TV, uden antennestik??

Diverse d.  07. januar. 2009, skrevet af pzych0
Vist: 564 gange.

pzych0

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:43:52
Svar/Indlæg:
103/40
Hej jeg har en ven der har et problem han gerne vil ha løst, så jeg prøver at lave et indlæg her med hans spørgsmål i håb om nogen kan hjælpe ham .

<
Hej!
Jeg er stødt på det ret så specielle problem, at mit kollegie, hvor jeg bor, ikke har tilbud om antennestik i væggen, og derfor gør det umuligt at se TV på mit værelse.
Dette er jeg med tiden blevet mere og mere træt af, og søger nu en løsning på problemet, som da må kunne opdrives!
Vi har til modsætning en ret god delt internet forbindelse, der ikke giver problemer med stream i andre henseender, selvfølgelig afhængig af det forbrug der er af linjen.

Mit spørgsmål er derfor, om andre har været i samme problem, og evt. har en løsning? Mit mål med en sådan er at få de danske kanaler (eller så mange som muligt) Dvs. DR1, DR2, TV2, -zulu, gerne -sport, 3+, TV3, kanal 4, 5 og 6.
Der må gerne være en pris forbundet med en løsning, men tilgengæld skal kvaliteten også gerne være i ret god stand! Parabol virker som en oplagt løsning, men den er desværre ikke lovlig på kollegiet, og for øvrigt også liidt i den dyre ende...

Jeg håber virkelig der sidder en, der kender til problemet, og også gerne til en løsning!

Mvh.: Jesper
>

Tak.
red_martians

Moderator
Tilføjet:
07-01-2009 22:12:10
Svar/Indlæg:
7881/1165
hej.. Jeg har ingen idé om hvordan det vil virke. Men IP-TV kunne være en mulighed. Hos TDC hedder det TDC-TV og telia har en lignende løsning.
Det er vist kun TDC der har TV3.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 22:29:55
Svar/Indlæg:
4657/53
med en fornuftig stueantenne kan du se dr1/tv2 og dr2 og hvis dit tv eller du har en løs dvb-t tuner så kan du se i digital.

IP tv er nok ikke mulig på et kollegie da man ikke er herre over internet forbindelsen.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 23:36:25
Svar/Indlæg:
786/83
Plus der nok også er en grænse for, hvor meget traffik man må have om måneden. Det var der i al fald på det kollegie, jeg i sin tid boede på.

/Henrik

korben

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 01:07:49
Svar/Indlæg:
1081/251
Hvis man bor til leje så er der en lov om at der SKAL være et antennestik med public service kanaler. ( og ja det løser ikke hans ønske om TV3 OSV. )

minoo

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 11:48:59
Svar/Indlæg:
201/26
Jeg vil sige at på de danske kolegier er der ikke en maks trafik man må bruge men hvis internettet ikke er hurtig nok skal man da hurtig kunne finde nogle der gerne vil have noget hurtiger internet og så måske bedtale lidt ekstra for og få det og derfra kan man jo få ip tv måske igemmen en dream box og derfra dele en licens men nogle kammerater/ far og mor hvis de nu har en dream box

speed

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 13:08:43
Svar/Indlæg:
786/83

Det var der i al fald på det kollegi, jeg boede på. Det er dog snart 6 år siden, så det kan være, at reglerne er blevet lavet om. Jeg mener, at maks. trafikken var et par GB om måneden.

Begrænsningen på trafikken var vedtaget for at forhindre for meget ulovlig download.

/Henrik