Nørd
Tilføjet:
09-01-2009 14:03:26
Svar/Indlæg:
6/2
Hej alle jer kloge mennesker 😛
Jeg har besluttet mig for endelig at bygge et helt nyt system.
Det skal bruges til spil - primært Lineage II, senere Diablo3 osv. Generelt, skal jeg derfor bruge et godt gaming-system.
Først skal siges, at alt skal købes, på nær skærm, mus, tastatur og lyd, så jeg kan ikke "spare" ved at anvende et bestemt socket eller lignende. Dernæst, er jeg ikke den store overclocker, det bliver højst til en smule via de medfølgende programmer.
Fælles for de 3 alternativer (indtil videre):
Kabinet: Antec Performance One P182
Harddisk: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD753LJ (750 GB)
PSU: Corsair HX620W
DVD-drev: Samsung WriteMaster SH-S223F (Sort) (En gros)
enten: ZOTAC GeForce GTX 260 2 with FarCry2 (896 MB) eller
Sapphire RADEON HD 4870 (Begrænset version)(1 GB)
Førstnævnte grafikkort er 180kr. dyrere - er det det værd? En ulempe ved 4870 kortet, er også at det er klart billigst fra PIXmania, og dem har jeg ikke den helt store tiltro til...
Mht. til harddisken, vil jeg gerne høre, om der er nogle der har forslag til en på ~320 GB, da jeg aldrig vil få fyldt 750 GB. Den nævnte, koster dog kun 564kr, så ved ikke om der er et bedre/mindre alternativ?
Det dyre:
Core i7 920
enten: ASUS P6T Deluxe eller
Gigabyte GA-EX58-UD5
OCZ Gold 3 x 2 GB 1600MHz eller 1333 MHz
Præferencer mht. de to bundkort, vil jeg gerne høre.
Mht. rammene, er jeg i tvivl om, om det er de 230kr. værd at tage 1600MHz i stedet for 1333MHz.
Middel:
Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
ASUS P5Q Deluxe
Corsair XMS2 2 x 2 GB
Det billige:
Core 2 Duo E8400 6 MB (OEM/bakke)
ASUS P5Q Deluxe
Corsair XMS2 2 x 2 GB
Et billigere bundkort vil nok være relevant til det billige system, da bundkortet er væsentligt dyrere end E8400'eren.
Desuden aner jeg ikke om den nævnte strømforsyning er for stærk/svag til de enkelte systemer, så her vil jeg også være glad for kommentarer.
Jeg har også tænkt på Phenom II, men pt. er det billigste jeg har set på lige godt 2k for en 940'er, så prismæssigt vil det blive noget i stil med det midterste alternativ - dog måske med bedre muligheder for senere opgradering end et socket 775?
Så nu vil jeg blive glad hvis nogle af jer gider kommentere på hvad I ville gøre, taget i mente at der er tale om en gaming-pc.
På forhånd tak 🙂