Israel

Hyggehjørnet d.  08. januar. 2009, skrevet af Martin.v.R
Vist: 1912 gange.

Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:09:36
Svar/Indlæg:
8555/439
Nu føre Israel jo krig,som vi alle ved 😉
Men jeg kan ikke lade være med,at tænke på den måde de opføre sig på 😕

De er jo Jøder,og har ikke lært af Hitler ? eller har de,for de udføre selv den magt,de selv blev udsat for i 40/45.

De bygger en mur omkring et helt land,det minder mig næsten om Kz lejer.
Jeg kan ikke forstå,at hele verden vil lade det ske en gang til.

Jeg holder ikke med Hamas,kan bare ikke forstå at Israel,har fået lov til at udvise denne form for magt,så længe.

hvad mere i andre?
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:18:21
Svar/Indlæg:
8762/174
Jo Israel har da klart lært noget under 2. verdenskrig.

Men jeg kan ikke lige se hvorfor de skal begynde på en krig tror bare de vil spille med musklerne


Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:23:49
Svar/Indlæg:
597/39
#1 De begynder ikke en krig, de fortsætter en krig.

De er blever beskudt med raketter adskillige gange fra Gaza, klart de svarer igen, at de så har lidt heftigere isenkram end Hamas har, kan jo ikke være Israels problem.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:25:19
Svar/Indlæg:
8762/174
#2

Nå jo glemte lige min historier 😴

Men for Israel ikke våben og andet skyts fra USA?


Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:28:46
Svar/Indlæg:
648/5
# Jeps, USA leverer diverse :yes:


Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:29:21
Svar/Indlæg:
597/39
#3 Joeh rigtig rigtig mange af Israelernes våben er amerikanske, dog opfinder og producere de også en del selv.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:36:17
Svar/Indlæg:
8947/160
Det er en meget ulige kamp,. Det ligner mere og mere et rent slagtehus.!! Jeg syntes det er under ALT kritik det Israel har gang i lige nu, og det undrer mig i den grad også som 0# at de får lov. Danmark burde lægge langt mere politisk pres på israel ligesom bla Norge og Sverige. Dødstallene hedder vel 5-500+ Israel vs Palestinensere. Og rigtig mange af de dræbte Palestinensere er kvinder og børn. Jeg skammer mig i den grad på verdens vegne, tænk at det kan ske i 2009 i noget der skulle være en oplyst tid.!!!!


Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:42:17
Svar/Indlæg:
597/39
#6 Det er vel egentligt ligegyldigt hvad drabstallene hedder, kig på grunden istedet.

Man må gå ud fra at israel prøver at holde de civile drabstal nede. Det har Hamas ikke gjort, de har bare sendt raketter ind over israel i håb om at dræbe så mange som muligt.

Så længe hamas gemmer sig blandt civilbefolkningen (en civilbefolkning som iøvrigt selv har valgt hamas) vil der ske civile tab,


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:43:26
Svar/Indlæg:
8762/174
Er hamas ikke også inde i regeringen dernede?
Blev de ikke for nyligt valgt ind?


teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:46:21
Svar/Indlæg:
873/19
Store dele af Knesset er jo religiøse partier der mener at de af gud har fået retten til området dernede.. På den anden side er der også en stor del af de Jødiske indbyggere i Israel der ikke er religiøse fanatikere, desværre bare ikke nok til at de kan bestemme..

Men ja, de ortodox religiøse dele af jøderne minder skræmmende meget om nazisterne.. Jeg er bare glad for at der også findes det modsatte blandt jøderne..


#10
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:46:32
Svar/Indlæg:
4657/53
Israel køber våben i den vestlige verden. Tyskland/Sverrig/Usa osv

Israel byggede muren fordi de var trætte af de selvmordsbomber der kom fra Gaza (
Hamas ).
Nu kommer der kun misiler over muren .

Hamas har magten i Gaza, ( enevælde )


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:47:38
Svar/Indlæg:
8555/439
Men hvordan kan de få lov til at lave et helt land,om til en Kz lejer ? med at bygge en mur omkring dem,de er jo lukket helt inde.

De har jo skåret dem alle over en kam,som de selv blev i 40/45,af tyskerne.
her gentager de historien igen,det nye í det er,at det er Israel der gør det nu.


#12
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:54:46
Svar/Indlæg:
4657/53
der er kun lukket til Israel . Gaza har grænser til Egypten også. men den er også lukket.


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 12:55:56
Svar/Indlæg:
6531/410
Israelerne har fuldstændig misten min sympati og man ønsker næsten Hitler havde gjordt jobbet færdig.

Den måde de opføre sig er jo dybt utålelig, de bomber uden vidre skoler læge huse og tager overhovedet ikke hensyn til den civile befolkning.

de gør alt for at palastina ikke kan komme i gang med genopbygning forde de spærre grænserne,

det gør endnu flere føler sig håbløse og venner sig til hamas og går med til ting man gør når man er desperat.

fatter ikke verdens samfundet finder sig i den måde de opføre sig på de isrealere

havde det været palastine der var den stærke og var gået ind i isreal så skulle i se usa bombe dem til bage til sten alderen det er squ pinligt at se hvordan de store bøller i skole gården gang på gang får lov at moppe og banke de små.


RasmusAnden
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 13:20:35
Svar/Indlæg:
880/67
#13 - måske lidt hårdt sagt. 😐 ..

men ja, det er skammeligt, at de ikke har lært noget af det der skete for dem, dengang under 2. verdenskrig.. for som det ser ud nu, så er de ikke meget bedre end nazisterne var.


#15
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 13:27:16
Svar/Indlæg:
4657/53
Problemet er bare at det er de små der driller de store.

Og så får de små en på låget, og folk hyler over det er uretfærdig.

Tænk på at hvis svenskerne sendte misiler ind over København og selvmordsbomber løber rundt i gaderne.

Vi du bare tage i mod og sige . de ved ikke bedre . eller vil du jagte de Svensker.

Israel kan ikke sammenlignes med Nazierne.
WW2 kostede 72155800 mennesker livet


#16
Nof
 
Overclocker
Tilføjet:
08-01-2009 13:29:13
Svar/Indlæg:
590/30
Man kan lige så godt lade dem slås der ned til der er fundet en vinder.. ellers bliver det aldrig godt..
Det har ikke noget med 2 verdenskrig at gør.. det er fordi der var nogen lande der gik ind der ned i første verdens krig og ville bestemme noget og lige siden har der været ballade..


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 13:40:18
Svar/Indlæg:
6531/410
#15

isreal er ham den lille træls der driller alle stjlæer deres chokolademader og slik forde han ved at store ole passer på ham og ingen tør røre ham.

Selfølgelig skal hamas ikke smide "misiler" eller ombyggede mortere der ikke kan ramme en skid ind isreal, Isrealerne ved jo udemærket hvor deres ledere bor og hvor gangene til egypten er, derfor burde de jo kunne begrænse deres angreb der men nææ nej jævn det hele med jorden og slå så mange cevile ihjel som muligt bare forde vi kan.

det er jo totalt uakseltabelt.


#18
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 13:50:41
Svar/Indlæg:
4018/217
Syntes krig er forket hvis det kan undgås. Nu har Israel været meget large for de har fundet sig i at hamas har fyret missiler ind over grænsen for at dræbe så mange uskyldige mennesker som muligt i flere år. Syntes det er på tide at de fik sat dem på plads.

Det med at der er blevet dræbt så mange uskyldige mennesker er helt klart hamas skyld da de vælger at opbevare deres springstoffer på skoler, hospitaler og i boligområder. Oven i købet vælger de at bruge steder med så mange mennesker som muligt fx skoler som affyringsramper... De bruger jo uskyldige mennesker som skjold.

Her ses Israel i færd med at bombe smuglertunneller i tæt bebygget område. Det de mener med Secondary explosin er når der er noget der springer i luften som ikke er deres ejet. Det er også disse Secondary explosins der har stået for de fleste civile tab under luftangrebene. http://www.youtube.com/watch?v...

Her bombes nogle missiler http://www.youtube.com/watch?v...

Ingen gang deres egen tro har de respekt for. De bruger deres moskeer som våbendepoter! http://www.youtube.com/watch?v...

Der var også en video et sted af et missil der blev affyret fra en skole 😕 Kan desværre ikke finde den lige pt.


#19
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 13:56:02
Svar/Indlæg:
4018/217
En anden ting jeg undre mig over er hvor hamas har fået pengene til at bygge alle disse underjordiske raket affyringssteder?
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...

Hvis de bare brugte alle disse penge og mandetimer på befolkningen kunne disse have det en del bedre end nu


Edit: Sådan så fandt jeg videoen med affyringen fra skolen http://www.youtube.com/watch?v... Det er dog en morter og ikke et misil der er tale om.


En anden ting er at mange af de såkaldte civile tab rent faktisk godt kan være hamas krigere da det er svært at skelne dem fra resten af befolkningen.


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 14:15:39
Svar/Indlæg:
6531/410
Når nu de så tydelig kan se dem rende rundt hvorfor så ikke flyve ind og skyde dem istedetfor at jævne en hel skole med jorden efter de er løbet ?

Hamas er kun kommet til magten forde ingen hjælper befolkningen,

og jo hamas er noget fanden har skabt de er nogle tøser .


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 14:27:58
Svar/Indlæg:
714/95
Hej allesammen

Jeg er selv tyrkisk dansk stats borger og jeg har ingenting med hamas eller palistinænsere at gøre men en ting er sikkert og det er at de billeder og ting der bliver sagt i dansk tv eller aviser er slet ikke sandheden. jeg ser også tyrkisk tv og de er hellere ingen terrorister eller extreme muslimer eller hamas men alle de skoler og bygninger som er blevet bombet af israel har der på ingen af dem været hverken våben eller hamas militser. KUN USKYLDIGE MENNESKER!!! jeg kan ikke forstå hvordan man kan være så naiv og tro på israel. det eneste undskyldning de altid har er at hamas bruger de civile som skjold og nej det gør de ikke. Hamas sender raketer ind til israel ja ( men svar mig på dette, hvis tyskland begyndte at bosætte syd jylland og blev ved og ved hvad ville du så tænke og gøre ) hamas er ikke terrorister men det eneste palistinænserne har tilbage for at rede det lille stykke land de har tilbage. skulle de bare overgive deres land. ville du\i overgive danmark uden KAMP! selv mig som tyrkisk dansker ville ikke lade sådan noget ske. hellere DØ!


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 14:28:22
Svar/Indlæg:
5891/423
Isreal og palastina er lige gode om det.... MEN synes fandme ik det skal gå ud over befolkningen


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 14:32:51
Svar/Indlæg:
714/95
#19 En anden ting er at mange af de såkaldte civile tab rent faktisk godt kan være hamas krigere da det er svært at skelne dem fra resten af befolkningen. >>>>>>>>>>> OK så er alle hamas tilhængere også børnene og kvinderne uden våben eller noget. nødhjælps ambulancerne og transportable hospitaler det er så også hamas tilhængere. hospitaler og vigtige bygninger er også tilhørende hamas. indkøbs center også HAMAS. NOOOOOTTT!

det verden ikke kan se det er at israel går efter KVINDER OG BØRN. og vigtige bygninger altså skoler hospitaler universiteter stats bygninger for at lamme hele landet og skubbe det MANGE ÅR TILBAGE I TIDEN!!!!!!!

jeg er så flov over at jeg ingenting kan gøre for alle de børn og kvinder !


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 14:38:20
Svar/Indlæg:
714/95
#22
er man skyldig fordi man forsvarer et land der bliver mindre og mindre på grund af at israel ikke kan få nok jord og bliver ved med bosættelserne. jeg syntes fandenme det er godt klaret af de kloge hoveder og føre en krig og overtage et land på en psykologisk måde og bilde folk alt muligt andet ind end sandheden.
De kan jo bilde medierne ind i lige hvad de har lyst til. medierne kan ikke engangfå lov til at komme ind i landet før de har ryddet op i gaderne fyldt med lig. OG TRO MIG GADERNE ER FYLDT MED LIG AF BØRN KVINDER TJA ALT HVAD DE KUNNE DRÆBE. og det med at der er over 600døde det er kun de døde dert er fundet. og 3000 sårede hvor mange af dem nok også dør fordi de ikke kan behandles.


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 14:47:24
Svar/Indlæg:
459/45
Boykot Israel!

De fik landet tildelt af FN (med MEGET stor amerikansk opbakning) i 1946 og har siden da skubbet palistininerne ud af landet. Dette gør de ved, at rykke grænsen, tvinge folk ud af husene og flytte israelerne dertil.. Nu sidder palistinenserne kun i Gaza og vestbredden..

Hamas blev valgt ind ved en demokratisk afstemning! Det var Israel der brød våbenhvilen først, siden November har Hamas sendt raketter over muren mod Israel.
Israels svar på dette var en komplet invasion af Gaza.
Nu bomber de simpelthen alt de kan komme i nærheden af, og når civile bliver ramt kommer de med undskyldningen, at Hamas var blandt dem osv..

Fanme usmageligt at dette kan forekomme i 09'. Har intet respekt overfor USA og FN.
Kan da virkelig ikke passe, at hundrede mennesker skal dø hver dag, mens vi ser væk.
Må da sige at USA og DK var rigtig hurtige da WTC blev angrebet, og straks ærklerede krig. Ligeså snart det ikke er amerikanere eller andre "vestlige" så gør det nærmest ikke noget.. FØJ !!

Hamas og palistinenserne handler da ikke anderledes end f.eks modstandsfolkene i DK under 2.verdenskrig.. Israel og USA (FN til dels) mener måske at de er terrorister. Andre mener dog at de bare kæmper for, at få deres land tilbage og beskytte befolkningen.
At de så kun kan føre krig med selvmordsbomber og raketter er kun fordi de ikke har råd til konventionelle våben og krigsførelse..

Det er Israel der er skurken her!
Israel er "bøllen" der sparker til "ofret" (Palestina) der ligger ned....


/Razbojnik


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 14:50:55
Svar/Indlæg:
714/95
det med at boykote israel hjælper ikke en skid.
For mig ville være det bedste bare befolkningen kunne lukke øjnene op og tænke sig lidt om hvad der foregår i verden.


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 15:24:24
Svar/Indlæg:
1297/50
isreal er næsten ikke bedre end nazisterne, Bare se hvordan palestinenserne sulter og bliver nægtet nødhjælp, tænker b.l.a på de koner og børn der blev fundet hvor mødrene var døde og børnene sad alene tilbage forsultet .(en stor kz lejer er gaza næsten, og de bliver også behandlet som mindre værd)
Tror mange ikke kender historien godt nok til at dømme den ene eller den anden.


#28
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 16:01:18
Svar/Indlæg:
5750/124
Jeg holder hverken med den ene eller den anden, skal lige siges til at starte med.

Hvis man skulle gøre det "nemt", så smed man nogle ordentlige bomber, enten over det hele, eller det mindste område som vil udryde krisen (som i dette tilfælde desværre vil være Gaza og Vestbredden ☹ ).

Skal man gøre det på den anden letteste måde, så lader man dem slås til de er færdige, og lader være med at blande sig når det ser værst ud (og det skal alle de arabiske og palænstinesiske lande også være med på, ellers har det ingen effekt), og så sige, færdig slut. (Man kan altid sige til de andre lande som bor tæt på som nemt kunne finde på at blande sig, at EU, FN samt NATO sammenarbejdet ville sende en fandens masse soldater i røven på dem, med det tunge skyts uden tanke på civile, for at sende dem tilbage til stenalderen).

Skal det være svært, så går man ned, skiller dem ad, diktere hvad der er ret og forkert, og indsætter nogle udenforstående mennesker i gaza og på vestbreden, som har forstand på hvordan man takler en økonomi uden at tro det er ens egen personlige opsparing (hvilket jeg ikke er et sekund i tvivl om der er nogle som gør). Fortæller Israel, hvis de angriber først, når man har indsat nogle fornuftige ikke terroriserende mennesker som ledere, så kan de godt forvente at par bombe midt i Jerusalem (Så er vi også uden om det relegiøse problem her, som er deres evige og altidige undskyldning for den ene part har mere ret end den anden til landet).

Man skal jo også lige huske en meget vigtig ting her i krigen, for sidst der var kampe, der brød de andre arabiske lande ind, og sørgede for tingene ikke gik som i mit løsningsforslag nr. 2. Der er måske en grund til vi ikke skrider ind med militær magt, eller ligger for stort et pres, da vi som vestlige, og langt fra kampene, ser en mulighed for en slutning på slagterhuset.

Bare mit syn på det, og den dumme idé om den ene har mere ret til noget end den anden, fordi man i sine helligeskrifter har noget stående om een by (Islam har altså Meka stadigvæk, og Kristne har Rom (som godt nok ikke står i biblen, men der sidder paven), og alt muligt andet). Jeg mener kort sagt, gør op med jer selv, Israelere og Palestinænsere, er det fordi i er for relegiøse, eller bare fordi i mangler noget tidsfordriv 😕


#29
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 16:11:25
Svar/Indlæg:
4156/111
Bomb hele lortet og lad kina overtage landet 😀


#30
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 16:13:02
Svar/Indlæg:
5750/124
#29 ikke Kina... de har rigeligt... det eneste de vil bruge det lille stykke land til er fange og henretelses lejr, så det bliver ingen forbedring der 🤣


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 16:13:31
Svar/Indlæg:
1297/50
#29 Kina nej fandme nej, de er sq ved at blive store og ved at overhale usa. Tror der går for meget ris i det hvis de får for meget magt i verden😛


Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 16:17:17
Svar/Indlæg:
623/31
Puha. Sådan som jeg ser på det:
Hvis det var Sverige der blev ved med at sende raketter ind over Danmark, tror jeg også vi ville være enige om at det skulle stoppes på et tidspunkt. Vi har gang på gang lavet våbenhvile med Sverige, men de bliver ved med at skyde raketter i hovedet på os... Desuden vil de ikke anderkende Danmark som et land for danskerne.
Ville vi ikke også på et tidspunkt blive trætte af det?
Jo det ville vi, og så ville vi svare igen, ikke bare gengælde, men prøve at få stoppet de svenskere som bare bliver ved. Det er det Israel gør...
Ville vi ikke sætte talstærkt og kraftigt ind, så vi undgår at miste alt for mange folk selv, og desuden kan gøre indsatsen så kort som muligt, jo det ville vi, det er det Israel gør.
Hvis nu svenskerne så gemte sig i skoler og lignende og endda skød fra skolerne og ind i Danmark, og vi havde beviser på det, ville vi så lade være være med at angribe skolen, hm...

Jeg kan kun ryste på hovedet af dem som sammenligner Israel med Nazister og Teorister.
Jeg tror i øvrigt ikke at det var palæstinenserne der først boede i Israel, det var vidst jøderne, de blev så vidt jeg husker forvist under de islamiske erobringer, hvis ikke før.

Jeg siger ikke at Israel er engle i forhold til Hamas, men man er sandelig hurtig til at fordømme dem...


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 16:31:37
Svar/Indlæg:
6531/410
nu skyder de faktisk ikke raketter ind i Isreal men ind i de Isrealsk besatte områder

hvilket ville svare til dk havde besat skåne og sverige skød raketter iind i skåne.

´for det andet dræber de raketter ikke nogle for de rammer aldrig noget ,

prøv at se på døds tallene isreal har dræbt mindst 10 gange så mange palestinensere end omvendt.

isreal har aldrig existeret andet i en bog man kalder første mose bog

den foregår lang tid før jesus blev født det vil sige det er mindst 2009 år siden
der var noget der hed isreal hvis man kan tro på sådan en bog.

så syntes jeg da også tyskland skal give os det fa dk tilbage de har taget det er da ikke nær så mange år siden de tog det , så skal sverige og norge ind under dansk over herdømme. sig mig er der nogle der tror på det vil ske nej.

vi har enda været så flinke at eftergive tyskland dets krigs gæld til os.


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
08-01-2009 17:08:28
Svar/Indlæg:
461/10
Krig er foragt for liv, fred er at skabe.


#35
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 17:32:45
Svar/Indlæg:
5750/124
#33 Det er ikke helt til at sammenligne, da krigen startede fordi der var nogle ekstremister som mente de havde mistet noget der var helligt for dem (for islam), nemlig Jerusalem. Man skal jo så bare lige husket noget, der er noget som er helligt fra næsten alle de store relegioner i Verden i Jerusalem. For dem som har set filmen Kingdom Of Heaven, ved at det ikke er første gang der var kampe om dette område. De Kristne angreb, og overtog magten, med Korstogene i middelalderen (men afgav det igen), ligesom Muslimerne gjorde ved Jøderne (de afgav det bare ikke igen).

#32 man skal jo lige vende den om, og spørge dem om situationen ikke kan drejes til at være den samme, hele Norge, næsten hele Sverige, og store dele af Nordtyskland har været dansk i lidt "nyere" tid (godt stykke efter vore tidsregnings begyndelse).


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 17:57:33
Svar/Indlæg:
4120/115
Hele problemet skyldes jo at størstedelen af palestinenserne ikke fatter, at det er Hamas der er skyld i de problemer de står i nu!

Hvis det palestinensiske folk ikke havde valgt en terror organisation til af lede landet, så havde det nok set lidt anderledes ud.


EDIT:
Opfordring til palestinenserne: Afsæt Hamas, og forhindre dem i at føre krig mod Israel. Det kan ikke komme som nogen overraskelse for nogen (eller det kan det jo???) at Israel forsvare sig selv.

Om Israel overreagere ved jeg ikke, men forestil jer hvordan det ville have set ud, hvis de istedetfor nålestiks operationer havde lavet totalitær krig som Hamas fører...
De relativ få civile tab der ses nu, det kunne nemt have været 50, eller 100 gange større, hvis Israel bare have slynget en masse jern over grænsen uden at sigte først!


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 18:40:50
Svar/Indlæg:
8947/160
Dødstallene er 100/1. Det er da ikke fair. Det er folkemord. Og jeg tror på den norske læge der stod og var på grådens rand over Israels bombning af et hospital.Et hospital for helvede..................................


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 18:45:03
Svar/Indlæg:
5891/423
Jeg synes Nato skal overtage landene indtil de fatter at krig ikke er godt, men Nato har ik nosser nok til det 😐 😕


#39
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 18:50:45
Svar/Indlæg:
4156/111
#38

Kina! 😀


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 18:58:08
Svar/Indlæg:
1214/62
Har jeg ikke læst længere ned til end #6-7
Og til #6 lol for din kommentar.

Nu hvor der har været ½ år med våbenhvile, hvor Hamas flere gange om mnd. har fyret rakketter ind over Israel, hvor de ikke har gengældt angrebene. Men det kommer jo selvfølgelig ikke så meget frem i medie stormen :no:

Og når Israel så efter end våbenhvile så vælger at slå igen.
Går den røde media maskine straks igen for maler fanden på vægen :no:

Forstår dem fandme godt, og håber de gør arbejdet færdigt både i Gaza og Libanon.


Har sikkert også været mange som har skrevet "hvad laver jøderne dog på palæstinensernes land"? Den må jeg lige have igen? På DERES land 🤣

Så langt man kan gå tilbage i skreven tid har jøderne boet der og blevet smidt ud af jødernes land. Ikke omvendt for fanden! Ægypterne var heldigvis de første til at indse at krigen mod Israel slet ikke er berrettiget! :yes:


Og til #21, Israel har bevis på at den skole de bombede forleden dag, fyrede rakketter/mortere mod Israel. Hvilket Hamas og Hizbollah er kendt for at gøre, så kan altså godt forstå Israel. Selvom FN har sagt der er civile tilstede, og hvem tror på FN når der er tale om sådan noget. HUNDERØVE DER IKKE TØR SKYDE NOGEN?


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:03:18
Svar/Indlæg:
5891/423
#40 de er stadig lige gode om det.....Den bedste løsning er simpelthen at få nogle NATO styrker der hen...


ligegyldigt hvordan du ser på det, har det kostet menneskeliv, og det er uacceptabelt.... Det er jo nemt nok for dig at sidde hjemme, og skrive alt det der, for du har jo ik været der? (heller ik mig)... Isreal tager hævn på en forkert måde... DE dræber civile.... Det gjorde hamas også, og det er da også forkert..

Men fattigdom, kan få personer til at gøre alt...ALT..


#29 er du kinesser FnaX? 😲, kina ville bare bruge det som KZ lejr







Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:07:01
Svar/Indlæg:
1214/62
#41 kan godt være fattigdom kan få folk til at gøre alt. Men hvems skyld er det, Ja rigtigt gættet Hamas :yes: Som de plejer at gøre, twiste folk/verden til at "indse" Israel OG USA er nogen værre sataner :no:

OG jeg kender en som bor der nede nu. Som fortæller hvordan hendes by de sidste par mnd. blev ramt af rakketter, uden at Israel gjorde noget. Og hvor de bad Hamas om at stoppe, men det ville de ikke/havde ingen kommentar. Så kan altså godt forstå Israel, at de begyndte at angribe så "hårdt" efter våbenhvilen stoppede!


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:09:23
Svar/Indlæg:
5891/423
#42 okay.... der er et eller andet du ik forstår!? Hamas har ik gjort landet fattigt... landet har været fattigt...og det medførte til en ektrimistisk gruppe / parti... kom på tronen...

#42 kender du nogle der boer i palastina? nej... du skal jo se det fra begge vinkler, nok ik kun en vel?


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:09:36
Svar/Indlæg:
6531/410
hvordan fanden fyre en skole raketter af ?

ser man den film du hentyder til kan man da tydelig se at dem der fyre noget af intet har med skolen at gøre.


#45
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:11:13
Svar/Indlæg:
4156/111
#41

Nej det er jeg godt nok ikke... Men hvorfor fanden tror du de vil bruge det til KZ lejr? 😐

Mine instinkter siger mig at det eneste rigtige er at give Kina landet... Alle andre vil blive for magt syge, de vil ikke kunne kontrollere det. Det har Kina meget mere erfaring med 😛


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:12:30
Svar/Indlæg:
5891/423
#45 nååh jaa.... så kan de flytte alle burma folkene der hen? :no:

#45 det er landet der henretter flest mennesker? derfor


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:16:09
Svar/Indlæg:
1214/62
#43 Hamas har jo nok gjort det værre, som en anden også antyder, hvor får Hamas pengene fra som de kan købe våben/sprængstof osv osv

Og hvordan kan der stadig være så stor en del der er fattige/uden arbejde. Det er jo Nok derfor skal du se? Underligt du har skyklapper på?


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:18:16
Svar/Indlæg:
5474/39
Vil sige Nogle muslimer er flinke nok. Men syntes feje våben begge hold bruger.

Når man er i krig er det typisk Cevil befolkningen der bliver de store tabber. ☹ Sådan har det altid været, med mindre hamas og de andre soldater har en borg eller andet de gemmer sig ved. Men problemet er jo de skulle gemme sig mellem befolkningen. Samme som terroristerne i afganistand, og andre steder. Så jo også Berlin ligge som ruiner efter ww2 fordi tyskerne ikke ville give op. Der røg også nogle cevile liv, men jo ikke noget man tænker over. Tyskerne har også stået smaderet danske byer før i tiden uden grund. De er dog blevet klogere.

I mine Øjene er De muslimerne og isrealerne. Nogle små børn, lige skal provokere hinanden lidt mere og mere. Kan USA tage ned og give dem begge en over nallerne sige de skal opføre sig ordenligt. Men når USA så igen vender blikket mod noget andet er den gal igen.

Jeg er nu glad for vi dansker har en evne til at tilgive andre for de fejl de nu engang har. De også kan tilgive en 🙂 En af de ting gør vi ikke er nomade samfund. Vi har altid drømt om at kunne fremstille alting selv, men igen vi er blevet klogere. 🙂


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:18:57
Svar/Indlæg:
5891/423
#47 underlig du har skyklapper på!? Hvis du tænkte dig lidt om, så har de været i krig i rigtig rigtig lang tid!, og de var sku også fattige før...


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:21:22
Svar/Indlæg:
7765/230
#21
Og hva faen får dig til at tro at tyrkisk tv giver et mere sandfærdigt billed af krigen end dansk tv gør..????


Men lige gyldig hvem der har ret....Så kan jeg fanme godt forstå Israel ik længere gider finde sig i at en flok tøsedrenge gemmer sig mellem civilbefolkningen. Både imens og efter de fyrer deres lort over grænsen.....Havde de den mindste respekt for deres egne civile tog de uniform på og kæmpede som mænd istedet for at gemme sig som rotter mellem civilbefolkningen....


#51
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:38:32
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg vil give #48 fuldkommen ret, for man kan også kigge en Europas historie, og der sku sket det samme... Man skal huske på at man i mellemøsten (generelt uden for Europa og Nord Armerika) så er man langt bagefter, med undtagelse af få ting, som fx det elektronik og teknologi som importeres fra vesten (ved godt det er i Taiwan o.lign. skidtet produceres). Deres styreform osv. er flere hundrede år efter den vestlige, det er jo trodsalt ikke uden grund at enevælden blev undermineret til småstumper (hvilket startede ved den franske revulotion).


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 19:57:14
Svar/Indlæg:
10398/435
Til jer som er mod Israel.. Tror i denne krig var startet hvis Hamas havde brugt pengene på infrastruktur og opbygning af landet, frem for raketter?
Jeg tror jeg kender svaret, men lad os se om nogen kan vride og krænge sig uden om..


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:26:01
Svar/Indlæg:
714/95
hvorfor skulle hamas bruge penge på et land som stille og roligt bliver bosat.
og det med at tyrkiske nyheder viser et bedre billede af situationen er fordi de viser stærkere billeder i tv end danske nyheder. jeg som tyrker og bor i danmark som dansk stats borger har grædt hver aften for alle de børn og voksne jeg så i tv.
DET JEG ER MEST TRÆT AF AT HØRE ER AT INGEN HAMAS FOLK GEMMER SIG BLANDT CIVILE. det er rigtig de er i bygninger osv. men ikke blandt en flok mennesker. hvor skulle de ellers gemme sig, skulle de bare gå over og blive skudt af israelske soldater. der kommer en dag verden åbner øjnene op. og der kommer en dag israel`s beskidte ansigt kommer frem. jeg syntes bare at 80% af alle vestlige har et had for MUSLIMER og det er virkelig syndt at så kloge og civiliserede mennesker kan ligeså dumme på engang.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:44:47
Svar/Indlæg:
3329/182
Hvad kan man sige? Religion er roden til alt ondt.

Jeg betegner bestemt ikke mig selv som kristen, men jeg er døbt og er stadig meldt ind i kirken da jeg alligevel regner med at skal giftes engang, i en kirke da det nok er det pigerne helst vil.

Lad det være sagt og lad mig så gøre grin med lortet, svin mig bare, men hold nu k*ft hvor er det langt ude: Jesus, ja måske levede han, men tror ikke på at han var noget som helst ud over måske lidt god til at narre folk.

Muhammed, hvordan satan kan man udråbe sig selv til profet og ride ind i et land på sin skide kamel og sige at det er helligt land? Det har jo kæmpet om det lige siden?


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:47:06
Svar/Indlæg:
6531/410
#52

tror du hamas ville skyde raketter eller var blevet valgt hvis Isreal havde overholdt de aftaler der er lavet og givet det besatte land tilbage til palastina.

#53
jeg tror ikke på 80% hader muslimer

jeg har arbejdet sammen med mange muslimer langt de fleste af dem gode og fornuftige mennesker der bare vil have et godt liv , faktisk har jeg kun møt en der virkelig kunne få mig til at hade ham og det han stod for.

enhver kan da sige sig selv der bliver balade når man tager nogle fra en religion smider dem ned på et stykke land der faktisk er andres også er de tilmed omringet af folk af anden tro.

hvis usa så gerne ville have en jødisk stat hvorfor så ikke bare give dem en i usa der er da plads nok.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:50:43
Svar/Indlæg:
7765/230
#53
Hader ikke alle muslimer og siger heller ik alle muslimerer terrorister....
Meeen våger dog en påstand.: "Stort set Alle terrorister er muslimer." :yes: :yes:


#57
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:46:55
Svar/Indlæg:
5750/124
#55 du kan ikke sige hvis land palestina og Israel er, da det "tilhører" så mange folkslag at vi vil få atomkrig på 4 minutter hvis vi virkelige ikke ville have andre til at have det. Det er også det jeg har prøvet at forklare længere, og det er der flere der har, Israel (hovedsageligt Jerusalem), er helligt land for mange relegioner, så det kan ikke kaldes for den ene og den andens, undtagen jødernes, da de kom først i følge de skrifter vi har i dag (der kan jo sagtens have været nogle før dem 😉 )


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 23:08:40
Svar/Indlæg:
1214/62
#57 Ja lige præcis også det jeg prøvede at forklare.

Men altså et eller andet sted må man gå ud fra. Og da det vi kan dokumentere er at jøderne var der først, ergo har de "ret" til det.

Ligesom vi jo hellere ikke kan gøre krav på USA da vi jo kan dokumentere at vi "fandt" det. Selvom det nu var indianerne, at de så blev slagtet er en anden historie, som jeg er sikker på at de fleste europæere/amerikanere ikke er stolte af.

Ligesom der er mange muslimer der tager afstand til selvmords bomber osv.


#59
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 01:25:20
Svar/Indlæg:
4156/111
Hvad med at vi bomber dem totalt, og giver det hele til Kina? 😀

Så får de olien gratis, og så kan de for alvor producere nyt HW 😎


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 11:53:34
Svar/Indlæg:
714/95
Prøv at tjekke denne side ud. måske ser i tingende fra en anden vinkel
http://www.google-way.com/Gazz...


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 11:56:41
Svar/Indlæg:
5891/423
#60 forstå nu, at det er en politisk konflikt, som jøderne og palistina er lige gode om.... Men det jeg synes er så unfair er, at pga. 2 religioner, så skal en masse uskyldige mennesker dø!... og i begge religioner (islam & jødernes tro) står der tydeligt at dræbe er forkert.... :no:


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 11:57:51
Svar/Indlæg:
1214/62
#Nej kan jeg ikke sige at jeg gør.
Da jeg syntes det er uacceptabelt at blande sig mellem børn. Så jeg syntes det er helt i orden at Israle angriber der fra hvor der kommer morterer/rakketter. OM det så må koste civile livet. Kan de sgu forhelvede bare gå i samlet flok og til Israel og sige
"Hamas er DER, vi er HER alle civile"


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 11:59:17
Svar/Indlæg:
714/95
jeg er ikke ude på at få verden til at dræbe israelere men bare få verden til at forstå hvad der er gang i. Du har ret i at det er forkert at dræbe hos muslimerne. men i jødernes extremisters bog står der at hvis man dræber en muslim så kommer man i himlen!


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:01:26
Svar/Indlæg:
714/95
der er ingen der blander sig mellem børn og kvinder. det er israels største løgn og næsten hele verden er hoppet på den. bare vent til obama kommer på magten, så kommer der andre boller på suppen for israel.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:42:46
Svar/Indlæg:
5891/423
#63 for det første....så er deres bog ikke ekstremistisk....for det andet.... så er de lige gode om det...for det tredje så synes jeg at vi her i Danmark ikke skal blande os for meget i konflikten der nede, for vi kender kun problemmet gennem mediern (de fleste af os)


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:48:24
Svar/Indlæg:
714/95
jeg er ked af det ´hvis jeg ikke rigtig kan styre min vrede, det skal ikke gå ud over nogen af jer men bliver bare så sur når alle bare går og tror at det er sandt det de for at vide fra medierne. der bliver udført menneske massakre og længere er den ikke.

en citat fra ekstrabladet.
Seks civile palæstinensere, heraf fire børn, blev dræbt søndag morgen, da Israel bombede det Nordlige Gaza, sagde hospitalskilder. De to andre dræbte var kvinder.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:52:28
Svar/Indlæg:
5891/423
#66 jojo...men Hamas er ikke bedre.... de har sq også dræbt civile Hakan....

MEN...tænk over hvad de kæmper om? Det er LAND! er det virkelig de tusinde menneskeliv vær? al religion handler om at man skal leve i harmoni (jaja... hippi hippi 🤡 ), men mange fortolker religion forkert... Hvorfor kan de ikke enes, og leve sammen...DET er jo mennesker? samme væsen.Det er trist...


Og det er også en af grundene til at jeg synes at begge parter er lige skyldige... Det eneste rigtige er at NATO går ind, og tager over GAZA striben, for at holde hele lortet i ro.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 12:57:51
Svar/Indlæg:
714/95
jeg siger jo ikke israel ikke må være der eller palestinænserne ikke må være der. jeg vil bare have der skal være fred og at israel stopper med at blive ved at bosætte mere og mere jord.
Jeg ved at tyrkiet snakker om at deltage i en international freds styrke der skal derned men israel vil ikke have at fred styrken skal befinde sig i gazza men i egypten. hvad er så¨formålet med en fredstyrke. og hvis der bliver nogen fredstyrke hvorfor så sent??

I mine øjne er næsten alle religioner ens


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:01:45
Svar/Indlæg:
5891/423
#68 næsten alle religioner er ens.... der er bare nogle mongoler, forskellige steder i verdenen, der gør religionen til alt muligt pis...

eks.
spræng dig selv i luften, og du kommer i himlen..... TRO PÅ DET!

Jeg kunne nævne utallige flere....

Nato skulle skide på hvad isreal og palastina siger, og bare gå ind... For OBAMA støtter sq NATO, og så er ISREAL og PALASTINA lige pludselig de små drenge i denne krise 🙂


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:09:49
Svar/Indlæg:
714/95
det der med at springe sig selv i luften og dræbe uskyldige, der kommer man i helvede for ifølge kuranen. det er rigtigt at man kommer i himlen hvis man dør som soldat mens man forsvarer sit land på den rigtige måde.
men selvmord og drab af uskyldige er DIREKTE I HELVEDE.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:17:31
Svar/Indlæg:
5891/423
#70 nemlig... Men det er det som Al quada osv. ik fatter en skid af... 🙂

Men kan du se hvad jeg mener med at NATO skal gribe ind?


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:32:18
Svar/Indlæg:
714/95
ja det kan jeg godt. de burde gå ind og stoppe offensiven fra begge sider. Som en neutral freds styrke


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 13:33:23
Svar/Indlæg:
5891/423
#72 jep :yes:


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 17:42:24
Svar/Indlæg:
4120/115
NATO er en forsvars aliance! Mener i ikke FN?

Hvis NATO skulle gribe ind, så var det da for at gøre end total ende på hamas! 😉 Ved ikke engang om Israel er medlem af NATO, men tvivler lidt...


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 17:53:03
Svar/Indlæg:
5891/423
#74 øhhh.... nej mener ik FN... NATO kan skabe fred... hvis NATO overtog Gaza striben


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 18:39:59
Svar/Indlæg:
2440/66
hmm. skal man holde med den ene eller anden i denne tråd? det virker sådan.

må jeg anbefale wikipedia?

http://da.wikipedia.org/wiki/I...
http://da.wikipedia.org/wiki/H...

glem ikke, at hamas bruger guerilla taktik (og det er jo bekendt svært at vinde over).

http://busselton.yourguide.com...

#15 udmærket måde at se tingene på, hvis man skal "forstå" angrebet (jeg vil ikke gå ind på om det er forsvarligt, osv).

#64 nej, det vil ikke ændre sig når obama kommer til magten. du bør læse mere om f.eks. den jødiske lobby i usa og se konflikten i et andet (og ikke så en-sidet) perspektiv.

og til kirsby, man kan udmærket være "rød" (selvom jeg tror du er inspireret af pia K og jonny nazi som bruger lign. udtryk når de skal beskrive oppositionen/modstanderne) og ikke være imod retten til at forsvare sig selv... du er vist noget blå øjet.


draven
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:02:29
Svar/Indlæg:
187/2
Citat fra Wikepedia:
"Vestbredden og Gazastriben er tilstødende områder, som Israel har holdt besat siden juni 1967 og i strid med international lov koloniseret med 500.000 mennesker (inkl. Østjerusalem)." Ergo burde Israel være smidt ud.
Svarer jo netop til at Tyskland besatte Sønderjylland og vi angreb dem fra midtjylland.

Grunden til der ikke sker noget, er jo at Bush er så gode venner med Israel.
Er der ikke nogen der har overvejet hvorfor Israel angriber så voldsomt 1 måned før Obama træder ind som præsident. Kunne det være han ikke vil støtte Israel lige så meget som Bush?


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:06:23
Svar/Indlæg:
5891/423
#76 rigtig godt sagt... 🙂...og ja...kirseby, har flere gange kommet med sådanne kommentare, men i sidste ende? så er det vel ham selv, der går glip af verdenssamfundet, for at være så snæversynet.... det må han selv om 🙂


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:30:24
Svar/Indlæg:
1214/62
#63 Det forstår jeg ikke, du siger at i Jødernes bog der står at hvis man dræber en muslim(??) kommer man i himlen. Nej nu må jeg altså le min bukser 🤣

Hvordan fanden kan det stå i det gamle testamente når de første muslimer først kom omkring år 600. Altså en rigtig rigtig god del efter Moses og alt det der andet fis.

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣


Og til #77 og #78, lol, mener da bestemt at de skal trække sig tilbage fra der hvor de har besat sig ud over de områder som de ikke fik i 48. Og det er de jo også på vej til at gøre.



anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:32:58
Svar/Indlæg:
5891/423
#79 det har jeg forklaret ham... -.-


#81
FSP
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 19:38:16
Svar/Indlæg:
423/28
#77

Det vil ikke ændre sig en tøddel.. Hele verden ser Obama som en frelser, men hvis man kender bare lidt til amerikansk politik, så er der ikke megen forskel på de to partier.
Demokraterne er "søsterparti" med venstre.. Så længere til venstre (😛) er de altså ikke.

Tror desværre ikke der sker de store ændringer med Obamas tiltræden.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 20:20:22
Svar/Indlæg:
714/95


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 20:28:56
Svar/Indlæg:
714/95
Jeg advarer mod stærke billeder men det er hvad der foregår i palestina
http://www.dur.ac.uk/i.m.q.ala...


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 20:46:40
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg vil ikke forsvare Israels angreb på civile, men jeg er stadig i den tro, at de ikke angriber civile overlagt.

Og det skal også ses i lyset af at, hvis Israel havde benyttet samme krigs strategi som Hamas, så havde antallet af døde børn, måske været 100 gange højere...
Hamas står 100% til ansvar for at bringe dens egen befolkning i fare, når de laver sådanne angreb.

Og man skal lige huske at et flertal af palestinenserne selv har valgt Hamas (erklæret terror organisation) til at lede landet... Så palestinenserne har også magten til af afsætte dem igen. Så de burde nok snart få fingeren ud og gøre netop det!


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 20:51:50
Svar/Indlæg:
714/95
ok der er 13 døde israeler og næsten 1000 døde palistinænsere hvor 30% er børn 50%kvinder og 20%mænd
der er også over 4000sårede og hvis israel bliver ved med at bombe hospitaler og nødhjælps klinikker hvordan skal de 4000sårede så blive behandlet. bare vent der kommer en skønne dag hvor hele verden vil flove sig.



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 20:59:01
Svar/Indlæg:
4120/115
Israels indenrigs minister har netop på tv sagt, at hvis Hamas underlagde sig den våbenhvile Egypten har foreslået, så ville det medføre øjeblikkelig tilbagetrækning af de Israelske styrker fra Gaza. Og jeg er ikke i tvivl om at dette også ville have været tilfældet tidligere. Så ansvaret ligger stadig hos Hamas!

Det er bare et spørgsmål om at indse nederlag, og vel at mærke selvforskyldt.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:03:26
Svar/Indlæg:
714/95
Ja ja det er godt med dig. jeg vil hellere aldrig få medlidenhed med jeres børn og kvinder. jeg har siden krigen startede prøvet at se om der er nogen der har medlidenhed med de stakels folk der dør men ved du hvad de fleste ér ligeglade med de børn!!!!


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:10:40
Svar/Indlæg:
1471/40
# 85. Hvor har du disse tal fra ?. Vel ikke fra Hamas kontrollerede kilder ?.
Israel bomber ikke hospitaler og børn, modsat de religiøse galninge i Hamas.
Den virkelige skurk i dette spil er Hamas, der tager 2 befolkninger som gidsler. Jeg har stor sympati for befolkningen i Israel og Gaza, men ikke for middelalderlige fantaster som Hamas.Når man i disse dage ser pro-palæstinensiske demonstrationer, ja så skammer jeg mig , jeg vil ikke tøve med at kalde dem nazister. Se http://tedekeroth.wordpress.co...


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:11:08
Svar/Indlæg:
4120/115
Tror ikke der er nogen der ikke har ondt af dem der har mistet børn eller familiemedlemmer. Men hvis ikke Hamas havde angrebet Israel, havde der heller ikke været nogle døde børn!

Det kan selvfølgelig lyde koldt og kynisk, men som sagt, et flertal af palestinenserne selv, har demokratisk valgt Hamas, og de har IKKE valgt af afsætte dem igen. Heller ikke da de kunne se at Hamas kun fører dem mod afgrunden.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:14:01
Svar/Indlæg:
714/95
´det er ikke værd at spille min tid


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:15:01
Svar/Indlæg:
1471/40
# 90. Løbet tør for argumenter ?


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:20:53
Svar/Indlæg:
714/95
nej jeg er ikke løbet tør for argumenter men jeg er løbet tør for håb om fred, jeg er muslim og det vil jeg altid være, du er kristen og racist og det vil du altid være. så jeg kan aldrig lave om på en racistisk person om jeg så knoklede røven ud af bukserne.
det hele vil få en ende en skønne dag.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:30:19
Svar/Indlæg:
1471/40
Hvis du mener at jeg er racist, så find lige et eneste sted i mit indlæg hvor jeg udtaler mig nedladende om andre racer ?. At jeg ikke deler din holdning til Hamas gør vel ikke mig til racist. Jeg afskyer bare fantaster af enhver type, uanset race eller religion. Jeg deler dit ønske om fred, men sålænge vi ser alt sort/hvidt, kommer vi ingen vegne.


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 21:35:16
Svar/Indlæg:
4120/115
>> #92
Du negligere jo det faktum at Hamas kunne gøre en ende på hele konflikten i løbet af 30sek. Men har endnu ikke valgt at gøre det!

At der er civile tab er uheldigt, men er ikke ensbetydene med at Hamas på mirakuløs vis lige pludselig har krav på at erklære sejer over Israel. Hvor langt er det lige ude?



Og jeg vil godt lige understrege at der er forskel på at være racist og så kunne se en sådan konflikt i et større perspektiv.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 22:00:58
Svar/Indlæg:
5891/423
hold da kæft..... 😲 😲 :no:


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2009 22:09:50
Svar/Indlæg:
1471/40
#95 ?


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2009 22:41:44
Svar/Indlæg:
5474/39
Læste her i dag om at der skulle være hemmelige smuller veje til Palstineserne. Går over Egypten. Kommer Jeg til se mere og mere spillet generals for mig. Hvor pastineserne er GLA. Isrealerne ved jeg ikke helt hvor den skal sættes.

Jeg havde nok også gravet hemmelig tunler hvis man var i krig med landet rundt om en.


#98
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 08:06:00
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg holder stadig på mit forslag i #59 😀 :yes:


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 08:36:34
Svar/Indlæg:
5891/423
#96 i diskutere noget, som i aldrig kan enes om, derfor...Hold da kææft (altså på måden WTF)
#97 læste også lige idag at et svensk rednings center var blevet bombet.....


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 08:36:48
Svar/Indlæg:
714/95
overlord jeg er ikke hamas tilhænger men menneske tilæhænger. men kan du ikke se at hvis hamas overgiver sig så tager israel jo bare halvdelen af den lille smule land de har tilbage. grunden til denne krig er jo fordi israel ikke kan få nok land og bliver ved med at besætte og lave checkpoints så de gør det svært for befolkningen at komme rundt. jeg så en video hvor israelske soldater holder en gravid kvinde som skal til at føde tilbage sammen med hendes famillie. de siger til hende at hun ikke må gå nogen steder og at hun må vente på at der kommer en ambulance.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2009 13:23:27
Svar/Indlæg:
1471/40
# 100. Godt ord igen 🙂 Jeg bryder mig bare ikke om at blive kaldt for racist, fordi jeg har en anden mening. Enhver konflikt har to sider, og så længe vi evner at se det fra to sider, går det jo nok.
# 99. Hvem siger vi skal være enige 😀 . Efterlyste bare at vi kunne se situationen fra begge sider


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 14:16:36
Svar/Indlæg:
1166/120
"Israel har angrebet Gaza og dens befolkning i dagevis.. Midlertidigt er tusindvis blevet såret og hundredvis dræbt.. Af de døde er der også mange uskyldige, civile børn.. Derfor vil vi i Sønderborg protestere mod det forfærdelig massakre.. Demonstrationen finder sted d. 13 januar kl 15:45 ved Føtex i Sønderborg. Under demonstrationen vil der bl.a blive tændt stearinlys.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
12-01-2009 14:34:27
Svar/Indlæg:
5678/460
102# ja og Gaza/hamas har så angrebet israel i flere år .....


jeg ville sq da også blive sur vis der står nogle møgunger og kaster sten ind over min hæk ...så ville jeg da også gå ud og gi dem en røvfuld.......men jeg er imod krig ...men jeg syntes personlig de er lidt selv ude om det ....

de står og skyder missiler og nakker uskyldige mennesker så når israel får nok .....så er det så synd for dem at de slår tilbage ....jeg håber bare Israel passer på civile ....mnen for min skyld ka de Jævne de områder i Gaza de Våben liderlige Hamas fætre holder til ...


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 14:35:21
Svar/Indlæg:
714/95
#102

Det viser at der er nogen "mennesker" tilbage 🙂


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 14:41:03
Svar/Indlæg:
714/95
#103

hvordan ville danmark være hvis ikke det havde været for deres friheds kæmpere. var der så noget der hed danmark idag?

det samme gælder i palestina og jeg tror jeg ved meget mere om deres histore end du gør. hvis man kigger på dødstallene igennem 50år så er der blevet dræbt flere hundrede tusinder af palistinensere men hvis man kigger på israel ja gæt selv.


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 14:50:44
Svar/Indlæg:
1166/120
#103 Det passer ikke for en skid det du siger, men hvis dit hjern opfatter det på den måde, så lad den gør det. Uden set hvad jeg få mit tv i aften, så kan jeg se hvad det sker og skal være med i morgen.
#104 Ved ikke hvordan, men jeg kender dem alle.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2009 14:57:44
Svar/Indlæg:
1471/40
#105, Nu skal du nok ikke sammenligne danske frihedskæmpere med Hamas. Der er et par væsentlige forskelle.
Danske frihedskæmpere bombede aldrig tyske kvinder og børn.
De ville heller ikke fjerne Tyskland fra landkortet.
Danske friheds kæmpere sendte heller aldrig raketter mod den tyske civile befolkning. De anerkendte Tysklands ret til at eksistere. Ligeledes var det en tværpolitisk gruppe, uden et fanatisk religiøst had.
Den der med at tælle døde ?. Hvis den gælder så, bliver det da dobbelt tragiskt.
Det eneste jeg efterlyser er at vi ikke ser konflikten som enten eller. Hvem der har ret til hvilke områder er et meget kompliceret spørgsmål, hvor begge parter har ret, og uret på samme tid. Men så længe den ene part ikke anerkender den andens ret til eksistens, vil Israel bestandigt have ryggen mod muren


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 15:13:38
Svar/Indlæg:
1166/120
#107 Hvis vi snakker om 2. verdens krig, så kan Danmark pakke sammen. 😉
Men det stod i de danske bøger at Danmark vandt krigen. Det stå også i bøgerne i England hvor de mener at de vandt.
Men hvem har lavet det største indsats. Det har vi Russer! Begge af mine farfar og morfar har været hele vejen ned til Berlin og smadret en del. Jeg er ikke imod tysker eller andre lande.
#0 Det er nok bedst hvis du ænder til Israel konflikt.


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 15:15:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg vil ikke sige at det direkte har nået med den nuværende konflikt at gøre, men hvad angår Israelerne bosættelser på besatte områder, er også fuldstændig hul i hovedet. Og mange af de jøder der laver disse bosættelser er jo også religiøst fuldstændig forvirret... Men de binder dog ikke dynamit på kroppen, og springer uskyldige civile palestinensere i luften.

Men såvidt jeg ved, så er der dog ingen israelske bosættelser i Gaza? Men ret mig hvis jeg tager fejl.


#110
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 15:42:58
Svar/Indlæg:
4018/217
Hold dog op hvor er der sket meget i denne tråd siden sidst jeg så den 😴

Gid Hamas skulle brænde op i helvede! Seriøst de prøver jo bare at maximere dødstallet for det er deres eneste måde hvorpå de kan få lagt pres på Israel.
Hvis Hamas bare lod være med at fyre de skide raketter ind over grænsen så ville det her aldrig være sket.

Og nej Israel har også lig i lasten for de skulle give noget af det land tilbage som de har taget.

Hakankitir du burde lige tænke dig om og tælle til ti før du skriver. Seriøst du fremstår som en af dem :no: og når jeg læser dine indslag kommer jeg til at forstille mig en der sidder i et mørkt aflukket rum pakket med springstoffer 😕 Det at kalde en her inde fra for racist bare fordi at han kommer med sit synspunkt er jo fuldkommen latterligt!



Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 15:56:31
Svar/Indlæg:
714/95
#110
I er velkomne til at fortsætte selv da jeg trækker mig fuldstændig fra denne tråd efter dine udtalelser.
jeg gider ikke sidde her og ødelægge min dag på grund af denne tråd.
jeg syntes bare ikke alle er lige neutrale, og når man ikke prøver at se på tingende fra begge sider så er det ligegyldigt hvad jeg fyrer af


Peace on earth 😎


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 16:21:41
Svar/Indlæg:
7765/230
#110
Har 100 ret ang. hamas. de bærer ene og alene skylden for tingenes tilstand pt.
Og set fra Israels side kan jeg godt forstå de siger nej til våbenhvile nu. Det ville jo bare give hamas ro til at omrokerer og genetablerer sine styrker, så heller tage det sidste skridt og tvinge den i knæ en gang for alle, det ville hele regionen nok også være bedst tjent med...Ingen hamas = ro i gaza.....
Der er jo slet ik den samme uro på vestbreden hvor Fatah har magten....

edit Og selv om det er sørgeligt så er fakta at i al moderne krig er der altid flere civile ofre end militære....


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2009 16:27:19
Svar/Indlæg:
1297/50
Tror ikke der sidder nogle mennesker og tænker lad os være onde, derfor skaber vi hamas og skyder bomber ind over israel.
Tror heller ikke muslimer er mere onde end os andre(såkaldte bedre mennesker 😛 )
Undertrykkelse skaber ting som hamas.
Tænk bare hvor lidt mennesker der flygter fra gaza. En af verdens mest tæt befolkenede områder og alligevel flygter næsten ingen. Og det er til trods af at der bliver smid en regn af bomber ned over dem. Andre steder havde det skabt en stor flygtning strøm. Men her har de ikke muligheden for at flygte.
Tror næppe det er med til at skabe bedre forhold mellem de to. Selv hvis hamas blev sprængt væk.
Israel har lukket gaza inde længe også før krigen nu, og gaza`s indbygger har længe være under israels nåde!.


#114
MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2009 16:46:53
Svar/Indlæg:
1915/57
#53 danmark bruger da penge på infrastruktur og vi bliver da også mere og mere bosat af mennesker fra forskellige dele af verden. Skulle vi begynde at bruge dem på raketter pga at der kommer flere og flere f.eks. muslimer til landet?