Hvilken Bærbar skal man købe

Diverse d.  08. januar. 2009, skrevet af Rasmusv
Vist: 377 gange.

Rasmusv
 
Nørd
Tilføjet:
08-01-2009 21:49:14
Svar/Indlæg:
0/1
Hjælp
Jeg kan ikke finde ud af hvilken bærbar jeg skal købe.

Jeg havde en M6300 fra Dell som firmaet jeg arbejder i havde sagt god for men nu er den stjålet.

Jeg skal have en bærbar som kan spille de fleste nye spil ( er helt vild med Fifa, Call of Duty) den skal yderlig kunne trække et tegne program som hedder Solidworks og et cad/cam system som hedder Tebis

Jeg regner med at ville give i nærheden af 10000 kr for den, hvilken skal det være.

Hjælp mig der er så meget at vælge imellem.

Mvh
Rasmus :'-(
SO4
 
Nørd
Tilføjet:
08-01-2009 22:24:13
Svar/Indlæg:
3/1
Prøv at kigge på zepto.dk / mm-vision.dk
Synes i hvert fald det er rart at man kan konfigurere efter behov og samtidig ikke betale for alt mulig ubrugeligt software og så har maskinerne også et nogenlunde clean design.


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2009 08:43:25
Svar/Indlæg:
1142/59
#1 vil sige, at Zepto mange gange har nogle priser som altså ikke er meget billigere end andres. Det man får af features er nogle gange ret begrænset i forhold til andre modeller fra fx Dell og HP.

#0 computere der kan køre både CAD programmer og spil, er altså ikke særlig nemme at finde. Du kan sagtens køre CAD "nogenlunde" med et spilgrafikkort, men så snart du laver store tegninger osv. så begynder maskinen altså at brokke sig. Dette har jeg oplevet op til flere gange med AutoCAD, hvor store tegninger (bygningskonstruktør uddannelsen) virkelig presser computeren i sænk. Jeg vil derfor foreslå, at du får fat i et ordentligt grafikkort. Det kunne fx være som #1 siger, en Zepto med et forholdsvis stort grafikkort. Du kan også prøve at søge hos andre. Det afhænger selvfølgelig også af skærmens opløsning, men ud fra det du skriver vil jeg mene du søger en forholdsvis dyr bærbar 😉