#0 Gaza-konflikten vil jeg slet ikke gå igang med..
Men mht. fotografen som du er lidt harm over.
En fotografs job er at tage billeder og dokumentere hvad der foregår, sende det ud til resten af verden så alle kan se det, forholde sig til det og måske gøre noget for at hjælpe. Det kan være via nødhjælp, pres på de lokale politikere, demonstrationer osv.
I en krig kan jeg godt se det kan virke forkert, men det er samtidig enormt vigtigt at få billeder fra sådanne områder ud til Hr. og Fru Jensen hjemme i stuerne så de kan se hvad der reelt foregår, og ikke være nødsaget til at stole på den ene eller anden parts version af sagen. 1 billede siger mere end 1000 ord.
Ja, fotografen tjener nok penge på at sælge billederne, men det er altså med livet på spil at det sker.
Misforstå mig nu ikke, men en fotograf er sjældent uddannet til at tage sig af tilskadekomne mennesker i krig, og derfor kan det i sidste ende være til mere skade end gavn.
Så vær hellere end gerne sur på de kæmpende parter, men bær over med dem der forsøger at få omverdenen til at få øjnene op for hvad der sker.
Uden dem måtte man stole på at det hhv. Israel og Hamas siger, og der er vist ingen af dem der er helt "unbiased"(mangler det danske ord lige nu) i deres syn på sagen...
PS: Men jeg er 100% enig i, at det er en syg verden vi lever i....