WinRoute?

Software d.  08. januar. 2009, skrevet af Seth-Enoch
Vist: 330 gange.

Seth-Enoch
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2009 22:47:58
Svar/Indlæg:
94/26
Hej.

Er der nogen af jer der har prøvet at lege lidt med WinRoute?
http://www.kerio.com/kwf_home....

Er det godt? Hvad kan det trække? Altså hvor stor en linie kan man smide foran, som den så router ud til folk. NAT osv..

Al input er velkommen!
bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 00:36:41
Svar/Indlæg:
2958/84
Som jeg ser det er det vel kun et stykke softwaer, så sender den vel det ud som det netkort tillader + dine netkabler.


Seth-Enoch
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 05:59:20
Svar/Indlæg:
94/26
Ja, men hvor effektiv er det? Kan det på bare en 1.6ghz Pentium4 trække en 50mbit fiber linie, med fuld tryk på P2P? Er det stabilt? Hvor gode muligheder er der for QoS, forwarding osv. osv. osv..


Havegas
 
Overclocker
Tilføjet:
09-01-2009 12:42:27
Svar/Indlæg:
127/5
#2
Tror du ik det er en bedre ide med noget linux basret firewall.

http://distrowatch.com/dwres.p...


Seth-Enoch
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 12:54:19
Svar/Indlæg:
94/26
Det er fordi at hvis der skal laves en server her, som alligevel skal køre 24/7, så skal den køre FTP, Torrent og være router på samme tid. Kan den ikke alle tre ting, så er der ingenting ved det...

Jeg har nada erfaring med Linux, Unix og hvad de ellers hedder. Men det kan vel læres. Der findes en ritti god firewall, nemlig m0n0wall. Den kan tygge enormt meget og kræver ikke en skid. Men der kan så ikke køres noget som helst andet på den. Svjv ihvertfald :) Altså dur det ikke til at køre torrent og ftp på også.

Get my point?:)


allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 14:13:34
Svar/Indlæg:
765/82
hvad med at køre noget vmware server på den den maskine

så kan du have alle de virtuelle maskiner du vil, både windows, linux osv..

så skal du jo bare have en virtuel med windows på til FTP og torrent osv
og en anden virtuel med m0n0wall.

med vmware kommer de virtuelle maskiner på netværket med lan ip, så de ser ud som rigtige maskiner..


Seth-Enoch
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 14:26:07
Svar/Indlæg:
94/26
vmware har jeg set nævnt før, men er ikke heeelt klar over hvad det er :)

Men noget med at man kan køre flere forskellige styresystemer på samme tid. Så meget har jeg da gennemskuet :)

Men noget siger mig at det kræver en voldsom puter at trække så mange forskellige systemer på samme tid? Der er kun sådan en her til at trække det og 2gb RAM:
http://www.edbpriser.dk/Produc...


allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 14:49:10
Svar/Indlæg:
765/82
#6 voldsom nææ synes jeg ikk

jeg har en amd athlon 64 3200+ (single core) med 2gb ram. der er installeret xp sp3 32bit på. der køre jeg så vmware server på.
jeg har følgende kørende på den:
linux debian bruger jeg til at lege med linux for at lære det.
windows server 2003 som jeg bruger til webserver
og til sidst en alm windows xp til at teste nye ting på. før jeg indstallere det på andre maskiner.

det køre fint ved mig.

hvis du har en 2 kernet cpu i maskinen kan du fx i vmware indstillingerne for hver virtuel maskine bestemme om den skal bruge en eller to kerner af cpu og hvor stor den virtuelle harddisk skal være og hvor mange ram de skal kunne bruge.

hver af de virtuelle systemer har en virtuel harddisk som i virkeligheden er en fil der ligger på den rigtige maskine i en mappe. så det er nemt at lave backup osv..


Seth-Enoch
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 15:00:48
Svar/Indlæg:
94/26
Okay. Det lyder fandme smart.

Dvs. jeg installere bare WinXP som jeg plejer. Og så skal vmware installeres i XP som et hvilket som helst andet program?