XP install = FAIL

Software d.  09. januar. 2009, skrevet af JF_Fredsgaard
Vist: 251 gange.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 21:21:54
Svar/Indlæg:
1000/101
:'-(

Prøver at installere Windows XP på min stationære efter et mindre uheld der resulterede i Bluescreen og death..
Intet hardware har taget skade på nogen måde, men aligevel sker der mærkelige ting og sager :'-(

"Hvis du vil installere Windows XP på den partition, du valgte skal installationsprogrammet skrive nogle startfiler til følgende disk:

70905 MB disk 0 Id på bussen 0 på atapi [MBR]

Imidlertid indeholder denne disk ikke en Windows XP kompitabel partition"

Er ganske almindelig NTFS ikke Windows XP kompitabel, for så er der da sket noget siden sidst jeg formaterede 😕

Hvad kan der være sket ?
Har prøvet på 3 forskellige diske.
Først min gode "gamle" 74 Gb Raptor
og så på henholdsvis en SPRITNY Samsung Spinpoint T166 500GB og så en Seagate Barracuda 7200.10 250 GB..
Allesammen S-ATA diske, der aldrig har fejlet noget før 😕
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 22:17:30
Svar/Indlæg:
5421/53
Indstaller med 2 gb ram.

Vælger du at formatere?

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2009 22:24:56
Svar/Indlæg:
1000/101
Har installeret to-tre gange før på samme setup..

Fjerner den allerede eksisterende partition på Disk 1 (raptoren) og ber den om at oprette en ny partition der fylder alle 70.9 Gb der er tilgængelige.. men der vil den ikke installerere.. på en partition den selv har lavet 😕

Torben67

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2009 07:28:29
Svar/Indlæg:
736/274
Lyder grangiveligt som en HW fejl. Når noget af ukendte grunde ikke virker, har det i mit tilfælde de fleste gange været hw. Som du siger: Det har virket på identisk system..

Just a thought:
Du har ikke pillet ved bios siden sidste install. Tænker specielt på om du har ændret disken til at være fra native IDE (PATA) til SATA?? Windows XP kan ikke installere på SATA disk (tror jeg ikke). Som std. er sata i bios ikke slået til, så set fra operativsystem side, ser det ud til at være en ATA disk..

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2009 08:40:50
Svar/Indlæg:
1293/104
Nu ved jeg ikke hvad XP version du har, men med de lidt ældre versioner, skulle man trykke F6 og installere SATA driveren separat. Lidt nederen hvis man ikke har et diskettedrev.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2009 11:31:25
Svar/Indlæg:
1000/101
Har en XP Pro SP2, og har installeret med den mange gange før, på både IDE og S-ATA diske..

Har ikke pillet ved BIOS på noget tidspunkt..
Men forstår bare ikke hvordan den pludselig skulle lave en fejl i HW.. den startede fint op. så valgte jeg at installere nyt XP, så jeg bootede fra XP-skiven, formaterede partition C (Systemdisk) og valgte at installere derpå.. Men den er ikke XP kompatibel mere, fordi jeg har formateret ? :'-(