Jeg holder hverken med den ene eller den anden, skal lige siges til at starte med.
Hvis man skulle gøre det "nemt", så smed man nogle ordentlige bomber, enten over det hele, eller det mindste område som vil udryde krisen (som i dette tilfælde desværre vil være Gaza og Vestbredden ☹ ).
Skal man gøre det på den anden letteste måde, så lader man dem slås til de er færdige, og lader være med at blande sig når det ser værst ud (og det skal alle de arabiske og palænstinesiske lande også være med på, ellers har det ingen effekt), og så sige, færdig slut. (Man kan altid sige til de andre lande som bor tæt på som nemt kunne finde på at blande sig, at EU, FN samt NATO sammenarbejdet ville sende en fandens masse soldater i røven på dem, med det tunge skyts uden tanke på civile, for at sende dem tilbage til stenalderen).
Skal det være svært, så går man ned, skiller dem ad, diktere hvad der er ret og forkert, og indsætter nogle udenforstående mennesker i gaza og på vestbreden, som har forstand på hvordan man takler en økonomi uden at tro det er ens egen personlige opsparing (hvilket jeg ikke er et sekund i tvivl om der er nogle som gør). Fortæller Israel, hvis de angriber først, når man har indsat nogle fornuftige ikke terroriserende mennesker som ledere, så kan de godt forvente at par bombe midt i Jerusalem (Så er vi også uden om det relegiøse problem her, som er deres evige og altidige undskyldning for den ene part har mere ret end den anden til landet).
Man skal jo også lige huske en meget vigtig ting her i krigen, for sidst der var kampe, der brød de andre arabiske lande ind, og sørgede for tingene ikke gik som i mit løsningsforslag nr. 2. Der er måske en grund til vi ikke skrider ind med militær magt, eller ligger for stort et pres, da vi som vestlige, og langt fra kampene, ser en mulighed for en slutning på slagterhuset.
Bare mit syn på det, og den dumme idé om den ene har mere ret til noget end den anden, fordi man i sine helligeskrifter har noget stående om een by (Islam har altså Meka stadigvæk, og Kristne har Rom (som godt nok ikke står i biblen, men der sidder paven), og alt muligt andet). Jeg mener kort sagt, gør op med jer selv, Israelere og Palestinænsere, er det fordi i er for relegiøse, eller bare fordi i mangler noget tidsfordriv 😕