtra, til et godt gfx 😛

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2009 20:21:06
Svar/Indlæg:
7111/480
8# det er som man tager det de skuel jo gerne bruge mendre watt ind de forgåne i det de er gået ned til 45nm 😉 men vis de kan oc til 4ghz+ på luft så er det jo bare det som intel 45nm kan nu iverfal det mathias 77 fik sin til så vidt jeg husker eller skal den kuen oc en hel del mere på vand for den slå intel i min bog skal den slå intel i oc posjentale alser intel Q9550 en del da den jo vunder clock for clok vis de ydet lige colock for clok så ja jubi super cpu til prisen men vis den bare kan nå 4ghz ned luft eller lidt mere så det til samen giver en ydlese som en intel så er der jo ingen fidus i af skifte 🙂 pasonlig syns jeg prisen er for høj men er jo bare min mening vis den yde lige så godt så var prisen god men gør den jo ikke men jeg skal alige vil ikke skifte og er ikke intel fanboy vis nolge skule tro det jeg have håbet meget amd nye cpu kom til af banke alt og ale som røgterne sage men er sku blivet skufte kan godt være de er ok men det bar er min store skufelse der spiler ind og gør mit syn lidt negativt have håbet på en cpu der kom tet på I7 😕

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2009 02:35:28
Svar/Indlæg:
4536/104
#6 du ved som sedvaneligt ikke hvad du taler om, hold lige dit intel fanboy crap for dig self tak.

Nu er det rimeligt simplet sådan at Cpu preformance fra de forskellige producenter normalt går op og ned i et par generationer, AMD var bedre da det hed P4 800/5xx/600/900 series på de gamle 478/775 sockets.

her slog amds 754 og 939 dem i stort set alle test.

så bare fordi intel har et par gode år, så er alt dit fanboy crap altså lige til at lukke op og xxxxx i.

desuden handler det i nogle omfang også om hvem der har best price preformance valve området, hvilket amd gør sig rigtigt godt i.

amd har altid lavet de billigste cpu´er i vært fald så langt jeg husker tilbage, tidlige 1400+Athlon XP/P4 dage. Self har intel så til gændgæld kraftigere cpu´er på nogle områder, men det er altså ikke mange år siden at man så en AMD cpu som den bedste cpu til gaming, samt den billigste til dette forbrug også. Ja ok Intel har altid kunnet Oc´e flere mhz, men i de gamle dage kunne amd´erne outpreforme dem i de fleste tilfælde alligevel. Nu har intel så fået Core2, og derved også en cpu som har ca. samme 1:1 (hvis ikke lidt bedrer) preformance ind AMD´s nuværende cpu´er. Men derfor er de ikke slået, eller dårlige i nogen forstand. Desuden ville du betale 50-200% mere for dine intel cpu´er hvis ikke Amd eksisterede.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2009 15:49:47
Svar/Indlæg:
7111/480
12# gider du selv af hole din K...ft for jeg er skam ikke intel fanboy eller noget jeg er tilgen gel raidig skuft over ydelsen det hjælper jo ikke et hak af de have gode cpu der slo intel en gang det er nu jeg køber cpuer ikke for 5år siden eller hvor når det var 😉 vis nolge er fanboy er det vis dig 🤣 intel omer med 65 watt quad snart hvad jeg har hørt skule de tage pris palsen for de nuværerne quad så de kan flae i pris så er amd på røven men det med prisen var dog hvad jeg har læst 🙂 så gider du af stope emd dit fanboy snart jeg køber pasonlig det der er ydelse i og jeg have geldet mig meget til amd nye cpu men de slår jo ikke en gang intel gamle 45nm C2D cpuer colck for clok og det syns jeg er en skamp man kan få et I7 setup hos komplet til ca 5k sidst jeg kiget med ram eller et Evga 58 +Q920 i england til 4k så det er ikke mange exste penge for super ydelse og vis man kke vil burg epenge på ddr3 ram kan man smide en intel 45nm quad i sit nuværne bunkort vis man har intel chipset og så yder den beder dclok for clok ind amd vis du ikke mener dt er sufne hvad kaler du så det 😕 kan ikke se grun til man skule skifte til amd med mendre man har et amd bunkort der kan bruges nu eller vis man er fanboy 🙂

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-01-2009 15:54:04
Svar/Indlæg:
15982/637
Meget fin CPU, men jeg tager Core i7 primært pga X58 - jeg vil have mulighed fo at kunne vælge SLi og Crossfire efter lyst.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2009 09:05:19
Svar/Indlæg:
1317/46
#12 performance går op og ned???? Hvis du kikker de bedste processorer i en generation, så har de vel altid været hurtigere en dem fra den forrige generation. Dermed så går performance kun op. Dog ved jeg hvad du mener.

Desuden har du ret i at dem der købte p4'ere efter at athlon64 blev lanceret, var dem der troede mhz var lig med hastighed, mens andre gik efter de amd's processorer.

Dog har intel altid været gode til at sælge deres processorer, en markedsføringsafdeling er meget værd. Hvis du går ud og spørg en tildfældig person om hvad der er hurtigst en athlon64 på 2ghz eller en PIV på 3ghz, så vil mange intuitivt sige PIV'en er hurtigst. Desuden har intel altid ført på det mobile marked, hvilket de stadigt sidder meget tungt på.

#6 det er vel ligegyldigt hvad du tager hvis to processorer er lige hurtigt, så i og med du anbefaler intelprocessoren så udstiller du dig selv som intel-fanboy som #12 skriver. Det er klart at phenom II ikke er interessant for dig, eftersom du allerede har en CPU der er ligeså hurtig som en phenom II, men for os andre er Phenom II en kærkommen gave, efter at Phenom I vist bedst kan kaldes en fiasko.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 09:13:18
Svar/Indlæg:
6293/359
det med socket 939 var bedre end fx. Pentium D det fatter jeg stadigvæk ikke at folk siger: jeg havde en opteron dualcore 170 på knap 3ghz og den fik seriøst baghjul af min kammis Pentium D som han fik op på 4ghz... selv ved lavere OC og uden OC var samtlige benchmarkscores som AM3, sisfoft og everest osv. ja 3dmark meget bedre på Pentium D end på min Opteron

så derfor valgte jeg intel da C2D kom - som så fik både Pentium D og AMDs X2/opteron til at ligne 286ere i benchs

så nu må folk lige fortælle hvad det gode er i socket 939 i forhold til socket 775 FØR C2D-tiden.. tak 😉

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 17:08:46
Svar/Indlæg:
7111/480
15# har du hovet læst havd jeg har skravet 13# nej har du vil ikke så skaere jeg det ud i pap for dig 😉 jeg er ikke fanboy af det ene eller anet jeg syns det er skufne af de komer 1 år efter med en cpu der ikke yder beder clok for clok fakits lidt dåliger 😕 ja vis man har et amd bunkort nu så er cpu god men vis man har et intel bunkort nu så er der ingen gund til af skifte til amd nu komer intel også snart med 65 watt udgaverne af quad så vis alt går som det palre sænker de priserne på de nuværerne og så bliver amd enu mendre tiltrankne men gider du af hole dit fanboy lort for dig selv for er sku ikke fanboy jeg er tilgenegl meget skufet som jeg skriver i 13# det er jo abre sjovt alle dem der skriver jeg er fanboy er dem der har amd er det bare sådan af vis man siger tinigne som det er af amd komer ca 1 år efter intel med cpuer der yder dåliger clok for clok vis det ikke er ringe hvad er det så 😕 jeg have pasonlig gledet mig til amd cpu da der gik røgter om de lå tet på I7 men gør de jo langt fra så er sku skufet 🙂

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 17:21:56
Svar/Indlæg:
5474/39
Tror jeg går efter en 920 phenom. Da jeg næste gange vil have mig en htpc, som min gamer pc. bundkortet koster ikke så meget og det samme med rammende. plan med noget gfx ala Ati 4850 eller 4870 hørt godt om 70eren. sammen med rimmelig hdd nok 1,5 TB. Vil se om jeg ikke kan holde det inde for de 6k 🙂
Skal også have lidt efter købet af ny computer.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 17:34:34
Svar/Indlæg:
1915/57
"17 det er ikke det du skriver det er måden du skriver det på nogen gange der godt kan virke "skadefro". Måske det er det der kan opfattes som lidt fanboy agtigt 🙂

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 17:42:41
Svar/Indlæg:
7111/480
19# du har nok ret det var ikke mening rater det lige så 🙂
edit har lige slette 6# da det ikke var mening det skule fåståes sådan er bare meget skuftet over ydelsen have sku håbet på mere 😕

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 17:54:25
Svar/Indlæg:
1915/57
#20 forståeligt nok 🙂 Jeg ved ikke om jeg er skuffet. jeg syntes den yder ret godt ,men jeg havde heller ikke kørt mine forventninger for højt op. Men den er ikke officelt ude endnu så lad os nu se når nogen af hajerne får den mellem fingrene på XS hvad de kan få ud af den. 🙂

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 18:08:57
Svar/Indlæg:
3565/372
OM 2 uger køber jeg en Phenom II også finder vi ud af ydelsen!

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2009 18:33:12
Svar/Indlæg:
1317/46
#20 det er også fordi din processor yder på niveau med de nye phenom processorer, så for dig er de ikke relevante. Hvis du vil have kraftigere processor er du jo tvunget til at gå efter en i7. Men for os der har en processor som i bedste fald yder det halve af din er det en glædelig nyhed at vi kan få den ydelse du oplever nu, men til en lavere pris og uden at skulle købe nyt bundkort.

Derudover så har du jo læst #19.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 18:39:19
Svar/Indlæg:
7111/480
23# ja for dem der har amd nu er det da godt men for dem der har intel nu er der ingen grund til af skifte var lidt det jeg håbet og dem der intte har er det vil lidt hips og haps med et forspang til intel ved ikke havd gode oc amd bunkort korster men et godt et til intel kan fåes for 1100

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 06:05:15
Svar/Indlæg:
1915/57
SÅ ER DET IDAG 😲 resultater ruller allerede ind idag forskellige steder og det ser rigtig godt ud. Ser ud til at macci og sampsa fremviser en retail på XS som de skal have mede til las vegas og OC med de næste par <dage og den har IKKE HT cold buck som de første havde. dvs de har haft NB oppe på 3.4 ghz :yes: mens den kørte 5.6. FUCK hvor latterligt at jeg skal på arbejde, resultaterne er stadig sløret men bliver synlige i løbet af dagen. Mit første indtryk er at YES. det var det jeg havde ventet på, at se nogen af de dygtige AMD folk kunne få lov at vise deres skills med den her processor. 🙂

lidt links

http://www.xtremesystems.org/f...

http://www.xtremesystems.org/f...

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 07:09:08
Svar/Indlæg:
4089/252
tjek toms for review

mean

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2009 08:11:05
Svar/Indlæg:
123/25
Det kunne være at man skulle overveje Dragon Platform ;)