Hjemmeside der gør dig sur/depri

Litteratur d.  08. januar. 2009, skrevet af Kondichael
Vist: 630 gange.

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 20:52:02
Svar/Indlæg:
940/111
http://www.politikerlede.com/v...

Bliver ret sur, når jeg læser, hvordan staten behandler vores penge.

Se dig selv her på følgende link:

April-maj 2006 tilbagebetalte skattevæsnet overskydende arbejdsmarkedsbidrag til unge skatteydere. 30.000 mennesker fik en check på 1 krone. Det koster syv kr. at poste en check. Det kostede altså SKAT 210.000 kr. at tilbagebetale 30.000 kr.
Håbløse platnakker.

+ arbejdskraft

GG
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 20:56:30
Svar/Indlæg:
5363/442
#0 Det har de jo sådan set lavet om nu så den slgas ting ikke sker igen..

Hvis du er så træt af staten, så flyt dog til et andet land...

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 20:56:53
Svar/Indlæg:
3907/73
Jaa sådan er det nu engang her i landet. Man bliver snydt og bedraget af staten konstant.

Og de piver oger at folk snyder dem, det kunne være de skulle kigge lidt indad inden de vræler..

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:01:31
Svar/Indlæg:
5363/442
#2 Ja helt sikkert, du bliver simpelthen svindlet fuldstændig af den danske stat. Så lader vi så lige være med at se på hvordan det er i andre lande.

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:02:53
Svar/Indlæg:
940/111
#1 Tro mig, jeg er efterhånden blevet ret øm, i røven, kunne faktisk godt tænke mig at bo i Norge / Sverige.

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:04:31
Svar/Indlæg:
940/111
April-maj 2006 tilbagebetalte skattevæsnet overskydende arbejdsmarkedsbidrag til unge skatteydere. 30.000 mennesker fik en check på 1 krone. Det koster syv kr. at poste en check. Det kostede altså SKAT 210.000 kr. at tilbagebetale 30.000 kr.
Håbløse platnakker.

+ arbejdskraft

Pizzadude: Det irritere ikke dig?

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:04:50
Svar/Indlæg:
3907/73

Bor vi i "andre" lande, nej hvorfor skulle vi så kigge på hvordan de har det der?

Har da to kammerater der bor i USA og deres system ville jeg sgu meget hellere have.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:06:44
Svar/Indlæg:
5363/442
#4 Ja hej hej, en enkeltbillet over øresundsbroen koster 275 kr... Jeg prøver ikke at stoppe dig..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:06:57
Svar/Indlæg:
20170/383
Er du sikker på det ?? også hvis du bliver arbejdsløs og ikke har råd til din sygeforsikring ??

TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:09:06
Svar/Indlæg:
1897/51
#1 Du forstår da virkelig at benytte dig af demokratiets muligheder.... noget galt? = flyt...

:no:

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:11:11
Svar/Indlæg:
3907/73

Jaa så har man jo nok sparet op til de tider.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:13:45
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er da forhåbentligt ikke dit argument.... 😲 😕

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:17:10
Svar/Indlæg:
5363/442
#5 At staten spilder et så fuldstændig ligegyldigt beløb - Nej det kan det faktisk ikke, der skal mere til at irritere mig, end noget som er blevet rettet op på. Hvis jeg var amerikaner f.eks. ville jeg være mere irriteret over at de bruger 3000 milliarder på at gå i krig...

#6 Så synes jeg faktisk du skulle flytte til USA, for deres system er da klart det dårligste IMO i hele den vestlige verden..

#9 Hvis man er så utilfreds med systemet, så er der da ikke meget andet at gøre. Tror ikke der kan blive flertal for at ændre vores samfundsmodel 😉

#10 Ikke hvis du er på mindstelønnen på det lokale pizzaria, eller stadig betaler af på din studegæld på 250.000$..

Og hvad vil du så gøre når du endelig bliver syg. Og forskringsselskabet nægter at betale for behandlinger/medicin som du har brug for?

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:17:31
Svar/Indlæg:
5363/442
#11 Woow 9800 svar 😀

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:18:30
Svar/Indlæg:
5474/39

Vi er også mere eller mindre på vej til få sådan en stat ligner USA. Jeg vil godt nok ikke være arbejdsløs i USA. Vil jeg så heller være i Danmark. Tja det er menneskelig at fejle. Okay grænser for hvad der er rimeligt. Jeg er nu glad for vi har et system, som ikke er monster kurropt. Jeg tager det ikke så tungt, så længe vi har det godt.

Noget jeg er sur over er deres nye bro de vil bygge. Det er jo bare komme vidre i livet, staten er jo af ligevel pænt snæver synet. 🤣

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:19:52
Svar/Indlæg:
20170/383

tjotjaaalt yndlings.. 😀 haha.. 🙂

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:20:41
Svar/Indlæg:
5363/442
#14 Det er aldrig sjovt at være arbejdsløs, men i Danmark behøver du ikke gå fra hus og hjem, eller være hundeangst for at blive syg fordi du ingen forsikring har.. Lige mine ord, der er intet system der er perfekt men synes nu vi har det godt her til lands.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:23:29
Svar/Indlæg:
3907/73

Det er jeg heller ikke.

Hvis, hvis og hvis.... 🤣

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:24:09
Svar/Indlæg:
20170/383
helt enig..
selv kan jeg skam også godt se det gode i måden tingene sker i USA, der er jo langt større frihed, men også et langt mindre sikkerhedsnet. Noget jeg finder en smule forrykt her ilandet er at man nemt kan risikere at skulle aflevere 60-70% af sin løn hvis bare man tjener lidt mere end en håndværkerløn. Ved godt det er til gavn for vores velfærdssamfund, men det må da kunne gøres bedre.. eller.. ??

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:28:11
Svar/Indlæg:
5363/442
#17 Måske ikke, men hvis du har taget en uddannelse her i landet, så klager du vel ikke over at den var gratis og at du oven i købet fik penge mens du studerede?

USA's system er da så fundamentalt fucked up som noget kan være mht. våbenlov, sundhedssystem, ulighed, støtte til de mindre heldigt stillede og arbejdsløse at det er svært at forstå hvordan det land kan være den eneste supermagt i verden..

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:31:11
Svar/Indlæg:
3907/73

Jeg skrev at jeg hellere ville have deres system her i landet.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:31:18
Svar/Indlæg:
5363/442
#18 Ja der er større frihed, men netop manglen på sikkerhedsnet og uligheden er IMO bare ikke godt nok i et så rigt et land som USA.. Omvendt kan jeg ikke argumentere for en god grund til at skatterne skal være så høje som de er, for alt andet lige burde størstedelen af lønmodtagerne ikke være på det højeste skatteniveau..

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:35:19
Svar/Indlæg:
5363/442
#20 Jamen så synes jeg da at DU skulle tage og flytte derover eller stifte et parti der forringer sygehuse, støtte til de fattige og indfører ret til at bære våben samt dødsstraf her i landet. For mig bekendt er der ingen af partierne på Christiansborg som stiler mod sådan et samfund.

Jeg har bare svært ved at forstå hvordan man kan gå ind for et sådant system, men hvis du gerne vil have det så skal du da være velkommen.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:36:47
Svar/Indlæg:
2845/99

lige med våben loven er det forkert skruet sammen, men jeg har selv meget svært med at sige farvel til mine 47% i samlet skat hver måned fordi der sidder nogle mennesker nede på bænken som siger det hele er vores andres skyld fordi de ikke selv kan passe et arbejde. Syntes ikke det skulle være muligt at få en form for bistand eller social støtte her i landet hvis man ikke kunne finde ud af at holde et job og selv tjene penge til føden. Selvfølgelig kan man blive syg eller blive ramt af noget som gør du ikke er i stand til at arbejde, men jeg bliver skam også tit ramt af en kold tuborg fredag og lørdag aften, men jeg står da stadig på arbejdet om mandagen.

EDIT:

Og ser SLET ikke noget problem i dødsstraf. Mange kriminelle burde bare have taget livet fra sig. Masse mordere, gentagne sex forbrydere og jeg ved ikke hvad, kan få 16 år i fængsel og være på gaden igen efter 9-10 år hvis de opfører sig pænt.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:39:17
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg er godt nok glad for at bo i Danmark, når man kigger rundt på andre lande.

#0 Ja, det lyder af mange penge, men det er det jo overhovedet ikke. Jeg er sgu glad for de 39% jeg betaler i skat, gør at jeg kan komme gratis på hospitalet, uddanne mig gratis, og tilmed mulighed for SU når man studerer, og dagpenge hvis man er arbejdsløs. Hvem ved, måske har man ikke muligheden for det hvis man fx er stærkt handikappet

Lad være med at piv 😉

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:40:01
Svar/Indlæg:
798/19
Håbløse platnakker.

Det er jo hjemmesiden der er tåbelig, når de vælger at bringe det eksempel. Ærgeligt at man kan så nemt kan skaffe sig sympati, fordi der er så mange ubegavede læsere derude, der ikke tænker over hvordan tingene hænger sammen (no offence #0).

Det burde være indlysende, at staten ikke kan beholde de penge. For det første er vi i vores retssamfund ikke interesserede i, at staten kan beholde penge, der er indbetalt ved en fejl uanset beløbets størrelse. For det andet er det et utrolig lille beløb set i større sammenhæng, og til sidst er fejlen blevet rettet så det ikke sker igen, plus der er sket en masse med hensyn til nem-konto osv.

Det kan godt være de unge gerne ville have undværet den krone. Men hvad havde det kostet, hvis staten skulle sende et brev ud til hver enkelt og spørge, om de ville have deres krone igen? Idioti...

Uduelige platnakker der har lavet den hjemmeside.

Hvis i endelig skal finde noget at klage over i Danmark, så brug dog for helvede indersiden af hovedet og tænk over hvilken vogn, i hopper med på. Der er massere af ting at tage fat på, der er bundrådne i Danmark.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:42:26
Svar/Indlæg:
5363/442
#23 Nu er det jo ikke kun de mennesker nede på bænken der er skyld i skatteniveauet. Dem der sidder nede på bænken sidder der nok heller ikke fordi de ikke gider arbejde. Dem der ikke kan holde på et arbejde har nogle dybere underliggende problemer, hvilket kunne være kommet af dårlig opvækst eller et misbrug af en eller anden art. Synes ikke man kan tillade sig at dømme andre på den måde, bare fordi man selv har været begunstiget med et liv uden de store bump på vejen..

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:43:20
Svar/Indlæg:
3907/73

Jamen i mit tilfælde ville mig og min familie ikke have adgang til ringere sygehuse end vi har her i landet, tvært imod nogle der er meget bedre og hvor man kan blive behandlet med det samme. Så som sagt før, for mit vedkommende ville et sådan samsund passe mig og min familie bedre.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:49:07
Svar/Indlæg:
2845/99

syntes da nu selv jeg heller ikke er kommet let til det jeg har, mine forældre kommer begge fra en fattig familie, så de har da lært mig godt og grundigt der skal arbejdes for tingene (selvfølgelig kan fattig gradbøjes, men ville selv have svært med at få det til at køre rundt med de behov jeg står med)

Jeg siger heller ikke at jeg syntes skatten er fejlplaceret, er da glad for jeg kan komme på hospitalet, men når jeg kan køre ned til slagteren i min pause, så sidder der 6-7 gutter nede på bænken og får en øl, fint nok, jeg kører forbi om morgenen næste dag, de sidder der sørme igen, de sidder der når jeg skal have frokost, de sidder der når jeg kører hjem fra arbejde, og ganske vidst, men sikkert, de sidder der skam også når jeg skal hente nogle smøger eller så videre. Der kan pisse mig af. Jeg betaler til de knolde sparkere kan sidde og have det dårligt over dem selv, og om de så har fået modgang i livet, så må du stadig op på hesten og kæmpe videre. Det er sådan systemet fungere, vi kan ikke alle bare sige "jeg gider ikke rigtigt idag, jeg ligger mig syg" "ærlig, ærlig, ærlig, mere løn" eller have en direktør stilling, det fungere desværre bare ikke sådan, og hvis man har meget svært med at forstå det, så hører man i mine øjne ikke til dem som burde have mulighed for at udnytte den frihed vi har i danmark med skoler, sygehuse osv...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:50:25
Svar/Indlæg:
5363/442
#27 Det var da et utroligt egoistisk og snævertsynet syn du har på tilværelsen.

I USA er du jo på ingen måde sikret, og hvis du ikke kan arbejde er det ret ærgeligt for dig. Da dine hospitalsregninger bliver betalt af et forsikringsselskab er det ikke sådan lige til, og nogen gange kan du havne i bundløs gæld selvom du er forsikret, husk på hvis du skal behandles er det penge ud af deres lommer.

Ja du ville måske have mere til forbrug, men jeg kan godt undvære den tredje il, i bytte for at jeg ved at alle samfundets borgere bliver behandlet anstændigt.

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:50:36
Svar/Indlæg:
798/19

Jeg ved ikke om du har tænkt så langt, så du har overvejet at den dag, det går galt for dig og eller din familie, så vil forsikringsselskabet, uanset hvor dyr en healthinsurance du har, gøre alt for ikke at komme til at betale én øre. Det hele handler om økonomi for dem.

Jeg siger ikke, at vores system er perfekt, men hvis du ikke tilhører de 10% rigeste i USA, så kan du regne med at lande utrolig hårdt, hvis du falder.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:54:01
Svar/Indlæg:
3907/73

Har du overhovedet sat dig ind i hvordan det fungere med de forsikringer derovre?

Tror du at det er en forsikring man selv får en regning ind af døren på eller hvad, for det lyder som om du tror det er en bilforsikring der er oprettet af en selv og betales direkte af en selv?

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:55:27
Svar/Indlæg:
2845/99

det kan det som sagt også gøres, men normalt vil det blive betalt igennem din løn da de "fleste" arbejdsgivere der ovre stiller en form for forsikring til sine medarbejde hvis det er i et lidt større firma....

EDIT:

Og hvis du virkeligt ønsker at flytte, så ser jeg intet problem i hvorfor du ikke gør det, men du skal jo bare sætte dig op på at din nabo altså tager hovedet af din søn for et godt ord hvis hans bold ryger ind over hegnet...

Bander på gaden, våben udleveret når du får en ny frisure, helt ærligt, de er jo helt ude at skide....

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 21:57:05
Svar/Indlæg:
5363/442
#28 Et langt stykke hen ad vejen er jeg fuldstændig enig med dig.

Jeg kan godt følge dig i, at det er frustrerende at der er nogen der ikke siger "Faneme nej, jeg vil lave om på mit liv og arbejde for det, det kommer ikke af sig selv", og bare giver op. På den anden side, synes jeg også man må acceptere at der bare er nogen der bare ikke har hvad der skal til, og hjælpe dem til at klare sig igennem tilværelsen. Jeg synes ikke det er anstændigt bare at lade dem sejle i deres egen sø, og bare ekskludere dem fra samfundets goder.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:58:10
Svar/Indlæg:
3907/73

Har jeg på noget tidspunkt sagt at jeg gerne vil flytte til USA?

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:58:37
Svar/Indlæg:
2845/99

Har jeg heller ikke antyder man skal gøre, men jeg vil squ da ikke betale penge for deres øl nede på hjørnet? det er skam helt sikkert, så vil jeg da hellere have de penge bliver brugt på at sende dem i job træning hvor de kan lave noget deltids arbejde, trykke nummerplader eller hvad ved jeg? Der er altidt et arbejde en person kan finde ud af at lave, det gælder bare om at prøve nok....

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 21:59:23
Svar/Indlæg:
2845/99

Den var ikke så meget pointeret til dig, men mere sådan til alle her i tråden 😉

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:02:12
Svar/Indlæg:
7111/480
vil give Pizzadude ret syns også 27# er utrolig sneversynet 😕 dnmark er sku godt nok når man får SU og komer på hospital eller læge når man er på su eller ingen arb har men lige så snart det går godt så kan alt det range en af H til for så kan man kalre sig selv så skide lige meget med alt anet men 27# kune jo fløte til usa når han er så glad for det selv om jeg da syns det er aveligt af meste viludanet arb kraft men 27# skal da ikke tvenes til af bo her vis hele systemet er så forferlig for ham kan ikek huske om det også var 27# der have ont i røven over dem der sad på beken men min mening er de ikke sider der af løst det er sku ikke fedt af side på en bekn og drike øl dagen ud og dagen alng det er af nød da der er gået et eller anet galt et std i livet så hanler det bare om af få dem samlet om igen og få dem ind på arb maket i den ene eller anden form🙂

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:04:13
Svar/Indlæg:
940/111
Eneste jeg hader er når staten ikke bruger vores penge optimalt, og det går de hele tiden.

Vi kunne betale meget mindre i skat, og stadig få det vi har i dag, hvis bare staten lige kunne tage sig sammen.

Så engang et advanceret søjlediagram over en masse lande, landets gns. karakter i skolen vs penge det kostede pr. indbygger.

Kina eller også var den Japan, brugte 1/3 del af hva Danmark bruger på skole/udd. og deres skoler fik 3 gange bedre resultater end Danmark.

Danmark var på sidste pladsen og så USA på andenpladsen i det søjlediagram. 😕

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:04:54
Svar/Indlæg:
2845/99

Der var mig som syntes det var latterligt det med bænken, problemet med det danske samfund er der bare ikke bliver sat nok resourcer af til at få samlet de løse ender op og gjort noget ved det, kan jeg jo se hver dag jeg kører forbi, det er de samme mennesker som har sidder der det sidste års tid (2008) og syntes da ikke det er iorden.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 22:05:07
Svar/Indlæg:
5363/442
#34 Du lyder da ellers ret forelsket i det amerikanske system, så det ville være en logisk slutning at du tænker på at flytte derover..

#35 Næ, men hvad er alternativet? At man slet ikke giver dem noget støtte? I forvejen er mit indtryk at de ledige sendes ret meget til jobtræning og deslige, men det kunne helt sikker laves meget beddre så man fik dem væk fra bænken..

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:05:53
Svar/Indlæg:
798/19
#31,. Jeg ved godt hvordan det fungerer, og ja det er faktisk muligt, at forsikre sig selv på den måde, hvis du f.eks. er selvstændig... din 🤡

Men jeg forstår ikke hvad det har med mit indlæg at gøre, hvordan forsikringen kører. Min pointe er, at uanset hvad så vil forsikringsselskabet prøve at slippe for at betale.

Jeg indrømmer blankt at jeg sikkert ville være på gaden, hvis jeg boede i USA. Jeg arbejdede bl.a. som maler tidligere, men har ikke kunne arbejde en skid i små 2 år på grund af en discusprolaps og anden sygdom. Men siden jeg er i Danmark, er jeg godt på vej igennem mit jurastudie.

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:06:51
Svar/Indlæg:
940/111
#37 Så engang et indslag i Casper & Mandrilaftalen, hvor Casper konfrontere en fra et dansk syghus, som påstår, at de simpelthen skider dem ned i munden, manden kunne godt selv se, at det var et skråplan, at komme ud på.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:11:28
Svar/Indlæg:
3907/73

Ja dig gider jeg ikke engang diskutere med, for du ved tilsyneladende intet om systemet derovre og derfor tyer du til smålige metoder som at kalde andre folk for klovne uden du har nogen anelse om hvad de er i forhold til dig. Men tillykke med dit jyrastudie, men ud fra din måde at ytre dig på så får du det nok lidt hårdt i det fag.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 22:12:34
Svar/Indlæg:
5363/442
#38 Man kan jo aldrig bruge pengene 100% optimalt så alt er perfekt. Ja pengene kan i mange tilfælde bruges bedre, men sådan vil det jo altid være.

Hvad skal staten lige gøre mener du, skære ned på uddannelsessystemet så skolerne slet ikke bliver vedligeholdt? Tallene viser ganske rigtigt at ddet kan gøres bedre i andre lande for færre penge, men at smamenligne med USA og Kina giver ingen mening overhoved. Begge deres systemer er da så fucked up på alle måder...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 22:15:29
Svar/Indlæg:
5363/442
#42 Ja det er flot...

#43 Nu er du vist igen ude på et skråplan, de argumenter genuz kommer med er da fuldstændig valide, og med personlige angreb prøver du at undgå rent faktisk at svare på det han siger..

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:20:43
Svar/Indlæg:
940/111

Hmmm lige hurtigt

Ubuntu til den offentlige sektor i stedet for XP/Vista

I stedet for arkitekttegnede huse/tårne med +20 hjørner kunne de vælge et simpelt firkantet blokhus når staten skal udvide skole, sygehus osv.

Delete Kongehuset.

Skær voldsomt ned på budgettet til vores lands militær.

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:31:55
Svar/Indlæg:
798/19
#43 Av den sad! Det var næsten lige så ondskabsfuldt gjort som at bruge en klovnesmiley!

🤣

Simson719

Overclocker
Tilføjet:
08-01-2009 22:38:54
Svar/Indlæg:
370/19
#38 det kan jeg godt følge dig i, men på det område vil jeg altså ikke give politikerne skylden men vores samfund. Vidste du foreksempel at japan og kina har en af de største selvmordrater for teenagere? det skyldes at i deres kultur ligger der et ekstremt pres på de unge, de skal klare sig godt i deres uddanelse og hvis de ikke gør det er de en skam for deres familie og dem selv, oven i det er de utroligt disciplinerede på deres skoler.

Og hvis man sammenligner det med vores kultur, sætter det tingene lidt i perspektiv 😕

#43 du burde da virkelig holde op med at se så meget Beverly Hills og Dawsons Creek, ja systemet fungere super godt, de rige blivere rigere, og resten er på røven. USA politiske system og kultur, er et sindsygt dybt emne at komme ind på, vi kunne snakke om det i flere måneder, for der ligger så meget bag. Og for mig virker det som om du har set lidt for mange hollywood film og har en meget romantiseret forestilling af USA.

Danmarks system er langt fra perfekt, og der er mange ting der kan gøres bedre, jeg mener foreksempel at vi burde lære meget mere fra vores naboer, end vi gør i forvejen. Og så synes jeg vil skal have skiftet meget ud i rækkerne i folketinget, vi har alt for mange levebrødspolitikere som kun er der for deres egen vinding, og ikke kæmper for nogen bestemt årsag, det hele kører bare i ring, og det eneste de laver er at puste til gløderne for at holde gang i bålet.

Til sidst for alle jer der brokker jer over jeres skat, så forstå at i kan ikke få gratis uddanelse gratis lægehjælp gratis, gratis, gratis uden i betaler for det, jeg fatter ikke folk der i samme sætning kan sige vi vil have bedre et bedre sundhedssystem og lavere skatter. For sådan hænger verden ikke sammen, vil du have bedre ydelser er du nød til at betale for det.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-01-2009 22:42:00
Svar/Indlæg:
5363/442
Som en sidenote kan jeg skrive under på, at der bestemt ikke bliver ruttet med midlerne i det offentlig. Vores frugtordning er netop blevet sparet væk, og lønningerne er jo generelt lavere i det offentlige frem for det private :'-(

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:42:03
Svar/Indlæg:
3907/73

Det har jeg såmendt ikke, har dog bået derovre i et halvt år hos min moster og onkel da jeg arbejdede for ham. Så jeg er skam ikke påvirket af film og serier.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:43:45
Svar/Indlæg:
7111/480
50# lige et dumt spømål hvorfor bliv du ikke der over når alt er beder der over så vidt jeg fårstår dig har selv fam. der bor der over og det er de fint til fras med 🙂 så hvorfor gøre du ikke også det når alt er så dåligt her 🙂

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:52:14
Svar/Indlæg:
3907/73

Har jeg sagt at jeg ikke kan lide det her i landet, jeg har sagt at vi bliver snydt at staten gang på gang, men på intet tidspunkt at jeg ikke gider på i det land hvor størstedelen af min familie, mit job og mine rødder er.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 23:09:41
Svar/Indlæg:
7111/480
52# og mig der trode af penge var vekdiger for dig en andre mænsker hvordan kune jeg dog få den tanke 😕

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 23:10:59
Svar/Indlæg:
5474/39
Der er intet der er perfekt efter min opfattelse. Syntes altid man kan ændre noget bliver lidt bedre eller have nogle andre svagheder. Kan være jeg bliver overrasket en dag. 😀 Det er sket ting der er være end det skriver på den side tror bare lader det lige her.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-01-2009 23:42:39
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg er enig i, at staten ikke altid bruger pengene optimalt. Tårnfalken, de nye redningshelikoptere, osv - mest af alt militæret. Meget andet kan naturligvis også diskuteres. Paradokset er så, at folk efterlyser en amerikansk model. I er godt klare over, hvor meget fattigdom der er i USA af samme grund? OG at USA pt. har et årligt underskud på 6500 MILLIARDER kroner?

Fair nok - men set i forhold til USA, er jeg GODT tilfreds med, at bo i Danmark. :yes:

TheReazepter

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 01:51:35
Svar/Indlæg:
772/49
#49.

Så skal der jo også lige indskydes, at den lavere offentlige månedlige udbetaling, bliver pålagt en så stor pensionsbonus som vi i det private ikke ser.
Desuden er der fast job, faste arbejdstider, og en torsdag du kan komme tidligt hjem..

Få nu ikke for ondt af dig selv.

Men tilbage til topic.

Jeg må give både det du siger om systemets goder ret, men også topicstarters punkter.

Der er meget der kunne effektiviseres, såfremt du spørger mig.
Bare se hvordan det gik, efter at DSB fik store dele privatiseret til Arrive.

-Vh. Niels M.

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2009 15:00:28
Svar/Indlæg:
940/111
Pizzadude: Var mine forslag for useriøse eller for gode, siden du ik har kommenteret dem?