#6: Det ved jeg godt.. min egen er også tysk... men da jeg er i brancen kender jeg lidt for godt til problemerne, med at de skal retur til hjemlandet, hvor garantien dækker. Kunderne er derfor afskåret panasonics 30månederes garanti, og må leve med forbrugerlovens 6måneder+18måneders reklamationsret. Ingen service fra panasonic, og frygten for at forhandleren går kunkurs, og at man også mister sin reklamationsret. Derfor tænk over hvor du køber. Selv store steder som SHG kan gå konkurs, og selv elgiganten er i knibe for tiden.
Er modellen DK-version, dækker panasonic altid, og afhenter ved døren og kører til nærmeste værksted og levere igen, levere tekniker hjem i hjemmet osv.
Ved parrallel-import står butikken selv for garantien, derfor skal varen oftest indleveres til butikken, og dør firmaet er der intet tilbage. Du kan overveje at købe elektronikforsikring ved parralelimporterede vare, så står forsikring-selskabet ofte for at varen kan laves, hvis noget går galt. Men der er stadig ingen anden service end den butikken levere.
der er intet som helst galt med de fleste parrallelimportede vare. de er i 99% af tilfældende de samme. undtagelsen er dog ofte samsung. Panasonic har faktisk også eb række modeller for tiden under navnene 81 og 86 der har mpeg4-dekoder der ikke virker i DK